Zajęcia w Gironie, 17 marca

Biedronki
 
Na ostatnie przedświąteczne zajęcia przyszło bardzo dużo dzieci. Frekwencja dopisała w stu procentach. 
Po przywitaniu się przystąpiliśmy do bardzo ważnej części naszego spotkania, a mianowicie do ćwiczeń muzyczno-plastycznych rozwijających twórcze myślenie u dzieci. Zadanie to zostało przeprowadzone na potrzeby opracowania przez nauczycieli naszej szkoły modułu do szkolenia e-learningowego dla nauczycieli polonijnych. 
Wszyscy uczniowie z dużym zainteresowaniem i zapałem przystąpili do pracy. Zadanie polegało na interpretacji plastycznej usłyszanej muzyki: ukazanie przy pomocy koloru, kształtu, natężenia barw i form własnego wyobrażenia co do treści i nastroju utworu. Następnie dzieci opowiadały o swoich pracach: co czuły malując i co przedstawia ich praca. 
Drugim ćwiczeniem stymulującym twórcze myślenie , które wykonywały tylko Biedronki była zabawa plastyczna pt. Uzupełnianie, polegająca na dorysowaniu i pokolorowaniu koła narysowanego na kartce. Powyższe ćwiczenia pokazały, że doznania słuchowe i wzrokowe potęgują naturalne dążenie dzieci do poznawania świata, który je otacza. 
Po przerwie śniadaniowej i zabawach na podwórku szkolnym zajęliśmy się tematem wiosennym, a dokładnie zabawami w jakie możemy bawić się na dworze. Z wydzieranki wykonaliśmy piękne latawce, kolorowe obłoki i odrysowaliśmy nasze dłonie. Wszystkie te elementy utworzyły ciekawy obraz. Pod koniec spotkania odbyła się lekcja tańca ludowego z panią Anią i czytaliśmy opowiadanie o żyrafie z naszej szkolnej biblioteki. 

Życzę spokojnych Świąt Wielkanocnych i pozdrawiam! Do zobaczenia na kolejnych, już kwietniowych zajęciach, 

Maria Kołomyjec 

Motylki

Na ostatnich zajęciach spotkaliśmy się w pełnym gronie, co bardzo nas wszystkich ucieszyło.
Pierwszą część zajęć zorganizowała Pani Maria, wykonując bardzo interesujący projekt, łączący muzykę z malowaniem i emocjami. Obserwowaliśmy jak nasi uczniowie malowali w rytm piosenki. Muzyka na przemian wesoła i smutna tworzyła odpowiednią atmosferę. 
Po przerwie śniadaniowej i zabawach na szkolnym podwórku wróciliśmy do sali.
Motylki pozostałą część zajęć poświeciły na przypominaniu wiadomości o Warszawie, pracując z naszymi podręcznikami "Poznaj swój kraj. Polska moja ojczyzna". Omówiliśmy legendę o Bazyliszku, a dzieci same doszukały się podobieństwa do krakowskiego Smoka. I tym oto sposobem przeszliśmy kilka stron dalej w naszym podręczniku i poznawaliśmy Kraków. Na dużej mapie zaznaczyliśmy, gdzie jest Warszawa, a gdzie leży Kraków. Następnie dzieci poznawały symbole miasta, miejsca charakterystyczne dla Krakowa i przypomnieliśmy sobie legendę o smoku Wawelskim. 
Po następnych zabawach na szkolnym podwórku wróciliśmy do sal na zajęcia taneczne. Po tańcach chulańcach nastąpiła chwila spokoju przy wspólnej lekturze książki. Jest to książka, gdzie pojawia się dużo wyrazów o trudnym brzmieniu z polskimi literami sz, rz, ż, ś, ź. Na ostatnich zajęciach czytaliśmy o żyrafie, która chciała mieć płaszcz i udała się do krawcowej zebry, a ta jej uszyła szatę z jednym bokiem dłuższym, a drugim krótszym. Dzieci osłuchują się w ten sposób z wymową polską i poznają nowe wyrazy.

Serdecznie zapraszam na kolejne zajęcia
Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?