Zajęcia w Gironie, 24 lutego

Biedronki 

Na początku spotkania, po przywitaniu się i zaśpiewaniu kilku piosenek z naszego szkolnego repertuaru oraz przypomnieniu treści z poprzednich zajęć - zasiedliśmy wspólnie z grupą Motylków do gry w Przeciwieństwa. 
Obrazki wprowadziły nas w temat dnia, jakim była pogoda i jej podstawowe elementy. Najpierw wyjaśniliśmy , co oznacza słowo POGODA. Na podstawie ilustracji wymieniliśmy elementy pogody, porównaliśmy pogodę panującą w Polsce i tu w Hiszpanii
 Po przerwie śniadaniowej, w czasie której odśpiewaliśmy Sto lat Danielowi i poczęstowaliśmy się pysznymi ciasteczkami udaliśmy się na podwórko szkolne, aby obserwować aktualną pogodę. 
Po powrocie do sali kontynuowaliśmy temat układając historyjkę obrazkową o wietrze i omawiając części garderoby dostosowane do warunków pogodowych. Okazało się, że wszystkie Biedronki doskonale wiedzą jak należy ubierać się gdy świeci słońce, gdy pada deszcz lub jest mróz. Kolejne zadanie polegało na wybraniu przez dziecko sylwety dowolnego rodzaju butów i wyjaśnieniu, kiedy chodzimy w tych butach? Po odgadnięciu, przypinaliśmy sylwety butów, przy obrazkach ilustrujących pory roku. 
Drugim ważnym zagadnieniem zajęć były określenia czasowe: wczoraj, dziś, jutro. Zapoznaliśmy się z nimi za pomocą opowiadania z książeczki z serii Miś Uszatek. Już teraz wszystkie dzieci wiedzą, że: wczoraj - było, dziś - jest, a jutro - będzie. 
Film dla dzieci o elementach pogody: 
https://www.youtube.com/watch?v=PMvFXtjXScY 

Zadanie domowe KARTA PRACY - obrazkowy kalendarz pogody 

Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnym spotkaniu, 
Maria Kołomyjec 
 
Motylki 

W minioną sobotę, zajęcia rozpoczęliśmy wspólną grą, gdzie Motylki i Biedronki opowiadały, co widzą na wybranych obrazkach. Nasi uczniowie, używali swojej bogatej wyobraźni, opisując dany obrazek, dzięki czemu poznawaliśmy nowe słownictwo, ćwiczyliśmy fonetykę. Pomimo iż gra ta zaplanowana była na tylko jeden segment naszych zajęć, to przy aktywnym zaangażowaniu naszych dzieci, graliśmy w nią aż do przerwy śniadaniowej. 
Podczas przerwy śniadaniowej świętowaliśmy urodziny naszego ucznia, Daniela. Przy słodkiej przekąsce zorganizowanej przez mamę naszego jubilata, dzieci wspólnie odśpiewały 100 lat. 
Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na szkolne podwórko. Po powrocie, zajęcia poświęciliśmy pracy z naszym zestawem podręczników " Tropiciele". Pozostając w temacie pór roku, ćwiczyliśmy matematykę, dodając i odejmując bałwany oraz czytaliśmy opowiadanie o dwóch smokach jeżdżących po lodzie. Każdy z uczniów czytał wskazany przeze mnie fragment opowiadania, a następnie omawialiśmy to, co zrozumieliśmy z naszej czytanki. 
Po naszej drugiej przerwie, wróciliśmy do klasy i rozpoczęliśmy pracę z naszym nowym podręcznikiem " Poznaj swój kraj. Polska moja ojczyzna" , wydawnictwo Aksjomat. Jest to wspaniałe i pięknie opracowane kompendium wiedzy o Polsce, dla uczniów szkół podstawowych. 
Na ostatnich zajęciach, każde z Motylków otrzymało wspomnianą książkę i wspólnie omawialiśmy, z jakimi krajami graniczy Polska, jakie rzeki przepływają przez Polskę. Więcej uwagi poświęciliśmy Warszawie, podziwiając zamieszczone zdjęcia warszawskiej Starówki, Łazienek czy Pałacu Kultury. 
Następnie dzieci wykonały pracę plastyczną, malując warszawską Syrenkę. Zajęcia zakończyliśmy wspólną lekturą książki. ​​ 

Zapraszam serdecznie na następne zajęcia,
Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?