Zajęcia w Barcelonie, 24 lutego
Poziomki
Jagódki
Pozdrawiamy,
Basia i Karolina
Malinki
Dziękujemy i pozdrawiamy,
Gosia i Patrycja
Jarzębina
W czasie ostatnich zajęć dzieci z grupy Poziomki „rozpracowywały” temat pasków i paseczków. Dzieci bardzo dobrze wiedzą, że pasek można założyć do spodni, opaska na włosy również często ma formę paska a koszulki i bluzki mają „namalowane” paski. Jako flagowy przykład posiadacza koszulki w paski był marynarz o którym dzieci obejrzały krótką bajkę i zaraz potem przystąpiły do wykonywania kolażu z paseczków o różnych długościach, szerokościach i kolorach.
Po drugim śniadaniu i wysłuchania wiersza D. Gellner Sukieneczki w paseczki w ramach porannej gimnastyki dzieci tańczyły najpierw z paseczkami pod postacią krepy a następnie z balonami do wesołej muzyki. W rytmicznych podskokach dzieci udały się na szkolne patio.
Po powrocie do sali i chwili odpoczynku dzieci rozpoczęły przygotowania do wykonania „zrecyklingowanej pacynki” smoka całego w paski.
Pozdrawiam serdecznie,
Ula, Monika Szewczyk i Babcia Sabina
Jagódki
Nasze ostatnie zajęcia zaczęliśmy od sprawdzania zadania domowego oraz powtórzenia tematyki o kosmosie. Następnie przystąpiliśmy do tematyki zajęć, a była ona związana z zawodami jakie wykonują nasi rodzice.
Aby nieco ułatwić zadanie, na początek obejrzeliśmy ilustracje przedstawiające różne zawody, omówiliśmy jakie atrybuty są niezbędne do wykonywania danej pracy, a następnie poznaliśmy polskie nazwy różnych zawodów. Dowiedzieliśmy się że nasze buty są naprawiane przez szewca, kucharka przygotowuje obiady, piekarz wypieka pieczywo, a pan policjant łapie złych ludzi. Potem dzieci opowiedziały z wielka dumą jakie zawody wykonują ich rodzice, a gdy już wszystko było jasne, dowiedzieliśmy się kim każdy chciałby zostać w przyszłości. Ewa marzy aby zostać ogrodnikiem, Laia aktorką, Józef, Borys oraz Nico chcą zostać policjantami, Aina i Zosia kucharkami, Halina nauczycielką, Olivier kosmonautą, Sara dentystką, Sofi, Victor oraz Leonard marzą aby zostać strażakami. Następnie każdy dostał ilustracje wymarzonego zawodu i zadaniem było narysowanie siebie w tej roli.
Po tak pracowitej części zajęć przystąpiliśmy do wspólnej zabawy, której celem było pobudzenie zmysłu węchu. Choć nie jest to prawdziwa nazwa tej gry, to wspólnie nazwaliśmy ją "pachnidło" . Dzieci dostały do wąchania różne pojemniczki. Następnie otrzymały ilustracje, które odpowiadają danemu zapachowi. Zadaniem było rozpoznanie zapachu oraz wskazanie odpowiedniego obrazka. Poznaliśmy w ten sposób zapach ogniska, zapach świeżo skoszonej trawy czy też zapach mydła. Najpiękniejszy był jednak zapach róży.
Na koniec dzieci miały czas na relaks, który wykorzystały na zabawę klockami lego.
Dziękujemy za wesołe zajęcia i zapraszamy na następne.
Pozdrawiamy,
Basia i Karolina
Malinki
Tematem naszego ostatniego spotkania była czystość i schludność. Z pomocą materiałów wizualnych poznawaliśmy albo przypominaliśmy sobie słownictwo związane z higieną osobistą i porządkami w domu. Malinki dobrze wiedzą, jak ważne jest mycie rąk czy ząbków. Umieją powiedzieć po polsku, czym umyjemy np. włosy, czym wyczyścimy buty, a z pomocą czego obetniemy paznokcie. No i przede wszystkim, nowo poznane słowo higiena na pewno się przyda.
Mówiliśmy też o bałaganie i porządku, i o tym, że trzeba sprzątać swój pokój i dbać o otoczenie. Wyliczaliśmy, jakich narzędzi i środków czystości użyjemy np. do mycia podłogi czy okien.
Odsłuchaliśmy kilka razy znaną już niektórym piosenkę Mydło wszystko umyje, po czym zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanie. Tego dnia były urodziny Marcela, więc z tej okazji odśpiewaliśmy mu gromkie Sto lat i podziękowaliśmy za pyszną czekoladę, którą nas poczęstował.
Po śniadaniu kontynuowaliśmy temat czystości: zrealizowaliśmy układankę pt. Sekwencja czystości, czyli jakie czynności- związane z higieną i porządkiem- wykonujemy rano i wieczorem. Wykonaliśmy ćwiczenia z kartami pracy- wyszukiwaliśmy, która grupa ma obrazki związane np. z praniem czy goleniem się, oraz na innej karcie pracy łączyliśmy odpowiednie rysunki w pary. Dodatkową trudnością było podpisanie rysunków po polsku, ze słuchu, tak, jak dzieci potrafią. Wyszły często bardzo ciekawe graficznie napisy, za to fonetycznie całkiem zrozumiałe. Brawo za wysiłek!
Przerwa na patio i boisku minęła nam szybko, a po niej w ramach cyklu Wielcy Polacy poznaliśmy sylwetkę Marii Skłodowskiej- Curie. Z racji, że nasza szkoła brała udział w konkursie plastycznym o Wielkich Polakach organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 10 z Czechowic-Dziedzic, poświęciliśmy część lekcji na wykonanie rysunków dwóch wybranych postaci, które już poznaliśmy: Mikołaja Kopernika i Marii Curie właśnie. Powstały bardzo piękne prace.
Tym razem mieliśmy już bardzo mało czasu, aby wprowadzać dwuznaki, za to powtórzyliśmy sobie cały polski alfabet z pomocą sympatycznej piosenki- wyliczanki.
PRACA DOMOWA: Kolorowanki Czystość i schludność oraz Maria Skłodowska- Curie.
Dziękujemy i pozdrawiamy,
Gosia i Patrycja
Jarzębina
Podczas ostatnich zajęć podróżowaliśmy po Tatrach. Poznaliśmy ich najwyższe szczyty i najpiękniejsze miejsca oraz odwiedziliśmy Zakopane. Przyjrzeliśmy się strojom góralskim. Próbowaliśmy też odszyfrować jaka będzie pogoda przepowiadana po góralsku co wcale nie było łatwe biorąc pod uwagę, że nie bardzo rozumieliśmy gwarę góralską. Zobaczyliśmy jak tańczą górale a co odważniejsi i bardziej wygimnastykowani próbowali przyłączyć się do choreografii.
Podczas przerwy śniadaniowej towarzyszyła nam tradycyjna góralska muzyka oraz ta trochę bardziej współczesna w wykonaniu grup Zakopower i Golec Uorkiestra.
Następnie wspólnie przeczytaliśmy historię o Pawle i Gawle. Wyjaśniliśmy trudne słowa oraz te, których już się nie używa a następnie przeczytaliśmy tekst jeszcze raz zastępując słowa, które wyszły z użycia współczesnymi, np "zmiłuj się waćpan" zastąpiliśmy zwrotem "zmiłuj się szanowny Panie".
Utwór ten przyczynił się do dyskusji na temat tego, jak żyć w zgodzie oraz jak można rozwiązać podobne problemy. Przy okazji poznaliśmy i wyjaśniliśmy sobie co oznaczają powiedzenia "Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe" oraz "Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie". Rozmawialiśmy też o znaczeniu powiedzenia "Kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada".
Na zajęciach z ortografii poznaliśmy zasadę pisowni Ż wymiennego na G. Poznaliśmy przykłady i próbowaliśmy sami znaleźć słowa z G aby potwierdzić pisownię Ż. Kilka przykładów zapisaliśmy też w zeszytach.
Na zakończenie przypomnieliśmy sobie wyrażenia ze słowem CZAS. Przeczytaliśmy krótki wiersz Marcina Brykczyńskiego pt "Wyścig z czasem" i wyjaśniliśmy co oznaczają zwroty takie jak: zabijać czas, zatrzymać czas, czy czas to pieniądz.
Jako praca domowa proszę aby uczniowie napisali, jak rozumieją powiedzenie: Kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada.
Pozdrawiam,
Ania
Komentarze
Prześlij komentarz