Zajęcia w Tarragonie, 3 lutego
Sikorki
Lutowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się słowami Dzień dobry. Jako, iż mamy karnawał usiedliśmy wszyscy w kręgu. Poznawaliśmy brzmienie przyniesionych instrumentów: charakterystyczny szelest marakasach, flet, piano wystukując Do Re Mi Fa So La Si DO, bębenek, bębenek z kulkami, dzwoneczki, trąbka czy też perkusja dotykowa.
Każde dziecko miało okazję dotknąć i zagrać na danym instrumencie przy piosence ''Bal w przedszkolu''. Wykorzystaliśmy nasz potencjał słuchowy i odtworzyliśmy rytm piosenki na instrumentach. Było bardzo głośno, a co najważniejsze muzycznie. Dzieci miały okazję do swobodnego wyrażenia się poprzez muzykę, która koi i usprawnia nasze myśli. Po takiej dawce muzykowania trochę zgłodnieliśmy i zjedliśmy śniadanko, podczas którego nie tracąc czasu obejrzeliśmy nowe pacynki, które posłużą nam do lepszego poznania bajkowych postaci.
Tak posileni, przeczytaliśmy sobie bajkę ''Kot w butach'', dzieci słusznie zauważyły, że żadne zwierzę nie nosi butów. Jednak po skończeniu czytania już wiedziały dlaczego bohater bajki je założył.
Jako że dzieci bardzo lubią rysować, z kart prac domalowaliśmy balonom części ciała na kolorowo!
W dalszej kolejności dnia udaliśmy się do Orłów, by wspólnie z nimi zrobić nasz instrument muzyczny. Przy pomocy rolki od papieru, folii, gumek i ziarenek fasoli i ciecierzycy dzieci artystycznie zrobiły grzechotki, które wydobywały dźwięki. Tylko wyobraźnia dzieci może je określić, że to np. dźwięk deszczu, przejeżdżającego pociągu, itd.
Po posprzątaniu miejsca pracy przeszliśmy do zabaw ruchowych z Orłami w klasie. Tym razem wykorzystaliśmy dyski sensoryczne, skakanki, piłkę i worki do skakania. Stworzyliśmy małe zawody, gdzie każde z dzieci musiało wykazać się sprawnością. Dzieci z uwagą śledziły poczynania kolegów. Z pewnością powrócimy jeszcze do takich zabaw.
Na koniec zajęć dzieci grały na instrumentach, które niezmiernie przypadły im do gustu.
Pozdrawiam i do zobaczenia,
Małgosia
Orły
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia nazw dni tygodnia, miesięcy (powitaliśmy nowy miesiąc luty), pór roku.
Następnie omówiliśmy znaczenie terminu ´´tłusty czwartek´´, większość z uczennic znała już to pojęcie a osoby, które nie znały już wiedza, że w tym roku 8 lutego w Polsce obchodzone jest to święto. W tym dniu zgodnie z tradycją ludzie jedzą pączki czy faworki.
Głównym tematem naszych zajęć był KARNAWAŁ. Rozpoczęliśmy od zajęć plastycznych. Pomalowaliśmy kolorowankę wg podanego klucza, w ten sposób poznaliśmy typowe stroje ubierane podczas karnawału w Wenecji. Przy okazji każda osoba zaprezentowała swój strój.
Uczennice przebrały się za Lady Bugs, Ninja, a także za super bohaterkę. Następnie wykonaliśmy okulary karnawałowe.
Po wyczerpującej pracy przyszła pora na śniadanie. Podczas przerwy uczennice chętnie opowiadały o swoich ulubionych zajęciach, hobby.
Po przerwie razem z Sikorkami wykonaliśmy własne instrumenty muzyczne (grzechotki), a następnie przeszliśmy do zajęć z wychowania fizycznego. To właśnie te zajęcia bardzo ucieszyły naszych podopiecznych. Dzieci pokonywały tor przeszkód skacząc na jednej nodze, stojąc na dyskach sensorycznych, chodząc po linie czy skacząc w workach. Ćwiczenia miały za zadanie zintegrować obie grupy, zrelaksować, a także usprawnić równowagę i koordynację wzrokowo-ruchową.
Na zakończenie posprzątaliśmy klasę i życzyliśmy sobie miłego weekendu.
ZADANIE DOMOWE: uzupełnić kartę pracy (balony) i wkleić ją do zeszytu.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz