Zajęcia w Barcelonie, 27 stycznia

Poziomki 

Ostatnie zajęcia otworzył fragment bajki „Rio”. Z filmu dzieci dowiadują się jak wyglądają oraz jak są zorganizowane uliczne karnawałowe parady. Dzieci od razu znalazły elementy wspólne dla karnawałowej pracy oraz przemarszu Trzech Króli. 

Innym filmik, który jest bardzo związany z tematem zajęć to „Dzień Balonika”, z którego dzieci dowiedziały się pewnych fizycznych ciekawostek na temat balonów. 
Po takim wstępnie nie mogło zabraknąć zabawy „Baloniku nasz malutki”, którą już po kilku próbach dzieci opanowały do perfekcji. 
Po drugim śniadaniu dzieci wysłuchały wiersza Ewy Mleko pt.”O baloniku w meloniku”. Następną atrakcją był zaczarowany worek z bardzo różnymi karnawałowymi rekwizytami, które dzieci losowały a następnie zakładały na siebie. 
Po ruchowej inscenizacji piosenki, o ciągle zmieniającym się rytmie i tempie, przyszedł czas na aż dwie prace plastyczne: wyklejanie plasteliną kropkowanej kolorowanki oraz karnawałowe maski (postacie zwierząt). 

Pozdrawiamy serdecznie, 
Ula, Babcia Sabina, Monika Szewczyk 

Jagódki 

W ostatnią sobotę Jagódki z uśmiechami zawitały na drugie już w tym roku spotkanie. Większość uczniów nie zapomniała o pracy domowej, dzięki czemu mogliśmy podziwiać piękne owocowe i warzywne ogrody. 
Jagódki zdobyły również nową umiejętność dzielenia słów na sylaby! Po powtórzeniu nazw owoców i warzyw nadszedł czas na rozmowę o ukochanych Babciach i Dziadkach! Wspólnie zastanawialiśmy się, kto z naszych rodzin jest najstarszy, a kto najmłodszy. Każdy miał również szansę opowiedzieć o tym co robi ze swoimi dziadkami. Okazało się, że babcie i dziadkowie to najlepsi towarzysze zabaw! 
Po krótkiej przerwie na śniadanie nadszedł czas na malowanie serc z masy solnej. W ruch poszły pędzle oraz farby! Każda Jagódka wykonała oryginalne serce dla Babci. Następnie udało się nam w ekspresowym tempie nauczyć radosnej piosenki dla Babci. Oprócz słów, każdy z nas zapamiętał niełatwą choreografię. (link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=kX_lZdEHylk) 
Ku radości wszystkich wybraliśmy się na szkolne patio, aby rozruszać nasze kości. Na placu zabaw mieliśmy okazję powtórzyć kolory, podczas wspólnej zabawy. 
Przedostatnim punktem naszych zajęć było wykonanie laurki. Dzieci narysowały portrety Babć oraz Dziadków oraz piękne ozdobiły swoje prace. Z okazji Dnia Babci nie mogliśmy zapomnieć o naszej Polskiej Babci Sabince, dla której również przygotowaliśmy kolorowe serce i laurkę oraz zaśpiewaliśmy piosenkę. 

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zapraszamy na kolejne zajęcia! 
Kaja i Basia 

Malinki 

Nasze ostatnie styczniowe zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie od przywitania się i sprawdzenia listy obecności.  Następnie omówiliśmy pokrótce prace domowe dotyczące postanowień i celów na nowy rok. Powtórzyliśmy też materiał z zeszłych zajęć, a więc przypomnieliśmy sobie wspólnie nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia. Było to o tyle potrzebne, że na tych zajęciach pozostaliśmy w temacie czasu, bowiem naszym głównym tematem był ZEGAR. 


Zaczęliśmy od poznania bądź- dla niektórych Malinek- przypomnienia pór dnia. W luźnej rozmowie mówiliśmy, jakie czynności wykonujemy w ciągu dnia (rano, w południe, wieczorem, itp.), a co robimy w nocy. Kolejnym punktem była nauka odczytywania godzin na zegarze. Na naszej tablicy narysowany mieliśmy duży zegar, na którym mogliśmy ćwiczyć różne ustawienia wskazówek i tak powolutku wprowadziliśmy całe godziny. 
Po śniadaniu kontynuowaliśmy w temacie czasu. Dzieci zaznajomiły się także z pojęciem pół godziny i w ramach ćwiczeń, a mieliśmy do dyspozycji internet, graliśmy w grę online „Odczytuję godzinę na zegarze”. Wykorzystaliśmy też karty pracy- łączyliśmy w pary zegary, które pokazywały te same godziny. Jako że były tam też zaznaczone kwadranse, wytłumaczyliśmy też i to pojęcie, ale do tematu czasu i zegara wrócimy jeszcze za 2 tygodnie, bo są to pojęcia dość skomplikowane i ważne, aby się Malinkom utrwaliły. 
Gdy wróciliśmy z przerwy rekreacyjnej na patio, naszym tematem były zimowe sporty i rekreacja, w zgodzie z powiedzeniem „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Sporo Malinek zna już dobrze podstawowe nazwy sportów zimowych po polsku, niektórzy też już mieli okazję jeździć na sankach, nartach, czy łyżwach. Ale już pojęcia takie jak skoki narciarskie czy bobsleje są nam w ciepłej Hiszpanii mniej znane. 
Mówiąc o sporcie, w naturalny sposób przeszliśmy do naszego cyklu o Wielkich Polakach. Tym razem byli to, oczywiście, sportowcy, i to nie tylko ci zimowi. Dzieci poznały sylwetki wybranych polskich sportowców: Ireny Szewińskiej, Zbigniewa Bońka, Roberta Korzeniowskiego, Roberta Lewandowskiego, Adama Małysza i jego następcę, Kamila Stocha. 
W części zajęć z języka polskiego poznawaliśmy litery Ś T U W Y Z w polskim alfabecie. Wraz z kartami pracy ucznia szukaliśmy wyrazów na te litery bądź takich, które je zawierają. Jak zwykle było przy tym sporo zabawy i mała burza mózgów. 
Na koniec jeszcze raz przećwiczyliśmy odczytywanie godzin w grze on-line i pożegnaliśmy się do następnych zajęć. 

PRACA DOMOWA: Karta pracy „Zegary”. 
UWAGA: 10 lutego zajęcia odbędą się w karnawałowej atmosferze, a więc prosimy i zachęcamy, aby dzieci przyszły w strojach karnawałowych. Będą nagrody w konkursie za najlepsze przebranie! 

 Jarzębina 

Ostatnie zajęcia poświęcone były kilku zagadnieniom. Z racji, iż w styczniu przypadają corocznie dni Babci i Dziadka występujące kolejno 21 i 22 stycznia - na początku spotkania podjęliśmy temat rodzinny w ramach stałego cyklu : Kartki z kalendarza. Powiedzieliśmy, że rodzina  kształtuje człowieka.To, kim jesteśmy, w dużym stopniu zawdzięczamy rodzicom. Dużą rolę odgrywają także dziadkowie i to w każdej rodzinie. My również swoim zachowaniem i postawą wpływamy na to czy nasza rodzina jest szczęśliwa. Na mapie myślowej wymieniliśmy nasze skojarzenia do wyrazu RODZINA. Okazało się , że każdy z nas ma oprócz podobnych myśli także inne, które zaskoczyły wszystkich np. Rodzina to serce, Rodzina to cały świat. Stwierdziliśmy również, że każdy członek rodziny pełni inne funkcje. W grupach wypisywaliśmy obowiązki jakie w rodzinie spełnia mama, tata, babcia i dziadek oraz jak możemy im pomóc, a następnie opracowane zagadnienia prezentowaliśmy na forum klasy. I tu także były niespodzianki. Temat rodzinny zakończyliśmy czytaniem na głos utworu Natalii Usenko pt. Wiersz rodzinny. 
Wiadomości z ortografii natomiast poszerzyliśmy o jedną z reguł pisowni litery ó. Pod koniec zajęć zainicjowaliśmy tematykę geograficzną o polskich Beskidach korzystając z nowej , pięknej mapy Polski. Temat ten podejmiemy na kolejnym spotkaniu. 
Podczas sobotniego spotkania nie zabrakło oczywiście przerwy śniadaniowej ze smaczną gorącą herbatką malinową i zabaw na boisku szkolnym. 

Zadanie domowe 
- Wszyscy uczniowie - proszę napisać rymowankę o swojej rodzinie. 
- Dla chętnych - proszę wykonać Drzewo genealogiczne swojej rodziny ZAPAMIĘTAĆ! Literę Ó piszemy, gdy wymienia się w innych formach tego samego wyrazu lub w innych wyrazach na: o, e, a np: stół - stoły, wiózł - wiozę, trójka - troje przyjaciółka - przyjaciel, niósł - niesie, siódmy - siedem skrót - skracać, obrócił - obracać, powtórzyć - powtarzać 

Pozdrawiam , 
Maria Kołomyjec

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?