Zajęcia w Barcelonie, 10 lutego
Poziomki
Jagódki
Malinki
Jarzębina
Wszystkie zajęcia dzieci w czasie sobotnich zajęć z grupy Poziomek były związane z ich babciami i dziadkami. Zaczynając od wiersza „Razem z babcią, razem z dziadkiem...” (Teresy Błaszczyk), poprzez gry ruchowe tj. spacer z babcią i dziadkiem czy dziadkowie i wnuczęta w czasie której dzieci dowiedziały się właśnie, że są wnuczkami i wnuczętami oraz, że babcia to mama, mamy lub taty. Dzieci oglądały fotografie obrazujące fragmenty wiersza, a następnie opowiadały swoje doświadczenia jak spędzają czas ze swoimi dziadkami, co lubią robić z babcią/dziadkiem najchętniej, itp.
Po orzeźwiających grach i zabawach na szkolnym placu zabaw dzieci wróciły do sali aby wykonać serce dla babci i dziadka, lub inne plastelinowe figurki.
Monika
Jagódki
W ostatnią sobotę Jagódki zawitały do sali w kolorowych strojach! Był z nami policjant, kowboj, jednorożec, Ladybug i wiele innych magicznych postaci. W takich przebraniach wszyscy wybraliśmy się w daleką podróż w KOSMOS!
Podczas zabawy wizualizacyjnej dzieci podróżowały rakietą prosto na Zieloną Planetę, gdzie spotkały zielonych ludzi. Kolejna zabawa wymagała od uczniów zamiany w rakiety i z „Odyseją kosmiczną” Straussa w tle udały się na Marsa.
Po krótkiej przerwie śniadaniowej porozmawialiśmy na temat planet i okazało się, że Jagódki mają ogromną wiedzę na temat układu słonecznego. Dzięki lekturze książki pt. „Słońce i Księżyc” Khoa Le zastanawialiśmy się nad zjawiskiem dnia i nocy.
Dzięki pięknej makiecie astronauty każdy z nas miał okazję zamienić się w kosmicznego podróżnika! Aby poćwiczyć zdolności manualne każde dziecko pokolorowało rakietę oraz ozdobiło ją płomieniami. Następnie poznaliśmy różnicę między astronautą i astronomem.
Na koniec zajęć każdy narysował astronautę.
Jako praca domowa prosimy, aby wkleić zdjęcia dziecka na rysunku, tak aby każdy został prawdziwym astronautą !
Dziękujemy za wspólny czas i zapraszamy na kolejne zajęcia!
Kaja, Basia i Karolina
Ostatnie zajęcia przebiegły nam w karnawałowej i zabawowej atmosferze.
Zanim jednak przeszliśmy do tematu karnawału i późniejszej zabawy, powtórzyliśmy sobie zagadnienia związane z czasem i zegarem, aby Malinkom utrwaliły się umiejętności odczytywania i nazywania godzin po polsku.
O karnawale mówiliśmy z perspektywy starych polskich zwyczajów- kuligi, tańce i biesiady- ale też i obecnych w Polsce i Hiszpanii: bale maskowe i orszaki przebierańców. Dzieci opowiadały w luźny sposób o tym, jak wygląda karnawał w ich szkole. Praktycznie wszyscy brali udział w szkolnych orszakach karnawałowych, przebrani za różne postacie. Na naszych sobotnich zajęciach niektóre Malinki również przyszły w karnawałowych strojach: gościliśmy Supermana, Batmana, Księżniczkę Piratów czy też Kotka i Wampirzycę. Obejrzeliśmy też dwa krótkie filmy tematyczne o najsłynniejszych karnawałach: w Rio de Janeiro i Wenecji. Dowiedzieliśmy się, że w dawnej- ale i obecnej Polsce- typową karnawałową potrawą był bigos, zaś typowe słodycze, którymi zajadamy się w Tłusty Czwartek, to pączki i faworki (chrust).
Zanim zaczęła się zabawa i poczęstunek, udało nam się jeszcze zagrać w papierowe domino o tematyce zegara, gdzie naszym zadaniem było ułożenie karteczek domina łącząc cyfrowy zapis godziny z jego tradycyjnym odpowiednikiem, czyli wg wskazówek zegara. Nie zawsze było to łatwe, ale liczy się chęć i wysiłek.
Po pracowitym poranku, czas był już na karnawałowe tańce i gry, którym towarzyszyły przekąski i napoje. Połączyliśmy naszą grupę z Jarzębiną i pod przewodnictwem pani Ani bawiliśmy się w różne taneczne gry, w mumie czy w rzuty papierowymi kulami na punkty. Sporo było przy tym śmiechu, bo taniec w parach na powierzchni strony z gazety czy też owijanie kolegi lub koleżanki papierem toaletowym- powstały mumie rodem jak z Egiptu- to wbrew pozorom wcale niełatwe zadanie.
Po przerwie na świeżym powietrzu na patio szkolnym, obejrzeliśmy jeszcze wybór zdjęć o tematyce karnawałowej, po czym dzieci wykonały bardzo ładne prace plastyczne przedstawiające właśnie motywy związane z karnawałem.
Dziękujemy i zapraszamy na kolejne zajęcia 24 lutego,
Gosia i PatrycjaJarzębina
Ostatnie zajęcia spędziliśmy w nieco swobodniejszej, bo karnawałowej atmosferze. Uczniowie przyszli przebrani i odpowiednio ucharakteryzowani.
W tych mało poważnych okolicznościach powtórzyliśmy sobie czego dotyczyły ostatnie zajęcia.
Obejrzeliśmy też krótkie wideo o zamkach na Szlaku Orlich Gniazd, które w większości powstały za panowania Kazimierza Wielkiego.
Następnie powoli zaczęliśmy zmierzać w kierunku karnawału.
Obejrzeliśmy kilka zdjęć z karnawału w Rio de Janeiro oraz Wenecji. Powiedzieliśmy też sobie czym są zapusty i na czym polegają. Rozmawialiśmy o innych dniach poprzedzających wielki post a mianowicie o Tłustym Czwartku i Środzie Popielcowej.
Po tej krótkiej "karnawałowej" rozgrzewce rozpoczęliśmy przygotowania do naszej zabawy karnawałowej. Wspólnie przygotowaliśmy słodkie i słone przekąski oraz przynieśliśmy napoje a gdy dołączyły do nas dzieci z Malinek rozpoczęliśmy zabawę i ucztę.
Po przerwie na patio każda z grup kontynuowała zabawę w swoich klasach. Żegnamy karnawał i z niecierpliwością oczekujemy już Świąt Wielkanocnych.
Pozdrawiam,
Ania
Komentarze
Prześlij komentarz