Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie z 27 września

Poziomki 

Zanim przejdziemy do omawiania przebiegu naszych zajęć, na początek należą się szczególne brawa dla naszych małych Poziomek za to, że były bardzo dzielne. Zajęcia rozpoczęliśmy nasza tradycyjną powitalną piosenką oraz klaszcząc rytmicznie : 

Witaj (...imię dziecka...) !!! 2x
Jak się masz? 2x
Wszyscy Cię witamy,
Bądź wśród nas. 2x

Każda przywitana osoba otrzymywała medalion z imieniem. Następnym krokiem do lepszego wzajemnego poznania były zabawy integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej oraz piłki. Dzieci uczyły się pracy zespołowej oraz imion kolegów i koleżanek. Zabawy miały także na celu przypomnienie/naukę kolorów. Kolejnym zaplanowanym etapem, było wykonanie ramki na zdjęcie, lecz niestety przyklejanie elementów samodzielnie wyciętych z kolorowego papieru przegrało z samym wycinaniem. Tak więc, podczas wycinania skupiłyśmy się na poprawnym trzymaniu nożyczek. 
Rozmowa na temat wakacji odbywała się indywidualnie z dziećmi, podczas chwili wyciszenia. Następnie odbyła się przerwa na drugie śniadanie, po którym nastąpiło wyjście na patio. Niespodzianką okazał się duży insekt, który cieszył się dużą popularnością oraz został nazwany Oggi dla przyjaciół a Oggisław formalnie. 
Na zakończenie zajęć został przeczytany wiersz Jana Brzechwy ,, Na straganie", mający na celu przypomnienie poznanych wcześniej kolorów oraz nazw warzyw. Jak się okazało dzieci bardzo lubią warzywa (pietruszka, brukselka, kalarepa, seler są nowo poznanymi warzywami). 

Jan Brzechwa ,, NA STRAGANIE"

Na straganie w dzień targowy 
Takie słyszy się rozmowy: 
”Może pan się o mnie oprze, 
Pan tak więdnie, panie koprze.” 
“Cóż się dziwić, mój szczypiorku, 
Leżę tutaj już od wtorku!” 

Rzecze na to kalarepka:
“Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”

Groch po brzuszku rzepę klepie:
“Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”

“Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.

Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”

“A to feler” –
Westchnął seler.

Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:

“Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”

Burak tylko nos zatyka:
“Niech no pani prędzej zmyka,

Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”

“A to feler” –
Westchnął seler.

Naraz słychać głos fasoli:
“Gdzie się pani tu gramoli?!”

“Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.

“Widzieliście, jaka krewka!” –
 Zaperzyła się marchewka.

 “Niech rozsądzi nas kapusta!”
 “Co, kapusta?! Głowa pusta?!”

 A kapusta rzecze smutnie:
“Moi drodzy, po co kłótnie,

Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”

“A to feler” –
Westchnął seler.

Dzisiejsze zajęcia miały na celu również inny pośredni temat: nawiązania więzi pomiędzy dziećmi. Dzieci uczyły się:
-zapytać koleżankę/kolegę o imię; 
-dzielić się (zabawkami, ciasteczkami, przyborami szkolnymi), używając odpowiednich słów;
-pracy w grupie; 
-zasad panujących z klasie. 

Zadanie domowe: 
Zadaniem domowym jest utrwalenie z dziećmi: kolorów (pomarańczowy, żółty, czerwony, zielony, brązowy, fioletowy, biały, czerwony), nazw nowo poznanych warzyw oraz tych znajdujących się w wierszu J.Brzechwy, oraz nazewnictwa części ciała z poprzednich zajęć (głowa, ramiona, ręce, stopy, nogi, palce tułów). 
Pozdrawiamy, 

Kasia i Iga

Tęcza 

Drugie zajęcia w bieżącym roku szkolnym przebiegały radośnie, śpiewająco i sportowo. Kontynuowaliśmy wzajemne poznawanie swoich imion i zainteresowań podczas zabaw ruchowych, nauki piosenki pt. ¨Mało nas do pieczenia chleba¨ oraz podczas zawodów przełajowych na nowej sali. Jest nas w tym roku dość duża gromadka, dlatego potrzeba trochę więcej czasu na poznanie się. 
Nowy element sobotnich spotkań to ¨ Czytanie na dzień dobry¨ w czasie gdy będziemy oczekiwać na przybycie wszystkich uczniów. Pomysł spodobał się dzieciom, kolejno przychodzący uczniowie z zainteresowaniem dołączali do grona słuchających opowiadania czytanego przez nauczycielkę. 
 Podczas zajęć zapoznaliśmy się także z polskim alfabetem i przysłowiem CZEGO JAŚ SIĘ NIE NAUCZY TEGO JAN NIE BĘDZIE UMIAŁ. Podczas wyjaśniania treści przysłowia okazało się, że niektóre dzieci doskonale znają już to powiedzenie. Przemyślenia związane z treścią przysłowia dzieci przedstawiły za pomocą prac plastycznych. 
Dla przypomnienia podam, iż najładniejsza praca zostanie wykorzystana do utworzenia naszego Kalendarza 2015. Jest to zadanie, które realizujemy w grupie Tęcza od stycznia 2014 i jest ono elementem projektu edukacyjnego do końca roku kalendarzowego 2014. 
Po tak pracowitym dniu sprzątnęliśmy wspólnie nasza sale i zaśpiewaliśmy piosenkę Kolorowe kredki. 

Drodzy Rodzice! Bardzo serdecznie zapraszamy do współpracy. Dzieci z zapałem przystąpiły do poznawania języka polskiego. Na kolejnych zajęciach otrzymają zeszyty w których będą uczyć się pisania polskich liter. 

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 

Monika i Maria

Jarzębina 

W sobotę 27 września odbyły się już drugie w tym roku szkolnym zajęcia. Grupa Jarzębina znacznie się powiększyła, dołączyło do nas sporo nowych uczniów toteż zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiego nieformalnego przedstawienia się klasie. Po zapoznaniu się ze wszystkimi uczniami przypomnieliśmy sobie alfabet polski i jego pisownię, następnie dla utrwalenia przeczytaliśmy wiersz Juliana Tuwima pt. „Abecadło”. Nawiązując do tematyki wakacyjnej i zadania domowego, którym było opisanie tegorocznych wakacji, przeczytaliśmy czytankę Marii Kownackiej pt. „Skarby”, po czym urządziliśmy krótką pogadankę. Większość naszych uczniów, poza wyjazdem do Polski, tegoroczne wakacje spędziło bardzo ciekawie i niestandardowo zwiedzając również inne państwa jak: Kanadę, Belgię czy też Francję. 
Po tak ciekawych wspomnieniach sprawdziliśmy sobie zadanie domowe. Nie wszyscy jednak je odrobili w związku z czym prosimy o przyniesienie swoich prac na najbliższe zajęcia. 
Drugą część zajęć rozpoczęliśmy od zajęć ruchowych na sali gimnastycznej. Przygotowałyśmy dla dzieci ciekawe gry i zabawy których celem było utrwalenie imion wszystkich uczniów, powtórzenie kolorów, liczebników, części ciała oraz części garderoby. Po wysiłku fizycznym wróciliśmy do naszej sali aby przypomnieć sobie jak wygląda mapa Polski, gdzie znajduje się jej stolica i inne większe miasta, rzeki, góry. 

Zadanie domowe 

Napisz wspomnienia z tegorocznych wakacji. Dokończ mapę Polski zaznaczając dwie najdłuższe rzeki w Polsce, Morze Bałtyckie, Tatry, oraz brakujące miasta. 

Pozdrawiamy,

Anna Lintner i Barbara Starczewska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?