Sprawozdanie z zajęć z 5 października
Poziomki
Tęcza
Ostatnie spotkanie z Poziomkami były bardzo
kolorowe. Bawiliśmy się w kolory niemal przez całe zajęcia.
Najpierw dzieci poznały podstawowe kolory i je głośno powtarzały.
A tam gdzie mówi się o kolorach nie można zapomnieć o tęczy.
Prawda?
Przypomnę nasze zabawy:
Rozwiązanie zagadki o tęczy.
Na niebie pojawił się wielobarwny łuk. Kto go zrobić mógł?
Kto się dzisiaj tak namęczył? Nikt! To niebo lśni kolorami…
Na niebie pojawił się wielobarwny łuk. Kto go zrobić mógł?
Kto się dzisiaj tak namęczył? Nikt! To niebo lśni kolorami…
Zabawy ruchowe z chustą animacyjną:
- Kolory- dzieci nazywają kolory ubrań, jakie mają na sobie. Stoją wokoło chusty trzymając ją za brzegi. Nauczyciel podaje nazwę jednego koloru. Dzieci, które mają na sobie coś w tym kolorze przechodzą pod chustą zamieniając się miejscami
- Słońce i deszcz- dzieci stoją wokół chusty trzymając ją za brzegi. Na hasło nauczyciela „Słońce” przekazują sobie chustę w lewą stronę tak, aby się poruszała. Na hasło „Deszcz”- podrzucają chustę do góry i chowają się pod nią.
Zabawa: Zielona jak.....? - dzieci siedzą w kole. Nauczyciel rzucając piłkę do dziecka mówi: „Zielona jak? - dziecko kończy zdanie: trawa,liść, żaba ( wszystkie kolory tęczy)
- Kolory- dzieci nazywają kolory ubrań, jakie mają na sobie. Stoją wokoło chusty trzymając ją za brzegi. Nauczyciel podaje nazwę jednego koloru. Dzieci, które mają na sobie coś w tym kolorze przechodzą pod chustą zamieniając się miejscami
- Słońce i deszcz- dzieci stoją wokół chusty trzymając ją za brzegi. Na hasło nauczyciela „Słońce” przekazują sobie chustę w lewą stronę tak, aby się poruszała. Na hasło „Deszcz”- podrzucają chustę do góry i chowają się pod nią.
Zabawa: Zielona jak.....? - dzieci siedzą w kole. Nauczyciel rzucając piłkę do dziecka mówi: „Zielona jak? - dziecko kończy zdanie: trawa,liść, żaba ( wszystkie kolory tęczy)
Jeszcze przed pójściem na boisko uczyliśmy
się kolorów i różnych postaci przy wykorzystaniu piosenki
„Kolorowe kredki”. Natomiast po powrocie wykonaliśmy prace
plastycznej związanej z
tematem tej piosenki.
Na sam koniec pobawiliśmy się w magiczny
worek, w którym były bardzo ciekawe przedmioty: jabłko, piłka,
łyżka, skarpeta, kamień, muszelka i moneta. Dzieci z zamkniętymi
oczami, tylko po dotyku, musiały odgadnąć jaki przedmiot
wybrały.
Pozdrawiamy serdecznie i do zobaczenia za dwa
tygodnie,
Anita, Ewa, Maryla i Sabina
Anita, Ewa, Maryla i Sabina
Tęcza
Sobotnie,
październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od powtórki w jaki sposób
powstała rzeka Wisła.
Przypomnieniem
nich będzie treść wiersza Stanisława Pagaczewskiego pod ciekawym
tytułem:
Śmieszna
góra
Jest taka
jedna góra
Szeroka,
długa - i która
chyba pół
nieba przysłania,
a zwie się
śmiesznie:
Barania.
Barania –
choć nie ma wełny i rogów,
chociaż jak
baran nie beczy,
a jednak
jest całkiem do rzeczy.
Bardzo ją
lubią narciarze,
kiedy jest
cała w śniegu,
a oni w
szybkim biegu
suną ze
szczytu w doliny.
I w tej to
górze – kochani -
w tej
pięknej górze Baraniej
dwa źródła
biją przeczyste
o wodzie jak
śnieg srebrzystej...
Dwa źródła,
dwa potoki,
płyciutkie,
niegłębokie,
a każdy w
inną stronę
gna swoje
fale szalone.
Jeden jest
ciemny , gdyż lasem
pędzi jak
jeleń spłoszony,
drugi jest
jasny , bo w słońcu
płynie w
nizinne strony
(…)
A teraz w
wielkim sekrecie
powiem wam,
moi drodzy,
bo może o
tym nie wiecie,
że owe dwa
potoki
płyciutkie,
niegłębokie
wpadają
sobie w ramiona
jak bracia
stęsknieni, którzy
z dalekiej
wrócili podróży,
i odtąd
piękną doliną
szumią
wesoło i płyną
radosne,
roztańczone,
na zawsze
już złączone.
Wstydzę się
bardzo, bo chciałem
rzec wam,
jak zwie się ta rzeka.
Nic z tego ,
niestety -
z a p o m n
i a ł e m!
Może kto
zgadnie?
Zaczekam...
(Te
dwa potoki to oczywiście : Czarna i Biała Wisełka, rzeka to
Wisła)
Następnie
przystąpiliśmy do zabawy z językiem polskim. Każde dziecko
otrzymało karty pracy z ćwiczeniami o różnym stopniu trudności w
zależności od poziomu znajomości języka polskiego. W większości
przypadków uczniowie nie mieli większych problemów z wykonaniem
zadań. Dla chętnych dzieci były jeszcze ćwiczenia na komputerze.
Po przerwie
śniadaniowej kontynuując nasz cykl „Ciekawe miejsca w Polsce”
powędrowaliśmy wirtualnie w góry Tatry, a konkretnie nad piękne
górskie jezioro zwane Morskim Okiem. Po obejrzeniu filmu padło
natychmiast pytanie, dlaczego tak właśnie nazywa się to jezioro.
Próbując odpowiedzieć obejrzeliśmy jezioro z lotu ptaka.
Pytanie nie zyskało odpowiedzi, dlatego też pozostawiam je otwarte.
Może na kolejnych zajęciach komuś uda się to wyjaśnić? Z
Morskim Okiem związana jest piękna legenda o żeglarzu , który
podczas burzy na morzu gubi skarb potrzebny do wykupienia swoich
rodziców z niewoli. Znajduje go właśnie w wodach górskiego
jeziora Morskie Oko. Podobno Morskie Oko połączone jest pod ziemią
z wodami morskimi. Tak przynajmniej głosi legenda, którą
opowiedziałam dzieciom.
Wędrując
górskimi szlakami zatrzymaliśmy się przy trzech potokach, z szumu
których dowiedzieliśmy się o pięknie krajobrazu górskiego, o
szanowaniu przyrody i o życiu górali.
Po
konkursie biegów na korytarzu szkolnym ( sala gimnastyczna w tym
dniu niestety była zajęta ze względu na odbywające się w niej
zawody sportowe) powróciliśmy do sali , aby porozmawiać jeszcze o
polskich krajobrazach górskich.
Do
zobaczenia na kolejnych październikowych zajęciach,
Maria
Jarzębina
Na ostatnich zajęciach mieliśmy dużo pracy.
Rozpoczęliśmy od prezentacji kolejnego ciekawego miejsca w Polsce i dowiedzieliśmy się co zostało po huraganie w lesie Szast w okolicy Piszu.
Następnie poznaliśmy strony świata i wskazaliśmy naszych sąsiadów na wschodzie, zachodzie i południu. Na mapie Polski wskazaliśmy największe rzeki i miasta.
Po zapoznaniu się z mapą Polski rozpoczęliśmy pracę nad własną mapą. Narysowaliśmy kontury, zaznaczyliśmy rzeki i największe miasta. Nie wszyscy dokończyli kolorowanie mapy. Poprosiłam dzieci aby zrobiły to w domu. Ich zadaniem jest też odpowiednio podpisać tajemnicze punkty na mapie (miasta, o których rozmawiamy).
Następnie pracowaliśmy trochę nad słowotwórstwem i ortografią. Dzieci miały nazwać zawody pochodzące od przedmiotów takich jak: las, stół, kamera .
Ułożyliśmy też domino ortograficzne.
Na zakończenie przeczytaliśmy fragment książki Alfreda Szklarskiego pt "Tomek w krainie kangurów". Przy okazji dzieci poznały znaczenie zwrotów takich jak: wodzić rej, sprać kogoś na kwaśne jabłko, zimować w tej samej klasie, czy puszyć się jak paw.
Jako praca domowa proszę aby dzieci zrobiły zadanie ze słowotwórstwa, które dostały ode mnie oraz aby dokończyły mapę i przyniosły ją na kolejne zajęcia. Proszę również, aby dzieci miały ze sobą zeszyt. Poznajemy wiele nowych słów, uczymy się ortografii i wierzę, że słowo zapisane będzie lepiej zapamiętane.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Rozpoczęliśmy od prezentacji kolejnego ciekawego miejsca w Polsce i dowiedzieliśmy się co zostało po huraganie w lesie Szast w okolicy Piszu.
Następnie poznaliśmy strony świata i wskazaliśmy naszych sąsiadów na wschodzie, zachodzie i południu. Na mapie Polski wskazaliśmy największe rzeki i miasta.
Po zapoznaniu się z mapą Polski rozpoczęliśmy pracę nad własną mapą. Narysowaliśmy kontury, zaznaczyliśmy rzeki i największe miasta. Nie wszyscy dokończyli kolorowanie mapy. Poprosiłam dzieci aby zrobiły to w domu. Ich zadaniem jest też odpowiednio podpisać tajemnicze punkty na mapie (miasta, o których rozmawiamy).
Następnie pracowaliśmy trochę nad słowotwórstwem i ortografią. Dzieci miały nazwać zawody pochodzące od przedmiotów takich jak: las, stół, kamera .
Ułożyliśmy też domino ortograficzne.
Na zakończenie przeczytaliśmy fragment książki Alfreda Szklarskiego pt "Tomek w krainie kangurów". Przy okazji dzieci poznały znaczenie zwrotów takich jak: wodzić rej, sprać kogoś na kwaśne jabłko, zimować w tej samej klasie, czy puszyć się jak paw.
Jako praca domowa proszę aby dzieci zrobiły zadanie ze słowotwórstwa, które dostały ode mnie oraz aby dokończyły mapę i przyniosły ją na kolejne zajęcia. Proszę również, aby dzieci miały ze sobą zeszyt. Poznajemy wiele nowych słów, uczymy się ortografii i wierzę, że słowo zapisane będzie lepiej zapamiętane.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz