Sprawozdanie z zajęć z 28 września
Poziomki
W sobotni poranek do Szkoły Polskiej przybyło aż 17 naszych słodkich Poziomek aby wspólnie bawić się i pracować. Niektórym jeszcze ciężko przychodziło rozstanie z ukochanymi rodzicami i tu i ówdzie łezka się zakręciła się w oku. Uspokajamy jednak Rodziców- uśmiechy wkrótce zagościły na twarzach maluchów i nawet najmłodsze dzieci okazały się bardzo dzielne. Spotkanie rozpoczęliśmy specjalną piosenką powitalną, która pozwoliła nam wszystkim lepiej się poznać i zapamiętac swoje imiona.
Witaj (…imię dziecka…)!!! 2X
Jak się masz? 2X
Wszyscy Cię witamy,
Wszyscy Cię kochamy,
Bądź wśród nas. 2X
Każde z dzieci zostało powitane przez kolegów i nagrodzone oklaskami. Odbyliśmy też krótką pogadankę na temat tego czym jest Polska Szkoła, dlaczego do niej przychodzimy i co będziemy robić na zajęciach. Niektórzy powrócili jeszcze wspomnieniami do minionego lata oraz wakacji i opowiedzieli nam o swych przygodach i podóżach.
Ponieważ nasza szkoła uczestniczy w konkursie z okazji rocznicy urodzin Bolka i Lolka, to właśnie dwójka niesfornych chłopców stała się głównym tematem zajęć. Wspólnie spróbowaliśmy sobie odpowiedzieć na pytanie jak wyglądają bohaterowie tej popularnej bajki oraz który z chłopców to Bolek, a który Lolek. Przypomnieliśmy też tytuły innych znanych Polskich bajek animowanych i okazało się, że niektore z dzieci są z tematem bardzo zaznajomione. Po krótkim wstępie wspólnie z grupą starszych dzieci obejrzeliśmy dwa odcinki przygód Bolka i Lolka, które miały stać się inspiracją do konkursowych prac plastycznych. Dzieci podeszły do zadania bardzo poważnie i wykonały piękne rysunki.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
W sobotni poranek do Szkoły Polskiej przybyło aż 17 naszych słodkich Poziomek aby wspólnie bawić się i pracować. Niektórym jeszcze ciężko przychodziło rozstanie z ukochanymi rodzicami i tu i ówdzie łezka się zakręciła się w oku. Uspokajamy jednak Rodziców- uśmiechy wkrótce zagościły na twarzach maluchów i nawet najmłodsze dzieci okazały się bardzo dzielne. Spotkanie rozpoczęliśmy specjalną piosenką powitalną, która pozwoliła nam wszystkim lepiej się poznać i zapamiętac swoje imiona.
Witaj (…imię dziecka…)!!! 2X
Jak się masz? 2X
Wszyscy Cię witamy,
Wszyscy Cię kochamy,
Bądź wśród nas. 2X
Każde z dzieci zostało powitane przez kolegów i nagrodzone oklaskami. Odbyliśmy też krótką pogadankę na temat tego czym jest Polska Szkoła, dlaczego do niej przychodzimy i co będziemy robić na zajęciach. Niektórzy powrócili jeszcze wspomnieniami do minionego lata oraz wakacji i opowiedzieli nam o swych przygodach i podóżach.
Ponieważ nasza szkoła uczestniczy w konkursie z okazji rocznicy urodzin Bolka i Lolka, to właśnie dwójka niesfornych chłopców stała się głównym tematem zajęć. Wspólnie spróbowaliśmy sobie odpowiedzieć na pytanie jak wyglądają bohaterowie tej popularnej bajki oraz który z chłopców to Bolek, a który Lolek. Przypomnieliśmy też tytuły innych znanych Polskich bajek animowanych i okazało się, że niektore z dzieci są z tematem bardzo zaznajomione. Po krótkim wstępie wspólnie z grupą starszych dzieci obejrzeliśmy dwa odcinki przygód Bolka i Lolka, które miały stać się inspiracją do konkursowych prac plastycznych. Dzieci podeszły do zadania bardzo poważnie i wykonały piękne rysunki.
Ponieważ bardzo trudno było nam już dłużej wysiedzieć w skupieniu, na
pozostałą część zajęć przenieśliśmy się do sali gimnastycznej gdzie
wspólnie bawiliśmy się w takie zabawy jak "Stary Niedźwiedź", "Balonik"
czy "Gąski".
Pozdrawiamy serdecznie,
Ania, Marta i Sabina
Tęcza
Na
sobotnich zajęciach w grupie Tęcza
bardzo dużo się działo. Najpierw wykonaliśmy imienne
wizytówki
na ławki, aby szybciej poznać się wzajemnie, ponieważ jest
dużo
nowych dzieci w grupie. Następnie obejrzeliśmy wspólnie z
pozostałymi grupami filmy rysunkowe z serii „ Bolek i Lolek”
mając na szczególnej uwadze wygląd zewnętrzny bohaterów
bajki.
Spostrzeżenia te wykorzystaliśmy do malowania portretów
Bolka i
Lolka. Najciekawsze, najstaranniejsze i najładniejsze prace
skierowane zostaną na konkurs do Wytwórni Filmów Rysunkowych
w
Bielsku Białej z okazji obchodów 50 rocznicy powstania
filmów
rysunkowych o Bolku i Lolku.
Po
przerwie śniadaniowej zajęliśmy się naszym głównym tematem,
będącym
kontynuacją
programu nauczania w 2013r.
Ciekawe
miejsca w Polsce. KRÓLOWA POLSKICH RZEK - WISŁA
Rozpoczęliśmy
od bardzo poważnego zagadnienia , a mianowicie
zastanawialiśmy się
"Co by było, gdyby... nie było
wody, nie było
rzek?" Wypowiedzi dzieci były
bardzo
trafne i ciekawe.
Następnie
wyjaśniliśmy skąd się bierze rzeka i
co znaczy pojęcie „ źródło”. Te
treści
były trochę trudniejsze do zrozumienia i dlatego bardzo
proszę rodziców o powtórzenie z dziećmi tego zagadnienia.
Z
kolei ilustrowana fotografiami opowieść o dwóch
źródłach,
którą zaprezentowałam dzieciom bardzo
ich zainteresowała.
A
oto treść opowieści:
Okolica,
gdzie Wisła bierze swój początek jest górzysta. Góry
mają łagodne zbocza porośnięte pięknymi lasami. Jedna
z
gór nosi nazwę Barania Góra. Z Baraniej Góry wypływają dwa
strumienie. Jeden to Biała Wisełka, a drugi Czarna Wisełka.
Czarna Wisełka wysącza się z ziemi, która w tym miejscu jest
ciemna, dlatego nazywa się Czarna. Biała Wisełka wytryska ze
skały, woda jest jasna, srebrzy się na tle skał i stąd nosi
nazwę Biała Wisełka. Spływają do niej różne górskie
strumyki, przybywa jej wody, spływa po zboczu Baraniej Góry,
skacze
po kamieniach. Rosną tu piękne lasy. Miejsce,
w
którym Czarna Wisełka spotyka się z Białą i tworzą Wisłę jest położone wśród pięknych lasów. Wisła
jest tu jeszcze płytka, niezbyt szeroka, wodę ma
bardzo
czystą. Do Wisły wpada wiele różnych strumieni, rzek, przybywa
jej wody, staje się coraz większą, szerszą i potężniejszą
rzeką. Płynie przez całą Polskę,
przez jej środek , z gór aż do
morza
Bałtyckiego.
Po
wysłuchaniu opowieści
prześledziliśmy bieg Wisły
od jej początku do końca.
Obejrzeliśmy fotografie rzeki w różnych miejscach jej biegu.
Dzieci trafnie zauważyły, że „rzeka nie jest taka sama przez
cały czas” (dosł. cytuję
).
Wymieniliśmy cztery miasta mijane przez
Wisłę,
a mianowicie Kraków, Warszawę, Toruń i Gdańsk i
powiedzieliśmy,
co jest charakterystycznego w tych miastach, z czym nam się
kojarzą.
Po zabawie na sali gimnastycznej powróciliśmy do sali
lekcyjnej,
aby trochę odpocząć, uporządkować nasze miejsca pracy oraz
pobawić się językiem polskim poprzez obrazkowe ćwiczenia
dydaktyczne.
Zadanie
domowe:
Bardzo
proszę Rodziców o wyszukanie w internecie na stronie
www.bajkowyzakatek.eu
legendy
"O
powstaniu Wisły" i przeczytanie bądź
opowiedzenie dziecku jej treści.
Do
zobaczenia na październikowych zajęciach,
Maria
Jarzębina
Kolejne zajęcia i kolejne wyzwanie!
To był dzień, w którym dzieci nieustannie mnie zaskakiwały!!!
Ale przede wszystkim był to dzień Bolka i Lolka!!!! Zaczęliśmy od krótkiego wprowadzenia na temat bajki. Okazało się, że dzieci nie tylko ją znają ale także część z nich potrafiła powiedzieć, który to Bolek, a który Lolek (przyznaję, że ja zawsze mam z tym problem!!!).
Rozmawialiśmy o studiu filmowym i o tym co się w nim robi. Dzieci powiedziały mi co jest potrzebne do nakręcenia filmu i jakie zawody są z nim powiązane. Niektóre wiedziały także jak powstawały kiedyś filmy rysunkowe!
Po wprowadzeniu odbył się krótki seans filmowy. Następnie dzieci rozpoczęły intensywną pracę nad rysunkami Bolka i Lolka. Film o Bolku i Lolku w Hiszpanii stał się dużą inspiracją, a Lolek został jednym z zawodników FC Barcelona! Prace będziemy kończyć na kolejnych zajęciach.
Część dzieci przygotowała prezentacje. Wiemy już gdzie znajduje się "krzywy domek", ile lat ma dąb Bartek oraz skąd się wzięła nazwa "krzywy las". Z braku czasu przerwaliśmy podróż po zamkach w których straszy ale kolejne zajęcia rozpoczniemy od historii księżniczki Kunegundy.
To był dzień, w którym dzieci nieustannie mnie zaskakiwały!!!
Ale przede wszystkim był to dzień Bolka i Lolka!!!! Zaczęliśmy od krótkiego wprowadzenia na temat bajki. Okazało się, że dzieci nie tylko ją znają ale także część z nich potrafiła powiedzieć, który to Bolek, a który Lolek (przyznaję, że ja zawsze mam z tym problem!!!).
Rozmawialiśmy o studiu filmowym i o tym co się w nim robi. Dzieci powiedziały mi co jest potrzebne do nakręcenia filmu i jakie zawody są z nim powiązane. Niektóre wiedziały także jak powstawały kiedyś filmy rysunkowe!
Po wprowadzeniu odbył się krótki seans filmowy. Następnie dzieci rozpoczęły intensywną pracę nad rysunkami Bolka i Lolka. Film o Bolku i Lolku w Hiszpanii stał się dużą inspiracją, a Lolek został jednym z zawodników FC Barcelona! Prace będziemy kończyć na kolejnych zajęciach.
Część dzieci przygotowała prezentacje. Wiemy już gdzie znajduje się "krzywy domek", ile lat ma dąb Bartek oraz skąd się wzięła nazwa "krzywy las". Z braku czasu przerwaliśmy podróż po zamkach w których straszy ale kolejne zajęcia rozpoczniemy od historii księżniczki Kunegundy.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz