Zajęcia on-line, 16 stycznia

Robociki


W zastępstwie Pani Marysi miałam zaszczyt przeprowadzić sobotnie zajęcia w grupie Robocików. Po krótkim przedstawieniu się odśpiewaliśmy na powitanie "Wszyscy są, witam Was''.
Przewodnim tematem zajęć było koło, dlatego też zainaugurowaliśmy nasze spotkanie  piosenką ''Koła autobusu kręcą się". W dalszej kolejności Robociki jak i ich pomocni rodzice w pełni gotowi przystąpiły do pracy ''stempelkowej'' robiąc pieczątki z korków od wina i ziemniaka.

Po odłożeniu prac do wyschnięcia zajęliśmy się wcześniej przygotowanymi kołami o różnych wielkościach i różnych kolorach. Dzieci zgodnie odpowiadały na polecenia nauczyciela odnośnie kolorów, najmniejszego czy największego koła oraz wykreśleniem kształtu koła w powietrzu. To zadanie zakończyliśmy ułożeniem z kół różnych zwierząt. Na pokazanych zdjęciach dżdżownicy i pingwina dzieci śledząc wzór mogły stworzyć swoje zwierzątko. Był i piesek, brawo Robociki! Żeby przybliżyć nazwy ułożonych zwierząt podzieliliśmy je na sylaby klaszcząc w dłonie. Dalej, zdecydowaliśmy na mini gimnastykę, odsunęliśmy nasze krzesełka, aby wraz z pokazaniem zaśpiewać piosenkę ''Głowa, ramiona, kolana, pięty'' oraz wykorzystując edukację kinezjologiczną wskazaliśmy poszczególne części ciała w odpowiednie miejsca. To jest prawa ręka dotyka nosa, lewa ręka dotyka brzucha, itd. Kontynuując temat dnia dzieci wysłuchały krótkiego wierszyka,

Gdy rozejrzymy się uważnie w koło to zawsze zobaczymy jakieś koło.
Może być jedno, cztery lub dwa, ma je samochód i rower ma.
Trzy na skrzyżowaniu świecą się jasno, najpierw błysną, a potem gasną.
Widzisz, więc że kół jest mrowie, A może Ty jakieś podpowiesz?


A po jego zakończeniu na polecenie nauczyciela szukaliśmy przedmiotów w kształcie koła w naszych domach. Następnie każde z dzieci przygotowało dwa okrągłe przedmioty i w ten sposób była to możliwość do kolejnego wysłuchania dzieci. Co najciekawsze przedmioty się niemal nie powtarzały, a były nimi między innymi talerz, pokrywka, taśma klejąca, płyta CD, piłka, mandarynka, itd. Zadanie zaliczone Robociki!
Na koniec naszych zajęć w związku ze zbliżającym się Dniem Babci i Dniem Dziadka w Polsce, dzieci wykonały laurki, rysując za poleceniem kwiatka, a w środek wkleiły swój wizerunek. Jestem przekonana, że takie laurki ucieszą niejedną babcię czy dziadka. Dekorując obrazek dzieci wysłuchały piosenkę ''Ogórek''.  Gdy już zakończyły swoje prace powtórzyliśmy wierszyk, który mogą recytować swoim kochanym dziadkom.
Babciu, babciu, coś Ci dam,
Tylko jedno serce mam
A w tym sercu róży kwiat,
Babciu, babciu, żyj sto lat!

Oczywiście jeśli wierszyk kierujemy do dziadka wystarczy tylko zmienić słowo. Powiedzieliśmy też sobie, iż jeśli ktoś nie ma dziadków, z takiej laurki z pewnością ucieszą się rodzice. Ażeby radośnie się pożegnać z Robocikami, przedstawiłam im krótką zabawę z logorytmiki  ''Kto zjadł ciasteczka z pudełka z ciasteczkami'' Każde z dzieci próbowało odpowiedzieć na pytania i wskazać  imię  kolegi czy koleżanki.

Dziękuje za wspólne zajęcia i pozdrawiam.
Małgosia


Link do piosenki Koła autobusu kręcą się
https://youtu.be/gs8gSN8PboA
Link do piosenki Ogórek zielony
https://youtu.be/i0Zh8q2BK-8

Folderki

W minioną sobotę 16 stycznia spotkaliśmy się kolejny raz zdalnie. Podczas gdy kolejni uczniowie dołączali do spotkania, w oczekiwaniu porozmawialiśmy chwilę ze sobą, dzieci wymieniły się gestami powitalnymi, przypominając sobie nawzajem jak mają na imię i z jakiej są szkoły.
Zaśpiewaliśmy  "Wszyscy są" i przeszliśmy do tematu.
Na początek zgadywanka - układanka - przypisanie świąt obchodzonych w Polsce do poszczególnych dat   -  https://wordwall.net/pl/resource/2688598/%C5%9Bwi%C4%99ta
Skupiliśmy się na dwóch datach 21 i 22 stycznia, kiedy w Polsce świętujemy Dzień Babci i Dzień Dziadka.
To bardzo radosne dni w rodzinach, które są chwilami dającymi wyjątkową sposobność do okazania naszym kochanym Babciom i Dziadkom życzliwości, troski i miłości.
Wymieniliśmy synonimy słowa "ŻYCZLIWOŚĆ", dowiadując się przy okazji co to synonim.

Koło fortuny "Jestem życzliwy" pomogło nam poszerzyć wyobraźnię w jaki sposób możemy okazywać życzliwość. Zabawa okazała się bardzo ciekawa, dzieci z niecierpliwością oczekiwały na swoją kolej i wylosowaną radę.   https://wordwall.net/pl/resource/7324075/jestem-%C5%BCyczliwy-wi%C4%99c
Chwila na ruch, dzięki zabawie kolejnym kołem "Dzień Babci, Dzień Dziadka" oprócz wylosowanych rad, każdy wykonał jakieś ćwiczenie. Tym razem dzieci były bardzo zaskoczone losami koła. Problemem okazało się słowo przysiad, ale szybko wyjaśniliśmy sobie co ono oznacza i przysiady zostały wykonane. Nawet zdalnie dzieci bardzo uczciwie wykonują ćwiczenia, uważnie podglądałam:-)  https://wordwall.net/pl/resource/9370026/polski/dzie%c5%84-babci-i-dziadka.
Kolejna część naszego spotkania - praca manualna - prezent dla Babci i Dziadka - kartka- laurka.
Kilka kolorowych papierów, a z nich wdzięczne serduszka, nożyczki, klej i gotowe do przesłania pocztą lub podarowania osobiście. Każde z dzieci będzie miało inną możliwość.
Podczas pracy towarzyszyła nam piosenka "Życzenia od miesięcy", która również może być naszymi życzeniami dla bliskich na każdy miesiąc roku. Korzystając z dzisiejszych możliwości mobilnych, również piosenkę można przesłać Babci i Dziadkowi - prawda? https://www.youtube.com/watch?v=9O0gYql-9FI  - zachęcam!!
Pod koniec spotkania - dzieci dowiedziały się o konkursie "Być Polakiem" - zostały zaproszone i mocno zachęcone do udziału. Zadaniem uczestników konkursu będzie zilustrowanie polskiego przysłowia. Przygotowałam alfabetyczną listę przysłów i... Znowu koło fortuny! Tym razem "Abecadło" koło wylosowało dla każdego przysłowie na daną literkę. Na przykład pod literką "C" Zosia usłyszała "Co dwie głowy to nie jedna". Zabawą tą chciałam pokazać dzieciom jak wiele przysłów może nam towarzyszyć i przydać się w przeróżnych sytuacjach naszego życia. Przysłowia to wiekowe mądrości ludowe, jest w nich ukryta trwała prawda - warto je poznawać!  Zachęcam do udziału w konkursie, poniżej link do filmu, który przybliża cel kolejnej edycji tego wydarzenia.  https://drive.google.com/file/d/14S_xxQ4siB7XJSc-ukLZ2RCa1rZR22mf/view
Umówiliśmy się z grupą Folderków, że z przesłanej do Rodziców listy przysłów wybiorą to, które chcieliby zilustrować. Czekam na nasze kolejne spotkanie, jestem bardzo ciekawa jakie przysłowia wybierzecie, jestem do dyspozycji, jeśli potrzebujecie pomocy w interpretacji nie rzadko trudnych językowo zdań:-) 
Czekam na Was z niecierpliwością za tydzień nie tylko z tematem konkursu, ale przede wszystkim z nową "podróżą" do interesujących miast Polski.


Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Tylek

Komputerki

Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od przypomnienia uczniom zasad konkursu pt. „BYĆ POLAKIEM”. 

Chętni uczniowie mają do stworzenia prace:
    • Dzieci w wieku 6 – 9 lat – Narysuj  poznane  polskie przysłowie – prace plastyczne
    • Dzieci w wieku 10 – 13 lat – Strych, piwnica, szafa – lamus czy kopalnia polskich wspomnień ? – prace literackie.
W ramach powtórki ostatnich zajęć chętni uczniowie opowiedzieli, jakie przysłowia polskie zapamiętali, np. gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść, żeby kózka nie skakała to by nóżki nie złamała, kłamstwo ma krótkie nogi itd.

Następnie przeszliśmy do głównej części naszej lekcji. Z okazji zbliżających się świąt „Dnia Babci i Dziadka” uczniowie uzupełnili karty pracy. Zadanie nie było łatwe, np. należało zastanowić się nad ulubionym kolorem, naszym najlepszym wspomnieniem oraz co lubią robić dziadkowie w wolnej chwili. Zadanie to sprawiło dużo radości dzieciom. Przypomnieliśmy sobie takie czasowniki jak: majsterkować, konstruować, wyszywać, piec itd. Był to moment refleksji, przywołania wspomnień oraz docenienia naszych cudownych Babć i Dziadków.
W ramach powtórki wiadomości na temat przymiotnika szukaliśmy określeń pasujących do Babci. Pojawiło się ich sporo, nasze babcie są: kochające, dobre, uśmiechnięte, pomocne, fajne itd.

Kolejnym punktem naszych zajęć była realizacja III modułu międzynarodowego projektu edukacyjnego „Emocja”. W tej części zastanowiliśmy się nad magią słów. Rozpoczęliśmy od określenia naszego samopoczucia na naszym emocjometrze. Wszystkie dzieci były w dobrych nastrojach. Następnie szukaliśmy zagubionych słów i dzieliliśmy je na te, co mają wydźwięk pozytywny oraz na te, które są negatywne (pozytywne - radość, mądrość, kochać, zrozumieć, przyjaźń, marzenia, przebaczenie; negatywne – brzydki, zazdrość, szturchać, dokuczać, bić, przezywać). Ćwiczenie to było wstępem do zapoznania się z „Bajką o ciepłym i puchatym” Zofii Żuczkowskiej (https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=HXX8-2Qp7nY&feature=emb_logo).

Po wysłuchaniu opowiadania uczniowie musieli odpowiedzieć na kilka pytań, tj.
    • Czy macie pomysł, co to jest ciepłe i puchate? (Odp. Są to wszystkie rzeczy, słowa, które lubimy słyszeć od innych; jest to szczęście, radość itd.)
    • Co to jest zimne i kolczaste, które dawała czarownica? (Odp. To troski, choroby, smutki).
    • Co oznacza ostatnie zdanie z bajki: „A Ty, co wybierasz w swojej codzienności: zimne i kolczaste czy ciepłe i puchate”? Uczniowie jednogłośnie stwierdzili, że wolą dzielić się pozytywnymi słowami, uczuciami z innymi.

Na zakończenie wykonaliśmy własne medale wdzięczności. Uczniowie na kartce narysowali medal i musieli się zastanowić, komu chcieliby podziękować. Pojawiły się medale dla mamy za to, że jest bardzo fajną osobą, taty – jako najlepszego kucharza, rodzeństwa – bo zawsze pomaga, ma czas na zabawę, nawet jeden medal przypadł dla mnie. Dziękuję za docenienie i zapraszam na następne zajęcia 23 stycznia.

Pozdrawiam,


Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?