Zajęcia on-line, 9 stycznia
Robociki, grupa Pani Marii
" Pory roku" S. Karaszewski
Cztery pory ma rok cały
Aby się nie pomieszały
Zmieniająca się przyroda
Wyznaczyła porom podział.
Wiosna niesie kwiaty
Za nią idzie lato
Jesień sypie kasztanami
Zima biegnie z bałwankami.
Wiosną świeci słońce
Lato jest gorące
Jesień jabłka ma dojrzałe
Zima biegnie w futrze białym. Po raz kolejny sytuacja pandemiczna zmusiła nas do zajęć zdalnych. Nie przeszkodziło to Robocikom w nauce i zabawie. Na początku spotkania powitaliśmy się tradycyjnie piosenką "Wszyscy są, witam was", a następnie każde dziecko opowiedziało o prezentach jakie otrzymało od Mikołaja i Trzech Króli. Gdy już wszyscy pochwaliliśmy się swoimi upominkami przeszliśmy do zasadniczego tematu spotkania. Jako że niedawno rozpoczął się nowy 2021 rok rozmawialiśmy o tym, jak dzielimy cały rok ze względu na pogodę i zmiany jakie zachodzą w przyrodzie. Opowiedziałam dzieciom o swoim spotkaniu z Porami Roku: Wiosną, Latem, Jesienią i Zimą. A może to był tylko sen? Faktem jest, że Pory Roku zapomniały zabrać ze sobą swoich szali i mogliśmy odgadywać do kogo należą, Oprócz szalików Pory Roku pozostawiły dla dzieci zadania do wykonania, których było dosyć dużo. Nie tracąc czasu zabraliśmy się do wykonywania poszczególnych poleceń. Były pytania, na które Robociki odpowiadały bezbłędnie, doświadczenia naukowe: "Rozkwitające kwiaty" i " Tęcza na talerzu" oraz praca plastyczna - kolorowe plamy rozwałkowane wałkiem do ciasta. Ani się obejrzeliśmy, a już trzeba było kończyć nasze spotkanie. Na zakończenie , jako podsumowanie tematu zdążyliśmy obejrzeć jeszcze film o porach roku. Wszystkim Dzieciom i Rodzicom życzę radosnego, pełnego miłych chwil oraz szczęśliwego nowego 2021 roku!
Pozdrawiam bardzo cieplutko, dziękuję Dzieciom, Rodzicom i zapraszam na kolejne spotkanie,
Maria Kołomyjec
Folderki, grupa Pani Asi
Witamy serdecznie - to Folderki zdalnie! Tym razem jesteśmy grupą dzieci starszych 5,6 i 7 letnich. To nasze pierwsze spotkanie w 2021 roku!
Po krótkim przedstawieniu się sobie nawzajem, wyklaskaniu (tym razem)
powitalnej piosenki "Wszyscy są witam Was" rozpoczęliśmy spotkanie.
Zamknęliśmy oczy, aby udać się w podróż- lecieliśmy samolotem,
jechaliśmy pociągiem, płynęliśmy statkiem (każdy na miejsce dotarł w
sposób jaki najbardziej lubi podróżować).
Wysiedliśmy w mieście ŁÓDŹ - krótka prezentacja miasta, od czasów kiedy było to głównie miasto przemysłowe. Popatrzyliśmy jak się zmieniało i rozwijało. https://www.youtube.com/watch?v=zSB_6qi5Bps
Łódź to miasto gdzie narodziła się idea polskich filmów animowanych. Se-Ma-For - to początkowo małe Studio Filmów Kukiełkowych. Dzieci zapytane o tytuły polskich filmów animowanych odpowiadały twierdząco wymieniając poprawnie brzmiące tytuły znanych bajek.
Wykonaliśmy nasze własne animacje z czego jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ wszyscy mogliśmy przyglądać się i widzieć jak w prosty sposób ożywiamy rysunek.
Młodzi wykonawcy obrazów animowanych poruszali kartkami, przesuwali animację wykonaną metodą wycinankową, widząc doskonale jak można poruszać płaskim obrazem, sprawić, ze jest "żywy".
Obejrzeliśmy fragment bajki "Zaczarowany ołówek" , gdzie oprócz tego, że jest to film animowany, rysunkowy, bohater posiada dodatkową zdolność ożywiania narysowanych przedmiotów. Bajka jest mocnym przykładem animacji rysunkowej. https://www.youtube.com/watch?v=-inIMrU1t7s/
Wróciliśmy do mapy Polski, aby zlokalizować kolejne ważne miasto w Polsce, w którym powstawały filmy i bajki animowane - Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej.
Wyjaśniliśmy sobie, że animacja to kilka technik, które są stosowane podczas produkcji filmów, bajek. Podstawowe techniki to animacja rysunkowa, lalkowa, wycinankowa, trójwymiarowa, 3D i wraz z rozwojem technologii pojawiają się nowe metody animacji, które bardzo szeroko rozwijają ten temat. Zależało mi, aby dzieci wychwyciły podstawową różnicę dwóch pierwszych metod animacji obrazu, a mianowicie animację lalkową i animację rysunkową.
Bardzo dobrym przykładem jest bajka "Bolek i Lolek" - SFR z Bielska Białej, rysunkowa bajka animowana, a jako przykład lalkowej animacji wybrałam znaną dzieciom bajkę "Miś Uszatek" - produkcja Se-Ma-For- Łódź.
Przyglądnęliśmy się 2 kolażom zdjęciowym, gdzie uwiecznione są obrazy znanych bajek i filmów na jednym z Bielska Białej, na drugim z Łodzi. Aby utrwalić naszą wiedzę wykonaliśmy bajkowych bohaterów: Braci Bolka z Lolkiem (animacja rysunkowa) i Misia z oklapniętym uszkiem zwanego Uszatkiem (animacja lalkowa).
Bardzo szybko upłynął nam wspólnie czas.
Dziękuję naszym uczniom za aktywność, chęć współpracy i za poranny uśmiech.
Zapisuję w pamięci Wasze propozycje odwiedzenia innych miast w Polsce - będę je rozważała, aby już za tydzień pojechać, popłynąć lub polecieć z Wami w to miejsce (zamknięcie oczu nam to umożliwi :-))
Pozdrawiam serdecznie, życzę Wam miłego tygodnia, udanego startu w szkolne obowiązki w nowym roku kalendarzowym - powodzenia, samych wysokich ocen!!!!!
Joanna Tylek
Komputerki, grupa Pani Gabrysi
Pierwsze zajęcia online w styczniu rozpoczęliśmy od poznania się. Każda
osoba musiała powiedzieć jak ma na imię, ile ma lat oraz coś o sobie
np., co lubi robić, jeść itd. Po krótkim powitaniu zagraliśmy w grę
losowanko integracyjne. Zadanie uczniów polegało na dokończenie zdań,
tj. najważniejsze w klasie jest dla mnie……., moim największym marzeniem
jest……., mój ulubiony przedmiot szkolny to…….., od moich rodziców
nauczyłem się…….., w weekend najchętniej……., moja ulubiona książka
to…….., gdy mam problem to………, najsłabiej idzie mi nauką z ………
Następnie uczniowie zostali poinformowani o XII EDYCJI KONKURSU „BYĆ POLAKIEM”.
Chętni uczniowie mają do stworzenia prace:
• Dzieci w wieku 6 – 9 lat – Narysuj poznane polskie przysłowie – prace plastyczne
• Dzieci w wieku 10 – 13 lat – Strych, piwnica, szafa – lamus czy kopalnia polskich wspomnień ? – prace literackie.
Dlatego, aby pomóc dzieciom w zrozumieniu tematów konkursowych
przeszliśmy do zapoznania się z definicją słowa przysłowie oraz z
wyrażeniem przejść do lamusa (dobiec końca, odejść w niepamięć, w
zapomnienie, przeminąć). Według Słownika Języka Polskiego przysłowie to
krótkie zdanie zaczerpnięte ze źródeł literackich lub ludowych i
utrwalone w tradycji ustnej, wyrażające jakąś myśl ogólną: wskazówkę,
przestrogę.
Następnie wspólnymi siłami próbowaliśmy przypomnieć, jakie znamy
przysłowia polskie. Aby je utrwalić zagraliśmy w quiz internetowy:
https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,79984-przyslowia.html
Przykładowe przysłowia:
• Żeby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała.
• Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta.
• Co dwie głowy to nie jedna.
• Nieszczęścia chodzą parami.
• Kłamstwo ma krótkie nogi.
• Dzieci i ryby głosu nie maja.
• Gdzie kucharek sześć tam nie ma, co jeść.
• Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje.
• Kwiecień, plecień, bo przeplata trochę zimy trochę lata.
• Trafiła kosa na kamień.
• Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka
• Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz.
• Strach ma wielkie oczy.
• Kto nie ma w głowie, ten ma w nogach.
• Kto daje i odbiera, ten się w piekle poniewiera.
• Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
• Do wesela się zagoi.
Drugą część zajęć poświeciliśmy na zapoznanie z legendą pt. „Jurata, Królowa Bałtyku”. Na początku każda osoba chętna przeczytała na głos wybrany fragment legendy, następnie obejrzeliśmy krótką animowaną historię Juraty (https://www.youtube.com/watch?v=OXooQ6MhWMs). Na koniec wykonaliśmy kilka ćwiczeń kontrolnych w celu utrwalenia i zrozumienia historii. Uczniowie odpowiedzieli na takie pytania jak: Królową, jakiego morza była Jurata? Dlaczego królowa była zła na rybaka? Kim był Perkun? Dlaczego na plaży znajdujemy bursztyny? Po drodze uzupełniliśmy krzyżówkę oraz wpisywaliśmy brakujące litery l/r. Próbowaliśmy przeczytać bezbłędnie zdanie: Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
Na zakończenie zajęć zajęliśmy się ćwiczeniem, które polegało na wybraniu właściwego aspektu czasownika w podanych zdaniach, np. Jurata (mieszkała/zamieszkała) w pięknym pałacu razem z rodziną i morskimi zwierzętami. Pałac (znajdował się/ znalazł się) na dnie Morza Bałtyckiego.
Zapraszam na kolejne zajęcia 16 stycznia, uczniowie mają zastanowić się nad udziałem w konkursie i proszę również, aby każdy uczeń nauczył się jednego przysłowia na pamięć.
Pozdrawiam Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz