Barcelona, zajęcia 1 czerwca
Ostatnie zajęcia w Klubie Malucha odbyły się w morsko - wakacyjnym
klimacie. Myślami skierowaliśmy się ku morzu, opowiadaliśmy sobie o
nadchodzącym lecie. Były to już nasze ostatnie zajęcia w szkolnej sali.
Niedługo spotkamy się na zakończeniu roku szkolnego w parku.
Na początku, jak zawsze, obudziliśmy piosenką jeża Toma, uzupełniliśmy
kalendarz. Zaśpiewaliśmy o porach roku i dniach tygodnia, a także
sprawdziliśmy obecność.
Przy pomocy rodzica, każdy maluszek wykonał łódkę z papieru, którą
wykorzystaliśmy do nauki nowej piosenki, która pojawiła się w jednym z
"muzycznych pudełek".
Hej, ho, żagle staw!
Ciągnij linę i się baw!
Hej, ho, śmiało steruj
Statkiem, który jest z papieru.
Hej!
Kolorowe papierowe łódki przydały się też podczas zabaw z chustą
animacyjną. Wszystkie wypłynęły na tęczowe morze z chusty, a dzieci
robiły małe i duże fale, łódki kołysały się na wodzie.
Po przerwie na drugie śniadanie zabraliśmy się do wykonania pracy
plastycznej. Na dużych arkuszach papieru niebieską farbą malowaliśmy
morze i niebo, a przy pomocy kaszy wyklejaliśmy piaszczystą plażę. Na
koniec przykleiliśmy żaglówki, słońce i mewy. Powstały prawdziwe dzieła
sztuki.
Gdy uporaliśmy się z bałaganem, bawiliśmy się w ulubione zabawy
maluszków czyli zabawy w kole "Chodzi lisek", "Stary niedźwiedź", "Mam
chusteczkę haftowaną" oraz "Baloniku nasz malutki" i "Kółko graniaste".
Zmęczeni tak intensywnymi zajęciami, na zakończenie zrobiliśmy sobie relaksujące masażyki i czytaliśmy książki.
Zapraszam na kolejne, ostatnie już zajęcia, do parku!
Dorota
Poziomki
Ostatnie zajęcia w bieżącym roku szkolnym z grupą Poziomek były bardzo kolorowe. Poświęcone były kilku zagadnieniom. Pierwszym z nich były kolory. Dzieci poprzez zabawy edukacyjne uczyły się polskich nazw kolorów i odgadywały co jest w danym kolorze. W dalszej części spotkania Poziomki otrzymały karty pracy z ubrankami i dopasowywały ubrania do poszczególnych pór dnia i pogody. Zadanie to dzieci wykonały rewelacyjnie i bardzo im się podobała ta forma aktywności. Kolejnym zagadnieniem były zbliżające się wakacje. Po przerwie śniadaniowej Poziomki obejrzały edukacyjny film o zagrożeniach jakie mogą spotkać w czasie wakacji. Były to m.in. ostrzeżenia przed nieznajomymi osobami, kąpieli w nieodpowiednich miejscach i z nieodpowiednim zabezpieczeniem oraz prawidłowym przechodzeniu przez ulicę.
Pozdrawiamy cieplutko,
Pani Gosia i Pani Irena
Jagódki
Na ostatnich zajęciach, wraz z grupą Jagódek, obchodziliśmy niezwykły i ważny dla naszych uczniów dzień jakim jest Dzień Dziecka.
Zanim jednak przeszliśmy do zadań specjalnych przygotowanych tego
dnia dla dzieci, rozmawialiśmy krótko o zbliżających się dużymi krokami
wakacjach. Uczniowie obejrzeli film edukacyjny pt. "Bezpieczne Wakacje".
Następnie oglądaliśmy zdjęcia przedstawiające różne krajobrazy, takie
jak morze, góry czy las. Dzieci opowiadały o tym jak ich zdaniem należy
zachowywać się podczas wakacyjnego odpoczynku i jakich zasad
bezpieczeństwa należy przestrzegać. Po krótkiej pogadance wykonaliśmy
karty pracy z naszych podręczników i przystąpiliśmy do pracy
plastycznej. Dzieci wykonały piękne kolorowe rybki na patykach, które
ozdobiły używając własnych pomysłów i wyobraźni. By trochę ruszyć się z
miejsc, do piosenki "Jedzie Pociąg z daleka" utworzyliśmy pociąg, który
poruszał się w rytm muzyki. Pociąg jechał przez różne kontynenty na
których miał swoje stacje. Gdy zatrzymał się np. w Australii wszyscy
pasażerowie musieli skakać jak kangury. Gdy zatrzymał się w Ameryce
Południowej, wszystkie dzieci obowiązkowo musiały wykonać taniec
"Chocolate". Ostatnią stacją pociągu była Wyspa Bergamuta. Uczniowie
wysłuchali piosenki przedstawiającej jak dziwne rzeczy i postacie można
spotkać na wyspie. Po jej wysłuchaniu niespodziewanie odwiedził nas
jeden mieszkaniec wyspy - Kot w Butach. Kot w Butach
opowiedział dzieciom, że z okazji Dnia Dziecka ma dla nich specjalne
zadanie. Kot zamienił wszystkie dzieci w piratów i zadał im pierwszą
zagadkę, która miała doprowadzić ich do skarbu. Dzieci rozwiązywały po
kolei nowe wskazówki ale też i zadania. Na koniec udało nam się odnaleźć
skarb i go otworzyć. Wszyscy wróciliśmy do swych domów w dobrych
nastrojach po pirackich przygodach. Dziękuję wszystkim za uczestnictwo w
zajęciach!
Nauczycielka Ania
Śliweczki
W minioną sobotę obchodziliśmy wyjątkowy i jedyny taki dzień w roku –
Dzień Dziecka, który powstał w związku z uchwaleniem przez Organizację
Narodów Zjednoczonych Deklaracji Praw Dziecka. Śliweczki doskonale znały
to święto i chętnie opowiadały, jak je celebrują. Wspólnie
zastanawialiśmy się, dlaczego wymyślono takie święto. Dzieci dowiedziały
się, że Dzień Dziecka został ustanowiony w 1954 roku, co znaczy, że już
ich rodzice i dziadkowie obchodzili to święto, kiedy byli mali! Na
początku obejrzeliśmy film https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0, z
którego dowiedzieliśmy się o zwyczajach i kulturach dzieci z
najróżniejszych stron świata, a także o tradycyjnych strojach i
potrawach z ich krajów pochodzenia. Zadaliśmy sobie pytanie: Czy
wszystkie dzieci świętują Dzień Dziecka w taki sam sposób, również 1.
czerwca? Śliweczki były zaskoczone, że obchodzi się ich święto w różne
dni roku w zależności od państwa. Poznały daty i zwyczaje związane z ich
wielkim dniem: https://www.youtube.com/watch?v=M-giGmAcfZA. Na przykład
w Indiach i Kanadzie dzieci świętują 20 listopada, a w Japonii i Korei
Południowej 5 maja. Niektóre dzieci znały nawet japoński zwyczaj
przygotowywania latawców! Co okazało się dla nich zupełnie nowe, to
sposób obchodzenia Dnia Dziecka we Francji i Włoszech. Dzieci traktuje
się wtedy po królewsku – i to dosłownie, bo wspólnie z rodzicami i
nauczycielami przygotowują dla siebie korony z papieru. I my również
rysowaliśmy i wycinaliśmy korony, na które dzieci przyklejały chętnie
swoje imiona. Wszyscy czuli się tego dnia prawdziwymi królami i
królowymi! Dzieci dowiedziały się też o swoich prawach, takich jak na
przykład prawo do szczęścia, zabawy, rodziny, prywatności, nauki.
Nella
Malinki
" Każda książka jest żywym stworzeniem ...
Każda ma duszę i każda ma serce" ( Kornel Makuszyński)
Ostatnie w bieżącym roku szkolnym zajęcia zdominowało
przedstawienie pt. "Podróże Koziołka Matołka". Malinki przygotowywały
się do niego od stycznia br. Teraz przyszedł czas na realizację. Na
początku przy pomocy kilku rodziców przygotowaliśmy scenografię. Jako że
nasz bohater - Koziołek Matołek wędruje przez świat, w scenografii
musiały znaleźć się elementy lasów, jezior, gór, wsi i miasta. Wyszło
bardzo ładnie. Po przerwie śniadaniowej zrobiliśmy próbę generalną i
potem przygotowaliśmy maski dla koziego rodu. Żeby dzieci zrelaksowały
się i żeby stres przed wystąpieniem nieco " odpuścił " wyszliśmy na
podwórko szkolne. Dzieci bawiły się dowolnie. Po powrocie do sali
wyschniętą już scenografię przyczepiliśmy na tablicy. Udekorowaliśmy
odpowiednimi napisami i elementami.
O godzinie 13 - ej zaczęli schodzić się zaproszeni rodzice. Była obecna również pani Ewa, dyrektor szkoły.
Wystąpienie było rewelacyjne. Malinki to prawdziwi aktorzy. Były
gromkie brawa. Ponadto dzieci otrzymały od Kulturalno-Oświatowego
Centrum im. Kornela Makuszyńskiego wspólnoty polskiej miasta Stryja
upominki i nagrody w postaci maskotki Koziołka Matołka. Cała grupa
Malinki otrzymała podziękowanie od tegoż Centrum za udział w projekcie
pt. "Koziołek Matołek podróżuje po świecie" poświęconego 140 rocznicy
urodzin Kornela Makuszyńskiego.
Bardzo dziękuję wszystkim Malinkom za cudowną grę aktorską i rodzicom za współpracę.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na zakończenie roku szkolnego 15 czerwca
w Parku Ciutadella w Barcelonie,
Maria Kołomyjec
Jarzębina
Zaczęliśmy zajęcia od doznań sensorycznych. Dzieci z zamkniętymi oczami miały za zadanie zgadnąć co dotykają. Były to m.in. sucha papryczka chilli, kardamon, pieprz, gumka, wata, zapałka, pęseta, spinacz, pestka dyni, balon, piłka golfowa, itp. Dzieci mówiły do czego one służą, co można z tym zrobić.
Następnie kontynuowaliśmy poznawanie frazeologizmów: sypać jak z rękawa, nie mieć ręki do czegoś, mieć ręce pełne roboty, głowić się nad czymś, mieć motyle w brzuchu, spać jak kamień, mieć serce na dłoni, trzymać kciuki, mieć łeb na karku, szukać igły w stogu siana. Podawaliśmy przykłady ich użycia, by lepiej zrozumieć ich znaczenie.
Agata
Komentarze
Prześlij komentarz