Tarragona, zajęcia 21 stycznia

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się naszą powitanką w rytm Panie Janie:
Witaj …..(imię dziecka), witaj….
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy. Wszyscy Cię witamy.
Bądź wśród nas. Bądź wśród nas.

Była to okazja do utrwalenie naszych imion. Urządziliśmy sobie małą pogawędkę na temat obecnej pory roku. Było nam trochę trudno pomyśleć, wyobrazić sobie dużą ilość śniegu na podwórku, bo tu w Hiszpanii gdzie mieszkamy raczej nie pada śnieg. Wspólnymi siłami ustaliliśmy, że ze śniegu można zbudować bałwana, rzucać się śnieżkami, zjeżdżać na sankach albo jeździć na nartach. Wykonaliśmy również zimowe obrazki, przy użyciu folii aluminiowej i kartę pracy o bałwanku, gdzie powtórzyliśmy nazwy kolorów oraz utrwaliliśmy, która strona to prawa a która lewa.
Znaleźliśmy również czas na zabawy w kółko graniaste i stary niedźwiedź mocno śpi. Dzieci wysłuchały również bajki o „Wilku i siedmiu Koźlątkach”. Przy okazji zapoznaliśmy się z takimi terminami jak piekarz, młynarz. A morał z tej bajki jest taki: Każda mama o tym wie co jest dobre, a co złe i dlatego namawiamy, słuchaj zawsze swojej mamy.

Z okazji Dnia Babci i Dziadka uczyliśmy się składać życzenia tradycyjnym zwrotem: wszystkiego najlepszego. Rozmawialiśmy również na temat, z czym kojarzą nam się dziadkowie i czy znamy ich imiona. Okazało się, że sporo uczniów doskonale wie jak nazywają się dziadkowie. Wielkie brawa!!! Obiecaliśmy sobie, że tego dnia poprosimy rodziców o telefon do babci i dziadka, aby złożyć życzenia.
Wysłuchaliśmy też piosenki na temat babci i dziadka (https://www.youtube.com/watch?v=RRl0PWYHJwY).
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy bajkę z serii Reksio (https://www.youtube.com/watch?v=d2aMKTynFw0) oraz Bolek i Lolek (https://www.youtube.com/watch?v=xZ1Sek2O9Ok). Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Kukułki

Zdecydowanie w mroźny poranek Kukułki ''przyfrunęły'' do Szkoły Polskiej, aby pogłębić swoją wiedzę o kalendarzu. Zaczęliśmy nowy rok kalendarzowy dlatego filmik z Edu Kredka ``Historia kalendarza´´ doskonale przybliżył nam teorię, od dawien dawna po dziś https://youtu.be/4e96SXiUU6w  Niezwykłą uwagę dzieci przykuł trik odliczania miesięcy na pięściach. Na początku wydawało się to trudne, aczkolwiek spróbowaliśmy wszyscy razem i udało się! Taka metoda dobrze zapamiętana przyda się na całe życie. Okazało się, że kalendarz kryje wiele informacji, odkrywaliśmy je po kolei. Od nazwy dni tygodnia, miesięcy, kolorów, numerów...Do naszych szkolnych zeszytów zapisaliśmy dni tygodnia. Na puzzlach każdy z uczniów układał kolejność dni. Przerywnikiem w lekcji była krótka pauza na śniadanie i swobodne zabawy, dzięki którym dzieci nawiązują dialog i kto wie, może przyjaźnie...Kontynuacją przerwy było wyjście na szkolne boisko. Po szybkim powrocie, gdyż zimne powietrze dało o sobie znać, wróciliśmy do klasy.
A tu czekała na nas praca plastyczna, projekt ramki do własnego kalendarza. Jest to polski spis dni w roku, dlatego zaznaczyliśmy soboty, w których jest przypisana Szkoła Polska w Tarragonie. W ten sposób uczniowie mogą sami kontrolować, a zarazem utrwalać wskazówki, które kryje w sobie kalendarz. Zbudowaliśmy też ,,żywy kalendarz'', gdyż dzieci ustawiły się według daty urodzenia. Niektórzy nie pamiętali dnia, miesiąc tak. Dlatego jako pracę domową proszę zaznaczyć ten ważny dzień, dopytując dokładnie rodzica.


Na zakończenie wspomnieliśmy o fundacji J.Owsiaka, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Okazało się, że dzieci znały tę organizację, inne mniej. Niektóre nawet w niej uczestniczyły. Brawo Kukułki, to ważna sprawa pomagać innym. Nie zabrakło rozmów o Dniu Babci i Dziadka, a nawet prababciach i pradziadkach. Wszystkim im życzymy dużo zdrowia i zadowolenia z wnuków.

P.S. Przyniesione pudełka po mleku wykorzystamy na kolejnych zajęciach.

Dziękuje i do zobaczenia,
Gosia

Orły 

Podczas ostatnich zajęć Orły rozmawiały o sportach zimowych. Na początku spotkania uczniowie zobaczyli krótki filmik, który dokładnie wyjaśniał na czym polegają sporty takie jak: narciarstwo alpejskie, biegi narciarskie, biathlon, skoki narciarskie, jazda na desce snowboardowej, saneczkarstwo, bobsleje, hokej na lodzie, oraz łyżwiarstwo figurowe. Rozmawialiśmy o sportach, które chcieliby kiedyś spróbować oraz o tych, które już uprawiają. Następnie Orły zagrały w grę, w której przypisywały sport do obrazka oraz odpowiadały na pytania takie jak:

·        Jakie znasz dyscypliny sportu uprawiane na nartach?

·        Jakich znasz polskich skoczków narciarskich?

·        Jaki sprzęt potrzebujemy do gry w hokeja?

·        Na czym polega bobslej?


Karolina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?