Barcelona, zajęcia 14 stycznia

Klub Malucha

Ostatnie zajęcia w Klubie Malucha odbyły się w tematyce zimowej. Wiele maluszków w okresie świąteczno noworocznym odwiedziło Polskę, dlatego dzieci z pomocą rodziców mogły opowiadać sobie wzajemnie o śniegu i lepieniu bałwanów. Mimo słońca za oknem chcieliśmy utrzymać zimowy nastrój.
Na początek, dzieci wyszukiwały swoje obrazki z imieniem i odkładały je do pudełeczka. Niektóre maluchy pamiętały z ostatnich zajęć jakie zwierzątko mają narysowane przy imieniu. Później obudziliśmy wspólnym śpiewaniem zaspanego jeża Toma i na rozbudzenie śpiewaliśmy oraz tańczyliśmy piosenki wylosowane z muzycznych pudełek.
Przed przerwą śniadaniową bawiliśmy się chustą animacyjną, przebiegając pod nią podczas nauki kolorów, chowając się kiedy w zabawie padał deszcz. Tym razem największą radość sprawiło dzieciom zadanie polegające na wrzuceniu piłek do otworu na środku chusty, a także odbijanie piłek po chuście tak by nie wpadły do środka.
Po drugim śniadaniu przystąpiliśmy do pracy plastycznej. Maluszki z pomocą rodziców wyklejały watą bałwana i doklejały mu oczy, nos i guziki. Uczyliśmy się również nowych zimowych piosenek, graliśmy na instrumentach, a także poznaliśmy nową zabawę o bałwanku.
Na zakończenie bawiliśmy się w ulubione zabawy wszystkich uczestników "Baloniku nasz malutki", "Stary niedźwiedź" oraz "Kółko graniaste". Aby wyciszyć się po tak emocjonującym spotkaniu rodzice zrobili maluszkom masażyki. Najbardziej wytrwali zostali jeszcze aby wspólnie poczytać wierszyki i poukładać puzzle.

Dorota Urbanowicz

Poziomki


  Wiosna, lato, jesień , zima
  Cztery pory rok nasz ma.
  Każda inne zna zabawy
  Każda w co innego gra.

Wiersz o porach roku wprowadził nas w pierwsze spotkanie po przerwie świątecznej.
Po przywitaniu się usiedliśmy na dywanie i opowiadaliśmy co kto wie o porach roku. Każdej z nich przypisaliśmy inny kolor: zima - niebieski, wiosna - zielony, lato - żółty, jesień - czerwony. Wymieniliśmy cechy charakterystyczne każdej z nich, ustaliliśmy w co wyjątkowego  możemy bawić się wiosną, latem, jesienią i zimą. I tak na przykład zimą bawimy się w śnieżki, lepimy bałwana, ubieramy choinkę; wiosną - malujemy pisanki, słuchamy śpiewu ptaków; latem - kąpiemy się w morzu, a jesienią zbieramy grzyby, kolorowe liście i kasztany. W charakteryzowaniu poszczególnych pór roku pomogły obrazkowe zegary na których dzieci wskazywały wymieniane przez nauczycielkę okresy roku kalendarzowego. Kolejną czynnością edukacyjną były karty pracy na których dzieci przyklejały odpowiednio dobrane kwadraty przyporządkowane porom roku. Po przerwie śniadaniowej kontynuowaliśmy temat w zabawie edukacyjnej przyporządkowywania obrazków do pór roku. Wykorzystaliśmy do zabawy cztery obręcze hula hop w kolorach: zielonym, żółtym , czerwonym i niebieskim. Poziomki bez większego problemu posegregowały obrazki. Dodatkową trudnością było uzasadnienie umieszczenia konkretnego obrazka w danym kole. Dzieci mówiły dlaczego właśnie ten obrazek ma być w tym kole. Brawo Poziomki!!!
Pod koniec spotkania, korzystając z ładnej pogody wyszliśmy na podwórko szkolne, a po powrocie do sali bawiliśmy się w zabawy ruchowe z użyciem obręczy hula hop.

Piosenka o porach roku podsumowała tematykę pierwszych zajęć w nowym 2023 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=7vkNKzkZUI0

Pozdrawiamy cieplutko i zapraszamy na kolejne spotkanie już 21 stycznia
Maria Kołomyjec i Paulina praktykantka

 

Jagódki


W ten sobotni słoneczny poranek spotkaliśmy się w licznej grupie.  Przywitaliśmy się wzajemnie i przedstawiliśmy swoje imiona. Zaśpiewaliśmy kilka piosenek z animacją ruchową . Przeczytaliśmy też ze szkolnej biblioteki parę bajek o różnej tematyce. Na podstawie treści i ilustracji o domu, ogrodzie i zwierzętach domowych, wiejskich i leśnych, dzieci odpowiadały na pytania nauczyciela i nawiązywały do swoich doświadczeń. Poznawały nowe słownictwo oraz  budowały zdania złożone w czasie przeszłym i przyszłym oraz w  trybie przypuszczającym. Ćwiczyły także zdolność czekania na swoją kolej by się wypowiedzieć. Następnie zjedliśmy śniadanie i ciasteczka a potem wyszliśmy na podwórko. Bawiliśmy się w klika zabaw ruchowych, orientacyjno- porządkowych oraz zabawy z piłką. Po powrocie do klasy dzieci wzięły udział w warsztacie plastycznym. Pracowaliśmy nad składaniem i ozdabianiem niedźwiadków z kolorowego papieru i pomponów. Pilnowaliśmy estetyki pracy oraz pracowaliśmy nad dzieleniem się materiałami. Pod koniec zajęć uporządkowaliśmy klasę i przeczytaliśmy sobie ostania bajkę czekając na rodziców.


Pozdrawiam,
Monika

Śliweczki

Sobotnie zajęcia ze Śliweczkami miały nietypowy charakter. Związane to było z wizytą specjalnego gościa z Polski. Celem wprowadzenia do tematu, dzieci wykonały rysunki, które przedstawiały plansze do gry logicznej. Zadaniem do realizacji po stworzeniu projektu było uporządkowanie trzech kolorów w poszczególnych kolumnach. Segregowane kolory to czerwony, żółty i zielony. Praca ta miała ułatwić odgadnięcie motywu zajęć związanych z bezpiecznym poruszaniem się w ruchu drogowym. W następnej kolejności obejrzeliśmy krótki film o bezpiecznym przechodzeniu przez pasy, jak i o numerze alarmowych 112. Zarówno kolory w grze jak i prezentowany film miały podpowiedzieć dzieciom kim jest zaproszony gość. Niektóre z dzieci domyślały się i zgadywały , że może to być policjant.
Nasz gość przedstawił się i poinformował dzieci, że jest byłym policjantem i aktualnie pracuje w szkole podstawowej w miejscowości położonej blisko Warszawy. Dzieci żywiołowo odpowiadały na pytania dotyczące ruchu drogowego i zadawały wiele pytań odnośnie pracy policjantów. Poruszane były tematy zarówno bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, jak i bezpiecznej jazdy na rowerze i innymi pojazdami. Jako urozmaicenie zajęć dzieci mogły obejrzeć, przymierzyć jak i zrobić sobie zdjęcie w przywiezionej z Polski oryginalnej kamizelce odblaskowej z napisem „Policja”.

Po intensywnych zajęciach dzieci spędziły przerwę śniadaniową podczas, której okazało się, że jedna z dziewczynek Aleksandra, miała urodziny i z tej okazji przyniosła słodycze, które rozdała innym dzieciom. Tak miła niespodzianka nie mogła zakończyć się bez wspólnego odśpiewania „Sto lat”.
Po skończonym posiłku przystąpiliśmy do dalszej części zajęć związanych z wcześniejszą tematyką. Nakleiliśmy na podłodze paski taśmy papierowej tworząc przejście dla pieszych co stanowiło początek zabawy muzyczno- ruchowej. Część dzieci otrzymała kółka, które imitowały kierownicę, część odgrywała rolę pieszych, natomiast jedno dziecko w kamizelce policyjnej pełniło rolę funkcjonariusza. Nasz nowy policjant otrzymał kartki w kolorze czerwonym i zielonym co miało imitować sygnalizację świetlną. Gra polegała na przechodzeniu przez pasy, zatrzymanie ruchu, i obserwację otaczającej i zmieniającej się sytuacji, którą wprowadzał wyznaczony policjant. Każde z chętnych dzieci miało okazję odgrywać różne role. Całość zabawy opatrzona była piosenką „ czerwone światło stój…”. Prowadzona zabawa była przygotowaniem do wyjścia poza teren szkoły. Niespodzianką, którą przygotował dla dzieci nasz specjalny gość było wręczenie kolorowych odblasków.
Udaliśmy się do pobliskiego parku, gdzie w trakcie przejścia mogliśmy w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na zajęciach. Na końcu parku znajdowała się ślepa ulica dzięki której w bezpieczny sposób mogliśmy powtórzyć zabawę w realnych okolicznościach. Przez całą drogę towarzyszył nam zaproszony policjant, co motywowało dzieci do zabawy, która była także nauką. W drodze powrotnej z inicjatywy dzieci skorzystaliśmy z placu zabaw.
Po powrocie do klasy w trakcie oczekiwania na rodziców, dzieci wykonały rysunki przedstawiające tematykę przeprowadzonej lekcji.


Pozdrawiamy serdecznie,

Irena Dobosz wraz ze specjalnymi gośćmi, Maciejem i Jagodą. 

Malinki


Pierwsze zajęcia z nową nauczycielką w Malinkach rozpoczęliśmy od wzajemnego poznania się. Dzieci oczywiście już się znają ale wspólna zabawa integracyjna pozwoliła nam poznać się lepiej. Jedna z osób trzymała kłębek wełny i podawała informację o sobie a następnie rzucała kłębek do jednej z osób które też lubią/nie lubią, mają/nie mają to samo. W ten sposób utworzyliśmy pajęczynę, która pokazała jak wiele nas łączy.
Kolejnym tematem zajęć były pory roku. Uczniowie w grupach zapisywali/rysowali na karteczkach wszystko co jest charakterystyczne dla danej pory roku. Następnie wszystkie karteczki zostały zmieszane i kolejno losowane a następnie przypisywane do odpowiedniej pory roku. Skupiliśmy się trochę więcej na zimie. Uczniowie poznali zjawiska takie jak szron czy gołoledź. Zapoznaliśmy się też z zasadami zachowania na stoku.
W kolejnej części zajęć zastanawialiśmy się czym są zdania, ilu wyrazów potrzebujemy aby powstało zdanie, oraz czy wszystkie brzmią tak samo. Tym sposobem zapoznaliśmy się z funkcjami zdań oznajmujących, pytających, wykrzyknikowych czy rozkazujących.
W ostatniej części zajęć wykonaliśmy prace na dzień babci i dziadka. Włożyliśmy w nie, dosłownie i w przenośni, dużo serca i tak powstały przepiękne laurki.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,

Anna Lintner

Jarzębina


Na początku rozmawialiśmy o minionej świątecznej przerwie.
Następnie przeprowadziłam zajęcia o polskich noblistach przy pomocy prezentacji
przygotowanej przeze mnie na platformie Genially. Dzieci dowiedziały się m.in. kim był Alfred Nobel, co to znaczy „ laureat”, gdzie są rozdawane Nagrody Nobla i w jakich dziedzinach. Przedstawiłam polskich laureatów Nagrody Nobla : Marię Skłodowską- Curie, Henryka Sienkiewicza, Władysława Reymonta, Czesława Miłosza, Lecha Wałęsę, Wisławę Szymborską, Józefa Rotblata i Olgę Tokarczuk. Przy każdym z nich opowiedziałam o kontekście historycznym Polski w momencie dostania Nagrody. Po prezentacji dzieci mogły utrwalić wiedzę o noblistach przy użyciu gier , które zaprogramowałam na platformie Learning app.


Na koniec przeszliśmy na podwórko.


Agata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?