Barcelona, zajęcia 14 stycznia
Ostatnie zajęcia w Klubie Malucha odbyły się w tematyce zimowej.
Wiele maluszków w okresie świąteczno noworocznym odwiedziło Polskę,
dlatego dzieci z pomocą rodziców mogły opowiadać sobie wzajemnie o
śniegu i lepieniu bałwanów. Mimo słońca za oknem chcieliśmy utrzymać
zimowy nastrój.
Na początek, dzieci wyszukiwały swoje obrazki z imieniem i odkładały je
do pudełeczka. Niektóre maluchy pamiętały z ostatnich zajęć jakie
zwierzątko mają narysowane przy imieniu. Później obudziliśmy wspólnym
śpiewaniem zaspanego jeża Toma i na rozbudzenie śpiewaliśmy oraz
tańczyliśmy piosenki wylosowane z muzycznych pudełek.
Przed przerwą śniadaniową bawiliśmy się chustą animacyjną, przebiegając
pod nią podczas nauki kolorów, chowając się kiedy w zabawie padał
deszcz. Tym razem największą radość sprawiło dzieciom zadanie polegające
na wrzuceniu piłek do otworu na środku chusty, a także odbijanie piłek
po chuście tak by nie wpadły do środka.
Po drugim śniadaniu przystąpiliśmy do pracy plastycznej. Maluszki z
pomocą rodziców wyklejały watą bałwana i doklejały mu oczy, nos i
guziki. Uczyliśmy się również nowych zimowych piosenek, graliśmy na
instrumentach, a także poznaliśmy nową zabawę o bałwanku.
Na zakończenie bawiliśmy się w ulubione zabawy wszystkich uczestników
"Baloniku nasz malutki", "Stary niedźwiedź" oraz "Kółko graniaste". Aby
wyciszyć się po tak emocjonującym spotkaniu rodzice zrobili maluszkom
masażyki. Najbardziej wytrwali zostali jeszcze aby wspólnie poczytać
wierszyki i poukładać puzzle.
Dorota Urbanowicz
Poziomki
Wiosna, lato, jesień , zima
Cztery pory rok nasz ma.
Każda inne zna zabawy
Każda w co innego gra.
Wiersz o porach roku wprowadził nas w pierwsze spotkanie po przerwie świątecznej.
Po przywitaniu się usiedliśmy na dywanie i opowiadaliśmy co kto wie o
porach roku. Każdej z nich przypisaliśmy inny kolor: zima - niebieski,
wiosna - zielony, lato - żółty, jesień - czerwony. Wymieniliśmy cechy
charakterystyczne każdej z nich, ustaliliśmy w co wyjątkowego możemy
bawić się wiosną, latem, jesienią i zimą. I tak na przykład zimą bawimy
się w śnieżki, lepimy bałwana, ubieramy choinkę; wiosną - malujemy
pisanki, słuchamy śpiewu ptaków; latem - kąpiemy się w morzu, a jesienią
zbieramy grzyby, kolorowe liście i kasztany. W charakteryzowaniu
poszczególnych pór roku pomogły obrazkowe zegary na których dzieci
wskazywały wymieniane przez nauczycielkę okresy roku kalendarzowego.
Kolejną czynnością edukacyjną były karty pracy na których dzieci
przyklejały odpowiednio dobrane kwadraty przyporządkowane porom roku. Po
przerwie śniadaniowej kontynuowaliśmy temat w zabawie edukacyjnej
przyporządkowywania obrazków do pór roku. Wykorzystaliśmy do zabawy
cztery obręcze hula hop w kolorach: zielonym, żółtym , czerwonym i
niebieskim. Poziomki bez większego problemu posegregowały obrazki.
Dodatkową trudnością było uzasadnienie umieszczenia konkretnego obrazka w
danym kole. Dzieci mówiły dlaczego właśnie ten obrazek ma być w tym
kole. Brawo Poziomki!!!
Pod koniec spotkania, korzystając z ładnej pogody wyszliśmy na podwórko
szkolne, a po powrocie do sali bawiliśmy się w zabawy ruchowe z użyciem
obręczy hula hop.
Piosenka o porach roku podsumowała tematykę pierwszych zajęć w nowym 2023 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=7vkNKzkZUI0
Pozdrawiamy cieplutko i zapraszamy na kolejne spotkanie już 21 stycznia
Maria Kołomyjec i Paulina praktykantka
Jagódki
W ten sobotni słoneczny poranek spotkaliśmy się w licznej grupie.
Przywitaliśmy się wzajemnie i przedstawiliśmy swoje imiona.
Zaśpiewaliśmy kilka piosenek z animacją ruchową . Przeczytaliśmy też ze
szkolnej biblioteki parę bajek o różnej tematyce. Na podstawie treści i
ilustracji o domu, ogrodzie i zwierzętach domowych, wiejskich i leśnych,
dzieci odpowiadały na pytania nauczyciela i nawiązywały do swoich
doświadczeń. Poznawały nowe słownictwo oraz budowały zdania złożone w
czasie przeszłym i przyszłym oraz w trybie przypuszczającym. Ćwiczyły
także zdolność czekania na swoją kolej by się wypowiedzieć. Następnie
zjedliśmy śniadanie i ciasteczka a potem wyszliśmy na podwórko.
Bawiliśmy się w klika zabaw ruchowych, orientacyjno- porządkowych oraz
zabawy z piłką. Po powrocie do klasy dzieci wzięły udział w warsztacie
plastycznym. Pracowaliśmy nad składaniem i ozdabianiem niedźwiadków z
kolorowego papieru i pomponów. Pilnowaliśmy estetyki pracy oraz
pracowaliśmy nad dzieleniem się materiałami. Pod koniec zajęć
uporządkowaliśmy klasę i przeczytaliśmy sobie ostania bajkę czekając na
rodziców.
Pozdrawiam,
Monika
Śliweczki
Sobotnie zajęcia ze Śliweczkami miały nietypowy charakter. Związane to
było z wizytą specjalnego gościa z Polski. Celem wprowadzenia do tematu,
dzieci wykonały rysunki, które przedstawiały plansze do gry logicznej.
Zadaniem do realizacji po stworzeniu projektu było uporządkowanie trzech
kolorów w poszczególnych kolumnach. Segregowane kolory to czerwony,
żółty i zielony. Praca ta miała ułatwić odgadnięcie motywu zajęć
związanych z bezpiecznym poruszaniem się w ruchu drogowym. W następnej kolejności obejrzeliśmy krótki film o bezpiecznym
przechodzeniu przez pasy, jak i o numerze alarmowych 112. Zarówno kolory
w grze jak i prezentowany film miały podpowiedzieć dzieciom kim jest
zaproszony gość. Niektóre z dzieci domyślały się i zgadywały , że może
to być policjant.
Nasz gość przedstawił się i poinformował dzieci, że jest byłym
policjantem i aktualnie pracuje w szkole podstawowej w miejscowości
położonej blisko Warszawy. Dzieci żywiołowo odpowiadały na pytania
dotyczące ruchu drogowego i zadawały wiele pytań odnośnie pracy
policjantów. Poruszane były tematy zarówno bezpiecznego przechodzenia
przez jezdnię, jak i bezpiecznej jazdy na rowerze i innymi pojazdami.
Jako urozmaicenie zajęć dzieci mogły obejrzeć, przymierzyć jak i zrobić
sobie zdjęcie w przywiezionej z Polski oryginalnej kamizelce odblaskowej
z napisem „Policja”.
Po intensywnych zajęciach dzieci spędziły przerwę śniadaniową podczas,
której okazało się, że jedna z dziewczynek Aleksandra, miała urodziny i z
tej okazji przyniosła słodycze, które rozdała innym dzieciom. Tak miła
niespodzianka nie mogła zakończyć się bez wspólnego odśpiewania „Sto
lat”.
Po skończonym posiłku przystąpiliśmy do dalszej części zajęć związanych z
wcześniejszą tematyką. Nakleiliśmy na podłodze paski taśmy papierowej
tworząc przejście dla pieszych co stanowiło początek zabawy muzyczno-
ruchowej. Część dzieci otrzymała kółka, które imitowały kierownicę,
część odgrywała rolę pieszych, natomiast jedno dziecko w kamizelce
policyjnej pełniło rolę funkcjonariusza. Nasz nowy policjant otrzymał
kartki w kolorze czerwonym i zielonym co miało imitować sygnalizację
świetlną. Gra polegała na przechodzeniu przez pasy, zatrzymanie ruchu, i
obserwację otaczającej i zmieniającej się sytuacji, którą wprowadzał
wyznaczony policjant. Każde z chętnych dzieci miało okazję odgrywać
różne role. Całość zabawy opatrzona była piosenką „ czerwone światło
stój…”. Prowadzona zabawa była przygotowaniem do wyjścia poza teren
szkoły. Niespodzianką, którą przygotował dla dzieci nasz specjalny gość
było wręczenie kolorowych odblasków.
Udaliśmy się do pobliskiego parku, gdzie w trakcie przejścia mogliśmy w
praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na zajęciach. Na końcu parku
znajdowała się ślepa ulica dzięki której w bezpieczny sposób mogliśmy
powtórzyć zabawę w realnych okolicznościach. Przez całą drogę
towarzyszył nam zaproszony policjant, co motywowało dzieci do zabawy,
która była także nauką. W drodze powrotnej z inicjatywy dzieci
skorzystaliśmy z placu zabaw.
Po powrocie do klasy w trakcie oczekiwania na rodziców, dzieci wykonały
rysunki przedstawiające tematykę przeprowadzonej lekcji.
Pozdrawiamy serdecznie,
Irena Dobosz wraz ze specjalnymi gośćmi, Maciejem i Jagodą.
Malinki
Pierwsze zajęcia z nową nauczycielką w Malinkach rozpoczęliśmy od
wzajemnego poznania się. Dzieci oczywiście już się znają ale wspólna
zabawa integracyjna pozwoliła nam poznać się lepiej. Jedna z osób
trzymała kłębek wełny i podawała informację o sobie a następnie rzucała
kłębek do jednej z osób które też lubią/nie lubią, mają/nie mają to
samo. W ten sposób utworzyliśmy pajęczynę, która pokazała jak wiele nas
łączy.
Kolejnym tematem zajęć były pory roku. Uczniowie w grupach
zapisywali/rysowali na karteczkach wszystko co jest charakterystyczne
dla danej pory roku. Następnie wszystkie karteczki zostały zmieszane i
kolejno losowane a następnie przypisywane do odpowiedniej pory roku.
Skupiliśmy się trochę więcej na zimie. Uczniowie poznali zjawiska takie
jak szron czy gołoledź. Zapoznaliśmy się też z zasadami zachowania na
stoku.
W kolejnej części zajęć zastanawialiśmy się czym są zdania, ilu wyrazów
potrzebujemy aby powstało zdanie, oraz czy wszystkie brzmią tak samo.
Tym sposobem zapoznaliśmy się z funkcjami zdań oznajmujących,
pytających, wykrzyknikowych czy rozkazujących.
W ostatniej części zajęć wykonaliśmy prace na dzień babci i dziadka.
Włożyliśmy w nie, dosłownie i w przenośni, dużo serca i tak powstały
przepiękne laurki.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Anna Lintner
Jarzębina
Na początku rozmawialiśmy o minionej świątecznej przerwie.
Następnie przeprowadziłam zajęcia o polskich noblistach przy pomocy prezentacji
przygotowanej przeze mnie na platformie Genially. Dzieci dowiedziały się m.in. kim był Alfred Nobel, co to znaczy „ laureat”, gdzie są rozdawane Nagrody Nobla i w jakich dziedzinach. Przedstawiłam polskich laureatów Nagrody Nobla : Marię Skłodowską- Curie, Henryka Sienkiewicza, Władysława Reymonta, Czesława Miłosza, Lecha Wałęsę, Wisławę Szymborską, Józefa Rotblata i Olgę Tokarczuk. Przy każdym z nich opowiedziałam o kontekście historycznym Polski w momencie dostania Nagrody. Po prezentacji dzieci mogły utrwalić wiedzę o noblistach przy użyciu gier , które zaprogramowałam na platformie Learning app.
Na koniec przeszliśmy na podwórko.
Agata
Komentarze
Prześlij komentarz