Tarragona, zajęcia 14 stycznia
Sikorki
Pierwsze zajęcia w nowym roku kalendarzowym zaczęliśmy od powitania
nowej Sikoreczki, Mariny. Witamy wśród nas! Wszyscy wspólnie się
przedstawiliśmy, gdyż tego dnia Pani Gosia zastąpiła Panią Gabrysię.
Pokrótce dzieci opowiedziały jak minął im świąteczny czas oraz nie kryły
radości z otrzymanych prezentów. Tematem dnia były postacie bajkowe,
aczkolwiek na początek na przygotowanych emblematach utrwaliliśmy
zjawiska pogodowe: słońce, deszcz, burza, chmury, wiatr, tęcza i śnieg.
W dalszym przebiegu zajęć skorzystaliśmy z książki o bajkowych
postaciach, aby omówić ich bohaterów. Kot w butach bardzo przypadł
dzieciom do gustu, ale nie zabrakło też Kopciuszka, Królewny Śnieżki,
Calineczki, Jasia i Małgosi. Na chwilę przerwaliśmy nasze opowieści, aby
zjeść śniadanko. Czas na dowolne zabawy zamienił się w mini
inscenizacje, zainspirowane klasowymi pacynkami. Korzystając z energii
Sikorek, zabawom ruchowym nie było końca.
Przyszedł czas na chwilę refleksji nad bajką braci Grimm, Jasia i
Małgosi. Po obejrzeniu tej bajki, dzieci po rozrzuconych po klasie
kuleczek kolorowej bibuły musiały znaleźć drogę z lasu niczym
bohaterowie. Udało się. Następnie każde dziecko nazwało jaki kolor
bibuły znalazło. Kontynuacją naszego spotkania były bajkowe zadania.
Dzieci musiały się tu wykazać znajomością bajek odpowiadając na pytania:
Jak bajka uczy nas aby nie kłamać? Pinokio czy Czerwony Kapturek. Ile
krasnoludków spotkała Królewna Śnieżka? 3 czy 7. Co zgubił Kopciuszek
uciekając z balu? Koronę czy pantofelek,itd. Okazało się, że większość
dzieci nie znała Kopciuszka, dlatego postanowiliśmy zapoznać się z treścią. Sikorki przejęły się zachowaniem sióstr Kopciuszka,
ale na szczęście dobro zawsze zwycięża.
Wraz z resztą dzieci wyszliśmy na boisko szkolne, a po powrocie do klasy czekała na nas praca z Teczek Tropiciela. Dzieci doskonale nakleiły brakujące elementy na obrazku Czerwonego Kapturka. Brawo!
Pani Gosia wspomniała również o zbliżającym się Dniu Babci i Dziadka. Ciekawe dlaczego dzieci bardzo energicznie opowiadały o swoich dziadkach... mówiły gdzie mieszkają, że rozmawiają przez internet. Z tej okazji wykonaliśmy figurki w kształcie serca, nawlekając kolorowe koraliki na patyczki do wyginania. Podstawą była plastelina, którą dzieci podpisały swoim imieniem drewnianym patyczkiem. Miejmy nadzieję, że takie prezenciki spodobają się dziadkom. Na zakończenie zajęć odwiedziliśmy bibliotekę szkolną i wypożyczyliśmy książkę do poczytania.
Dziękuje i pozdrawiam,
GosiaKukułki i Orły
Ostatnie zajęcia Kukułki i Orły zaczęły
od zapoznania się z samogłoskami i spółgłoskami. Następnie zagraliśmy w
grę, w trakcie której uczniowie musieli przydzielić dane litery do poszczególnej
grupy.
Kolejnym tematem lekcji były sylaby. Uczniowie dowiedzieli się jak
dzielić wyrazy na sylaby oraz zagraliśmy w grę, w trakcie której mówiłam
słowa, a oni musieli jak najszybciej dobiec do odpowiedniego numerku,
który został zapisany na kartce i który oznaczał liczbę sylab w danym
słowie.
Następnie rozmawialiśmy o postanowieniach noworocznych (nauka angielskiego, skok ze spadochronem, granie w piłkę nożną, podróż do Paryża) oraz o najpiękniejszych wspomnieniach z babciami i dziadkami, nawiązując do Dnia Babci i Dziadka, o którym będziemy kontynuować na następnych zajęciach już w sobotę.
Pozdrawiam,
Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz