Tarragona, zajęcia 5 listopada

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od powitanki:
Witaj …..(imię dziecka), witaj….
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy. Wszyscy Cię witamy.
Bądź wśród nas. Bądź wśród nas.

Zaśpiewaliśmy piosenkę w rytm melodii „Panie Janie”.
Następnie przeszliśmy do zajęć plastycznych, odkrywaliśmy ukryte przedmioty pod arkuszem białego papieru. Podczas kolorowania kartki wyłoniły się ukryte obrazki, obrysowaliśmy m.in. liście i monety. Kolejne zadanie było znacznie trudniejsze, dzieci słuchając wiersza pt. „Kredki” (https://przedszkolankowo.pl/2020/01/02/kredki-wiersz/), malowały na długim arkuszu szarego papieru wymienione rzeczy w podanym utworze (np. Kolor różowy maluje róże, lody malinowe, wózek dla lalki; kolor niebieski – morze, niebo, kosmos; kolor czerwony – jabłka, maki, tulipany; kolor żółty – słońce, piasek, cytryna; kolor zielony – trawa, drzewo, ufoludki; kolor biały – bałwan, miś polarny, płatki śniegu; kolor pomarańczowy – dynia, wiewiórka, kot). Tym samym usprawnialiśmy proces słuchania ze zrozumieniem.
Po tak intensywnej pracy zrobiliśmy przerwę śniadaniową, podczas której opowiadaliśmy jak świętowaliśmy Halloween i tutejsze święto Castanyada. Dzieci z chęcią opowiadały, za co się przebrały, okazało się również, że większość z nas bardzo lubi jeść pieczone kasztany.

Po śniadaniu podczas burzy mózgów zastanowiliśmy się, kto to jest artysta. Sikoreczki od razu wskazały na siebie, tak wiec w naszej grupie mamy samych artystów. Wspólnymi siłami doszliśmy do wniosku, że artysta to np. malarz, bo maluje obrazy albo rzeźbiarz, bo tworzy piękne rzeźby. Obejrzeliśmy bajkę z serii Reksio (Reksio malarz) oraz żartobliwą animację pt. „Malarz” (https://www.youtube.com/watch?v=WGEjVFAZmqA). Zapoznaliśmy się również z piosenką Fasolek pt. „Kolorowe kredki”. Staraliśmy się zapamiętać refren piosenki.
Aby trochę odpocząć wyszliśmy na boisko szkolne. Był to czas na swobodne rozmowy i zacieśnienie relacji koleżeńskich.
Po powrocie Sikoreczki zapoznały się ze świętem obchodzonym w Polsce 11 listopada. Obejrzeliśmy filmik pt. „Polak mały”. Dowiedzieliśmy się, że symbolami narodowymi jest godło, flaga i hymn. Każde dziecko wykonało flagę Polski. Musieliśmy zwrócić uwagę, że kolor biały znajduje się na górze a czerwony na dole flagi. Zajęcia zakończyliśmy próbą naszego przedstawienia świątecznego oraz wizytą w bibliotece szkolnej.


Pozdrawiam,

Gabrysia

Kukułki

Pierwsze listopadowe zajęcia wraz z Kukułkami zaczęliśmy od przywitania się i założenia zeszytu. Nasze zajęcia składały się z dwóch części. Na wstępie przypomnieliśmy sobie pory roku. Ażeby przybliżyć dzieciom temat dnia obejrzeliśmy krótki filmik na temat Białowieskiego Parku Narodowego. Zapoznaliśmy się z żubrami, z różnymi gatunkami ptaków i grzybów. Wszystko to zaciekawiło dzieci, które były niezmiernie zaskoczone wyglądem niektórych grzybów oraz żubrów, największych zwierząt żyjących na lądzie.
Korzystając z książki ,,Żubrowe rady na leśne eskapady'' mogliśmy dostrzec grzyby rosnące na drzewie, tzw. hubiak pospolity, czy też tzw. nocne marki, jak lisy, bobry czy sowy. Ale na tym nie poprzestaliśmy.
Po zapoznaniu się ze skarbami jakie kryje Białowieski Park Narodowy wybraliśmy się na wyprawę wokół naszej szkoły. Nasza ''wycieczka '' przyniosła niezwykłe rezultaty. Znaleźliśmy domek dla ptaków, grzyba na drzewie,skarby pobliskiego lasku, a nawet usłyszeliśmy odgłosy ptaków. Co prawda żubra nie było, ale było nam bardzo przyjemnie choć na chwilę poczuć jakbyśmy byli właśnie w Białowieży. Po powrocie do klasy powstały przepiękne prace. Czas na śniadanie, wypełniony został muzyką w tle.

Nie zwolniawszy tempa zabraliśmy się do uzupełnienia naszych szkolnych zeszytów tekstem  Katechizmu polskiego dziecka W.Bełzy. Następnie przypomnieliśmy sobie symbole narodowe oraz zaśpiewaliśmy  ''Przybyli ułani pod okienko'' https://www.youtube.com/watch?v=jt5Z2-Ieous
Wraz z resztą grup wyszliśmy na boisko szkolne. Potem wróciliśmy do klasy. Na zakończenie zajęć każde dziecko wypożyczył o książkę z biblioteczki.

Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia

Orły

W ostatnią sobotę Orły wzięły udział w badaniu organizowanym przez Uniwersytet Gdański, które ma na celu zbadanie poziomu nauczania oraz problemów, z którymi się zmagają w nauce uczniowie  szkół polonijnych. Najpierw dzieci odpowiedziały na kilka moich pytań, np. w jakim języku używają internetu, w jakim języku oglądają telewizję, w jakim języku oraz z kim rozmawiają w domu.
Następnie dzieci musiały wypełnić samodzielnie na podstawie kontekstu komiks, w którym brakowało dialogów.
Ostatnim zadaniem, z którym musiały się zmierzyć dzieci, było napisanie wypracowania w języku polskim na jeden z trzech podanych tematów - „Bohater mojego życia”, „Najpiękniejszy dzień w moim życiu”, „Szkoła przyszłości.”


Po wypełnieniu arkuszy, rozmawialiśmy o święcie obchodzonym 11 listopada w Polsce - Święcie Niepodległości. Na koniec zajęć powtórzyliśmy najważniejsze informacje, dotyczące tego tematu, a następnie wypełniliśmy krzyżówkę oraz quiz.


Pozdrawiam,

Karolina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?