Tarragona, zajęcia 5 listopada
Sikorki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od powitanki:
Witaj …..(imię dziecka), witaj….
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy. Wszyscy Cię witamy.
Bądź wśród nas. Bądź wśród nas.
Zaśpiewaliśmy piosenkę w rytm melodii „Panie Janie”.
Następnie przeszliśmy do zajęć plastycznych, odkrywaliśmy ukryte
przedmioty pod arkuszem białego papieru. Podczas kolorowania kartki
wyłoniły się ukryte obrazki, obrysowaliśmy m.in. liście i monety.
Kolejne zadanie było znacznie trudniejsze, dzieci słuchając wiersza pt.
„Kredki” (https://przedszkolankowo.pl/2020/01/02/kredki-wiersz/),
malowały na długim arkuszu szarego papieru wymienione rzeczy w podanym
utworze (np. Kolor różowy maluje róże, lody malinowe, wózek dla lalki;
kolor niebieski – morze, niebo, kosmos; kolor czerwony – jabłka, maki,
tulipany; kolor żółty – słońce, piasek, cytryna; kolor zielony – trawa,
drzewo, ufoludki; kolor biały – bałwan, miś polarny, płatki śniegu;
kolor pomarańczowy – dynia, wiewiórka, kot). Tym samym usprawnialiśmy
proces słuchania ze zrozumieniem.
Po tak intensywnej pracy zrobiliśmy przerwę śniadaniową, podczas której
opowiadaliśmy jak świętowaliśmy Halloween i tutejsze święto Castanyada.
Dzieci z chęcią opowiadały, za co się przebrały, okazało się również, że
większość z nas bardzo lubi jeść pieczone kasztany.
Aby trochę odpocząć wyszliśmy na boisko szkolne. Był to czas na swobodne rozmowy i zacieśnienie relacji koleżeńskich.
Po powrocie Sikoreczki zapoznały się ze świętem obchodzonym w Polsce 11 listopada. Obejrzeliśmy filmik pt. „Polak mały”. Dowiedzieliśmy się, że symbolami narodowymi jest godło, flaga i hymn. Każde dziecko wykonało flagę Polski. Musieliśmy zwrócić uwagę, że kolor biały znajduje się na górze a czerwony na dole flagi. Zajęcia zakończyliśmy próbą naszego przedstawienia świątecznego oraz wizytą w bibliotece szkolnej.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki
Pierwsze listopadowe zajęcia wraz z Kukułkami zaczęliśmy od
przywitania się i założenia zeszytu. Nasze zajęcia składały się z dwóch
części. Na wstępie przypomnieliśmy sobie pory roku. Ażeby przybliżyć
dzieciom temat dnia obejrzeliśmy krótki filmik na temat Białowieskiego
Parku Narodowego. Zapoznaliśmy się z żubrami, z różnymi gatunkami
ptaków i grzybów. Wszystko to zaciekawiło dzieci, które były niezmiernie zaskoczone wyglądem niektórych grzybów oraz żubrów, największych
zwierząt żyjących na lądzie.
Korzystając z książki ,,Żubrowe rady na leśne eskapady'' mogliśmy
dostrzec grzyby rosnące na drzewie, tzw. hubiak pospolity, czy też tzw. nocne
marki, jak lisy, bobry czy sowy. Ale na tym nie poprzestaliśmy.
Po zapoznaniu się ze skarbami jakie kryje Białowieski Park Narodowy
wybraliśmy się na wyprawę wokół naszej szkoły. Nasza ''wycieczka ''
przyniosła niezwykłe rezultaty. Znaleźliśmy domek dla ptaków, grzyba na
drzewie,skarby pobliskiego lasku, a nawet usłyszeliśmy odgłosy ptaków. Co prawda
żubra nie było, ale było nam bardzo przyjemnie choć na chwilę poczuć
jakbyśmy byli właśnie w Białowieży. Po powrocie do klasy powstały
przepiękne prace. Czas na śniadanie, wypełniony został muzyką w tle.
Nie zwolniawszy tempa zabraliśmy się do uzupełnienia naszych
szkolnych zeszytów tekstem Katechizmu polskiego dziecka W.Bełzy.
Następnie przypomnieliśmy sobie symbole narodowe oraz zaśpiewaliśmy
''Przybyli ułani pod okienko''
https://www.youtube.com/watch?v=jt5Z2-Ieous
Wraz z resztą grup wyszliśmy na boisko szkolne. Potem wróciliśmy do klasy. Na zakończenie zajęć każde dziecko wypożyczył o
książkę z biblioteczki.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Orły
W ostatnią sobotę Orły wzięły udział w badaniu organizowanym
przez Uniwersytet Gdański, które ma na celu zbadanie poziomu nauczania
oraz problemów, z którymi się zmagają w nauce uczniowie szkół
polonijnych. Najpierw dzieci odpowiedziały na kilka moich pytań, np. w
jakim języku używają internetu, w jakim języku oglądają telewizję, w
jakim języku oraz z kim rozmawiają w domu.
Następnie dzieci musiały wypełnić samodzielnie na podstawie kontekstu komiks, w którym brakowało dialogów.
Ostatnim zadaniem, z którym musiały się zmierzyć dzieci, było napisanie
wypracowania w języku polskim na jeden z trzech podanych tematów -
„Bohater mojego życia”, „Najpiękniejszy dzień w moim życiu”, „Szkoła
przyszłości.”
Po wypełnieniu arkuszy, rozmawialiśmy o święcie obchodzonym 11 listopada w Polsce - Święcie Niepodległości. Na koniec zajęć powtórzyliśmy najważniejsze informacje, dotyczące tego tematu, a następnie wypełniliśmy krzyżówkę oraz quiz.
Pozdrawiam,
Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz