Tarragona, zajęcia 6 kwietnia
Kwietniowe już zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i od porannej gimnastyki. Z pokazywaniem części ciała pomogła nam piosenka ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty'', pajacyki oraz ruchy głową z piosenką ,,Pan Tik Tak''. Tak rozbudzeni usiedliśmy wspólnie, by przypomnieć sobie pory roku i omówić wiosnę.
Obejrzeliśmy bajkę ''Jaś i Małgosia''.
Kolejnym puntem dnia były zajęcia plastyczne. Mianowicie z kart Tropiciela wypchnęliśmy jajka wielkanocne, by móc je udekorować na kolorowo. W ten sposób powstały jajka witraże, które posłużą nam jako dekoracja na spotkaniu wielkanocnym.
Po posprzątaniu stanowiska pracy wyszliśmy na szkolne boisko, bawiąc się w piaskownicy gdzie dzieci relaksują się i nawiązują kontakty.
Powrót do klasy wykorzystaliśmy na próbę przed spotkaniem wielkanocnym. Powtórzyliśmy słowa piosenki ,,Była sobie żabka mała'' oraz wyuczone role do wiersza ,,Wiosna''. Mamy troszkę tremy, ale na pewno sobie poradzimy.
Pozostałe minuty postanowiliśmy spędzić na skakaniu na dyskach sensorycznych.
Na zakończenie zajęć dzieci wsłuchiwały się w odgłosy różnych ptaków, w tym sikorek, skowronka, kosa. Zadanie to pozwoliło nam na wyciszenie i rozmyślanie. Był to iście miły koncert dla naszych uszu.
Pozdrawiam,
Małgosia
Orły
Pierwsze zajęcia kwietniowe rozpoczęliśmy od zajęć plastyczno-technicznych. Uczniowie przy użyciu tektury oraz bibuły wykonali kolorowe pisanki. Był to dobry czas na powtórzenie głównych zagadnień związanych z Wielkanocą (palma, koszyczek wielkanocny, święconka, pisanka, śmigus-dyngus).
Kolejnym punktem naszych zajęć było napisanie wspólnego listu z życzeniami świątecznymi do naszej zaprzyjaźnionej szkoły w Poznaniu. W liście opowiedzieliśmy naszym rówieśnikom, że przygotowujemy się do naszego spotkania świątecznego oraz życzyliśmy im Wesołych Świąt. Teraz czekamy na kartkę z Polski.
Następnie przyszła pora na przerwę śniadaniową. W czasie posiłku dzieci zaprezentowały swoje wiersze, które miały nauczyć się na pamięć.
Po zjedzeniu kanapek oraz smakołyków przeszliśmy do zajęć językowych. Uczniowie zapoznali się z definicją słowa tolerancja oraz autyzm. Dzieci obejrzały krótki film, który opowiadał o autyzmie. Opowiedziany był przez dzieci cierpiące na autyzm. Serdeczne podziękowanie dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w moim rodzinnym mieście Lubsko, za udostępnienie materiału filmowego.
Kolejno uczniowie mieli ułożyć wyrazy zaczynające się na poszczególne litery ze słowa T-O-L-E-R-A-N-C-J-A (T- tato, O- okno, L- lalka, E- ekierka, R- rura,
A- ananas, N- narty, C- cymbałki, J- jajko, A- arbuz itp.).
W ramach odpoczynku przećwiczyliśmy nasz taniec. Dzieci z dużym entuzjazmem zatańczyły Krakowiaka. Po czym wyszliśmy na boisko szkolne pobawić się w chowanego i raz dwa trzy Baba Jaga patrzy.
Po powrocie do klasy wspólnie przeczytaliśmy kolejny rozdział z książki „Spotkania z innymi”, opowiadający historie babci Marysi. Opowiadanie poruszało tematykę choroby, starzenia, śmierci.
Na zakończenie naszych zajęć bawiliśmy się w KALAMBURY. Hasła, które były malowane na tablicy dotyczyły tematyki wiosny oraz Wielkanocy.
W radosnych nastrojach rozchodziliśmy się do domów.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz