Tarragona, zajęcia 30 marca
Ostatnie marcowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania nowej Sikorki o imieniu Xavier. Aby lepiej się poznać usiedliśmy w kręgu i przedstawiliśmy się kolejno. Każde z dzieci kulało piłkę do wybranej osoby wymawiając jego imię. W ten sposób lepiej się poznaliśmy i zabraliśmy do porannej gimnastyki z pomocą piosenek ,,Głowa,ramiona, kolana, pięty'' czy ''Pan Tik-Tak''.
Nasze zmysły zostały pobudzone, więc nastał czas na zajęcia manualne. Przewodnim tematem były zwierzęta na wsi. Po części zainicjowaliśmy temat ten na poprzednich zajęciach wsłuchując się w odgłosy zwierząt. Jednakże praca plastyczna pozwoliła nam jeszcze lepiej poznać wspomnianych mieszkańców wsi. W niezwykłej klasowej ciszy dzieci za pomocą tablicy interaktywnej musiały odgadnąć po czarnej sylwetce co to za zwierz. Trochę kłopotu sprawił nam osioł i gęś, jako iż są podobne do bardziej dzieciom znanych zwierząt, jak koń i kaczka. Poza tym zadaniem, dzieci odgadły znakomicie wszystkie zwierzątka.
Po rozdaniu kart prac z Tropiciela, zabraliśmy się do konstruowania naszych gospodarstw. Jak zawsze w tle muzyka nas nie opuszczała...Powstały zagrody dla zwierząt iście przypominające te prawdziwe.
Po skończeniu prac posprzątaliśmy nasze stanowiska, by przejść do następnego zadania.
Tym razem ogrodniczego. Wraz z Orłami sialiśmy rzeżuchę. Najpierw zaczęliśmy od wymowy tegoż trudnego słowa, obejrzeliśmy na zdjęciu wygląd wyrośniętej roślinki, po czym zasiane ziarenka ustawiliśmy na szkolnym parapecie, gdzie przygrzewało słoneczko. Ogłoszony też został konkurs na najwyższą rzeżuchę, dlatego prosimy o dbanie roślinki, która przyda się doskonale na wielkanocny stół jako dekoracja lub dodatek do potraw.
Po niezwykłych pracach zaśpiewaliśmy Sto lat naszej Alicji, a w zamian otrzymaliśmy pyszny biszkopt z czekoladą! Jeszcze raz wszystkiego najlepszego Alicja!
Przyszła wyczekiwana pora na spożycie energii na szkolnym boisku, okazja do grania i biegania. Czas pędził bardzo szybko, po powrocie do klasy umyliśmy rączki, by na koniec zajęć obejrzeć bajkę ''Kot w butach''.
Pożegnaliśmy się słowami: Do widzenia i do zobaczenia już za tydzień.
Pozdrawiam,
Małgosia
Ostatnie zajęcia marcowe rozpoczęliśmy od przywitania i opowieści na temat Wielkanocy z podręcznika Czytanki ze zrozumieniem. Po wykonaniu kilku pytań kontrolnych sprawdzających naszą spostrzegawczość i pamięć wykonaliśmy przepiękne pisanki, które dzieci zaprezentują podczas spotkania świątecznego. W czasie kolorowania pisanek uczniowie wysłuchali wierszy związanych z tradycjami wielkanocnymi, tj.:
Dwa mazurki
Czy lubisz tańczyć mazurka?
Zapytał Wojtka Grześ.
A Wojtek: ja najbardziej
Lubię mazurek – jeść (R. Przymus)
Dyngus
Oblać kogoś w dyngus
Sprawi mi uciechę,
Jeżeli oblany
Przyjmie to ze śmiechem (T. Fangrat)
Pisanki
Choć pisanki z Cepelii
Są dla stołu ozdobą,
Ja tam wole pisanki
Własnego wyrobu (T. Fangrat)
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniową. Podczas przerwy uczniowie zaprezentowali wiersze, które nauczyli się na pamięć.
Po przerwie przeszliśmy do klasy Sikorek i wraz z młodszą grupą sadziliśmy rzeżuchę. Wszystkie dzieci poznały tą trudną nazwę i zapisały ją do zeszytów. Zadaniem uczniów jest codzienne dbanie o roślinkę. Kiedy wyrośnie prosimy o przesłanie zdjęć.
W ramach odpoczynku wyszliśmy na boisko szkolne. Tam przećwiczyliśmy nasz taniec i następnie graliśmy w piłkę i bawiliśmy się w chowanego.
Po powrocie do klasy uczniowie wysłuchali dwóch krótkich opowiadań z serii pt. „Spotkania z innymi” P. Grzybowskiego. Opowiadania te zawierają nutę edukacyjną. Uczniowie zapoznali się z chorobą depresją oraz nazwą Holokaust.
Na zakończenie pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia.
UWAGA: Przypominam o nauce wierszyków na pamięć, które zostaną zaprezentowane podczas spotkania świątecznego.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz