Zajęcia w Tarragonie, 22 kwietnia

Ach, te śmieci!
Sikorki 

W związku z Dniem Ziemi 22 kwietnia, naszym przewodnim tematem zajęć było promowanie tej zacnej akcji na rzecz przyrody. Wprowadzeniem do zajęć był filmik o potrzebie segregacji i przetwarzaniu śmieci na pożyteczne rzeczy: ,,Czysto, ładnie i bez śmieci''. Zebrane w kręgu dzieci miały za zadanie umieścić śmieci w odpowiednie kosze. Niektórym dzieciom segregacja odpadów była znana, jako, iż w domu też ją stosują, brawo! 
Następnie wyszliśmy na zewnątrz szkoły by uświadomić sobie jak ważne jest wyrzucanie śmieci do kosza. Spacerując napotkaliśmy śmieci leżące na chodniku, trawniku. Starannie je zabraliśmy i wrzuciliśmy do naszego worka na śmieci. Przy okazji spotkaliśmy wiewióreczkę i obserwowaliśmy z jaką precyzją wspinała się po drzewie. 
Po powrocie do klasy umyliśmy rączki i zabraliśmy się za robienie wiosennych kanapek. Trzeba przyznać, że dzieci były bardzo zafascynowane. Na talerzykach pozostały tylko okruszki. 
Wiosenna kompozycja w piaskownicy
Tak nasyceni wyszliśmy na szkolne boisko, gdzie zbieraliśmy ślimaki, kamyczki, kwiatki, a na szkolnej piaskownicy stworzyły dzieci piękne kompozycje ogrodnicze. Należy przyznać, że fantazja dzieci nie zna granic... 
Nasze zajęcia zbiegły się również z Dniem Książki dlatego też po powrocie do klasy przeczytaliśmy sobie legendę ''O smoku wawelskim'', J. Brzechwy. 
Niestety były to ostatnie zajęcia Pani Michaliny, naszej praktykantki. Serdecznie podziękowaliśmy jej za pomoc i na pamiątkę wręczyliśmy kartkę z naszymi podpisami. 
Zrobiliśmy też konkurs chodzenia z jajkiem na łyżce, gdzie nagrodą za dotarcie z całym jajkiem były słodkie żelki. Tor przeszkód z zamkniętymi oczami okazał się łatwym zadaniem dla dzieci. Przy okazji przypomnieliśmy sobie takie słowa jak w prawo, w lewo, prosto.
Jako pracę domową, dzieci otrzymały do pokolorowania smoka z kart pracy. 

Pani Michalinie życzymy wszystkiego dobrego w jej doktoranckiej pracy! 

Dziękujemy i pozdrawiamy, 


Gosia i Michalina 

Orły 

Lekcja z ortografii
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od układania puzzli ortograficznych. Ćwiczyliśmy pisownie wyrazów z ´´ó´´ i ´´u´´. Poznaliśmy zasadę mówiącą, że końcówkę -uje się nie kreskuje a końcówkę -ówka, -ów zawsze piszemy przez ´´ó´´ zamknięte. Kontynuując zajęcia polonistyczne zajęliśmy się głoskami szumiącymi (sz, ż, cz, dż). Okazało się, że w wymowie (wyrazach i zdaniach) sprawiają one dzieciom trochę trudności. 
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę. Tym razem uczniowie sami przygotowali swoje drugie śniadanie. Zrobili przepyszne kanapki wiosenne. Przy okazji przypomnieliśmy sobie nazwy warzyw, tj. rzodkiewka, pomidor, ogórek, sałata. 
Po przerwie wykorzystaliśmy wiosenna aurę i wyszliśmy na boisko szkolne. Tam uczniowie grali w piłkę, skakali na skakance, tworzyli własne ogródki. 
Szkolne kanapki
Po powrocie do klasy kontynuując tradycje czytelnicze odczytaliśmy legendę ´´Jak powstały Karpaty´´. Każda osoba przeczytała fragment opowiadania. Po czym zawiesiliśmy kolejny listek na naszym drzewie czytelniczym. Przy okazji przypomnieliśmy sobie mapę Polski. Uczniowie poprawnie wskazywali, gdzie jest morze a gdzie góry. Teraz już wiemy gdzie są Tatry a gdzie Karpaty. 
Na zakończenie każdy uczeń wykonał własny zegar wskazówkowy. Ćwiczyliśmy odczytywanie godzin w języku polskim. Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy, życząc sobie miłego dnia. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?