Zajęcia w Gironie, 22 kwietnia

Biedronki 

Jestem książka, 
W bibliotece mam mieszkanie. 
Bardzo lubię,gdy przychodzisz na spotkanie. 
Przy mnie możesz świat objechać bez biletu. 
I na księżyc rozpędzoną mknąć rakietą. 
W historyczne, dawne czasy w mig się przenieść. 
Albo w przyszłe - jeśli takie masz życzenie. 
Ja uśmiechem swej okładki wciąż cię witam. 
I zapraszam, byś otworzył mnie i czytał. 
( Emilia Jabłońska, kl.Vb) 

Wiosenne puzzle
Po wspólnym przywitaniu się i nowych uczennic - Victorii i Iris, wspomnieniach świątecznych i zabawie integracyjnej przypomnieliśmy nazwę aktualnie panującej pory roku. W tym zadaniu pomogły nam układanki puzzle przedstawiające wiosenną łąkę. Każde dziecko opowiadało, co przedstawia obrazek i jakie kolory występują na obrazku. Zadanie to pozwoliło wzbogacić polskie słownictwo i utrwalić je. 
Następnie przystąpiliśmy do tematu dnia i przenieśliśmy się w Zaczarowany świat książek. Zaciekawienie dzieci wzbudziła pomarańczowa teczka z niespodzianką w środku. Biedronki zgadywały, co może nią być. Wkrótce okazało się, że teczka zawierała elementy do utworzenia przez każde dziecko własnej książeczki. Poszczególne kartki połączyliśmy z okładką i kolorowaliśmy rysunki omawiając ich treść. Na okładce każde dziecko przykleiło kartkę ze swoim imieniem, ponieważ każda książeczka musi posiadać autora. 
Po przerwie śniadaniowej i dowolnych zabawach w kąciku zabawkowym zasiedliśmy do kontynuacji książkowego tematu. Opowiedzieliśmy o osobie, która pisze książki , a mianowicie o pisarzu. Pomagał nam w tym zadaniu rysunek przedstawiający mężczyznę piszącego książkę. Zwróciliśmy także uwagę na fakt, że pisarzem może być również kobieta, a nawet dziecko. To odkrycie rozbudziło fantazję dzieci i wymyślaliśmy jakie to książeczki mogą napisać lub narysować mali pisarze. Po tych rozważaniach opisaliśmy wygląd książki, jej poszczególne elementy - okładka, kartki w środku; rodzaje książek - papierowe, elektroniczne, z zabawkami w środku, grające. Wszystkie te wypowiedzi dzieci świadczą o dużej znajomości tematu. Podzieliliśmy się także informacjami, jakie książeczki mamy w domu. 
Dzięki pięknej wiosennej pogodzie mogliśmy spędzić na patio nieco więcej czasu bawiąc się w chowanego, w Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy i w ciepło- zimno. 
Po powrocie do sali odbyły się jeszcze zajęcia artystyczne z panią Anią - czyli nauka tańca Zasiali górale. 

Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na kolejne, już majowe zajęcia, 
Maria i pani Ania 

Zadanie domowe 
Dokończenie malowania książeczki. Bardzo proszę o przyniesienie informacji o czytanych dziecku polskich książeczkach, aby umieścić je na listkach naszego Drzewa czytelniczego. 
Pomalutku zbliżamy się do zakończenia Projektu czytelniczego i wyłonienia zwycięzców. 

Motylki 

Do naszej grupy dołączyła nowa koleżanka, którą Motylki wesoło powitały w swoim zespole. 
Na ostatnich zajęciach bawiliśmy się językiem polskim. Motylki poznawały nowe wyrazy, łącząc lingwistyczne domino. Zadanie polegało na połączeniu obrazku z przypisanym do niego wyrazem. Następnie z rozsypanych literek budowaliśmy wyrazy i zdania. Ułożone wyrazy zapisaliśmy na tablicy, a dzieci dodatkowo w zeszytach, ćwicząc tym samym polską pisownię. Kolejnym etapem naszego dnia była gra w wyrazy, polegająca na losowaniu kolorów i odszukania przypisanego symbolu. 
Wielokrotnie na zajęciach wykorzystujemy gry planszowe, ucząc dzieci języka polskiego poprzez zabawę. Pogoda nam pozwoliła na wyjście na patio, gdzie dzieci z grupy Biedronek i Motylki, wspólnie się bawiły. 
Po powrocie z patio, przystąpiliśmy do wykonania ćwiczeń z Zeszytu Ćwiczeń "Tropiciele". Zadania matematyczne polegało na dodawaniu i odejmowaniu. Następnie Motylki miały zajęcia taneczne, a koniec dnia uświetniliśmy wspólną lekturą książki. 

Pozdrawiam serdecznie, 
Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?