Zajęcia w Gironie, 22 kwietnia
Biedronki
Jestem książka,
W bibliotece mam mieszkanie.
Bardzo lubię,gdy przychodzisz na spotkanie.
Przy mnie możesz świat objechać bez biletu.
I na księżyc rozpędzoną mknąć rakietą.
W historyczne, dawne czasy w mig się przenieść.
Albo w przyszłe - jeśli takie masz życzenie.
Ja uśmiechem swej okładki wciąż cię witam.
I zapraszam, byś otworzył mnie i czytał.
( Emilia Jabłońska, kl.Vb)
Wiosenne puzzle |
Po wspólnym przywitaniu się i nowych uczennic - Victorii i Iris, wspomnieniach świątecznych i zabawie integracyjnej przypomnieliśmy nazwę aktualnie panującej pory roku. W tym zadaniu pomogły nam układanki puzzle przedstawiające wiosenną łąkę. Każde dziecko opowiadało, co przedstawia obrazek i jakie kolory występują na obrazku. Zadanie to pozwoliło wzbogacić polskie słownictwo i utrwalić je.
Następnie przystąpiliśmy do tematu dnia i przenieśliśmy się w Zaczarowany świat książek.
Zaciekawienie dzieci wzbudziła pomarańczowa teczka z niespodzianką w środku. Biedronki zgadywały, co może nią być. Wkrótce okazało się, że teczka zawierała elementy do utworzenia przez każde dziecko własnej książeczki. Poszczególne kartki połączyliśmy z okładką i kolorowaliśmy rysunki omawiając ich treść. Na okładce każde dziecko przykleiło kartkę ze swoim imieniem, ponieważ każda książeczka musi posiadać autora.
Po przerwie śniadaniowej i dowolnych zabawach w kąciku zabawkowym zasiedliśmy do kontynuacji książkowego tematu. Opowiedzieliśmy o osobie, która pisze książki , a mianowicie o pisarzu. Pomagał nam w tym zadaniu rysunek przedstawiający mężczyznę piszącego książkę. Zwróciliśmy także uwagę na fakt, że pisarzem może być również kobieta, a nawet dziecko. To odkrycie rozbudziło fantazję dzieci i wymyślaliśmy jakie to książeczki mogą napisać lub narysować mali pisarze.
Po tych rozważaniach opisaliśmy wygląd książki, jej poszczególne elementy - okładka, kartki w środku; rodzaje książek - papierowe, elektroniczne, z zabawkami w środku, grające. Wszystkie te wypowiedzi dzieci świadczą o dużej znajomości tematu. Podzieliliśmy się także informacjami, jakie książeczki mamy w domu.
Dzięki pięknej wiosennej pogodzie mogliśmy spędzić na patio nieco więcej czasu bawiąc się w chowanego, w Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy i w ciepło- zimno.
Po powrocie do sali odbyły się jeszcze zajęcia artystyczne z panią Anią - czyli nauka tańca Zasiali górale.
Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na kolejne, już majowe zajęcia,
Maria i pani Ania
Zadanie domowe
Dokończenie malowania książeczki.
Bardzo proszę o przyniesienie informacji o czytanych dziecku polskich książeczkach, aby umieścić je na listkach naszego Drzewa czytelniczego.
Pomalutku zbliżamy się do zakończenia Projektu czytelniczego i wyłonienia zwycięzców.
Motylki
Do naszej grupy dołączyła nowa koleżanka, którą Motylki wesoło powitały w swoim zespole.
Na ostatnich zajęciach bawiliśmy się językiem polskim. Motylki poznawały nowe wyrazy, łącząc lingwistyczne domino. Zadanie polegało na połączeniu obrazku z przypisanym do niego wyrazem. Następnie z rozsypanych literek budowaliśmy wyrazy i zdania. Ułożone wyrazy zapisaliśmy na tablicy, a dzieci dodatkowo w zeszytach, ćwicząc tym samym polską pisownię.
Kolejnym etapem naszego dnia była gra w wyrazy, polegająca na losowaniu kolorów i odszukania przypisanego symbolu.
Wielokrotnie na zajęciach wykorzystujemy gry planszowe, ucząc dzieci języka polskiego poprzez zabawę.
Pogoda nam pozwoliła na wyjście na patio, gdzie dzieci z grupy Biedronek i Motylki, wspólnie się bawiły.
Po powrocie z patio, przystąpiliśmy do wykonania ćwiczeń z Zeszytu Ćwiczeń "Tropiciele". Zadania matematyczne polegało na dodawaniu i odejmowaniu.
Następnie Motylki miały zajęcia taneczne, a koniec dnia uświetniliśmy wspólną lekturą książki.
Pozdrawiam serdecznie,
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz