Zajęcia w Tarragonie, 8 października
Sikorki
Pozdrawiam serdecznie,
Gosia
Orły
Grupa dzieci młodszych przyjęła nazwę Sikorki.
Naszym przewodnim tematem była jesień oraz nasz klasowy jeż, maskotka, z którym dzieci się serdecznie przywitały, siedząc w kręgu.
Następnie odczytałam dzieciom list od Pani Jesień, która po krótkim przywitaniu się, powiedziała, że zostawiła w klasie pudełko leśnych skarbów dla dzieci. Z wielką niecierpliwością każde dziecko sięgało po rzecz znajdującą się w pudełku, a następnie po kolei opowiedzieliśmy sobie co to za skarby. Większość dzieci sięgnęła po kasztany, ale były i szyszki, orzechy, liście oraz owoce jesieni jak jabłko czy gruszka.
Wykorzystując rozmowę o jesieni i czym się charakteryzuje, przypomnieliśmy sobie wszystkie pory roku, a dzieci wypowiadały się z chęcią, którą porę lubią najbardziej. Lato zajęło pierwsze miejsce wśród wymienianych. Trzymając listki w ręku w górze puszczaliśmy je, by zobaczyć jak opadają i wirują, ale też zauważyliśmy różnice w wielkości liści: mały, większy, największy, taki sam.
Punktem kulminacyjnym było wyjście do przyszkolnego lasu wraz z Orłami, pamiętając o normach w lesie, czyli: zachować ciszę, wyrzucać papierki do kosza i nie oddalać się.
Dzieci były zachwycone wspólną wyprawą, zjadły śniadanko na łonie natury. Później odmierzaliśmy sznurkiem drzewa wcześniej wybrane przez każde dziecko. Porównując sznurki rozłożone na ziemi, okazało się, że drzewa są różne: grube, cieńsze, niższe, wyższe. Dzieci dotykały kory, czyli skóry drzewa i dowiedziały się że trzeba o nie dbać, gdyż są bardzo pożyteczne.
Po leśnych wędrówkach, obserwacji drzew, żółwia i rybek w przyszkolnym stawku, wróciliśmy do klasy na zajęcia manualne. Tu fantazji dzieci nie było końca. Ze skarbów lasu powstały kasztanowe ludki, koniki, jeżyki. Malowaliśmy szyszki i liście kolorami jesiennymi. Tak pochłonięci byliśmy do zakończenia zajęć.
W trakcie tworzenia prac utrwalaliśmy sobie piosenkę Kolorowe kredki. Niektóre z dzieci genialnie już ją znają!!! Brawo!!!
Pozdrawiam serdecznie,
Gosia
Orły
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia nazw dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Tematem zajęć była jesień. Wysłuchaliśmy piosenki na temat cech charakterystycznych jesieni, obejrzeliśmy również bajkę pt. ´´Reksiowa jesień´´. Podczas projekcji uczniowie nazywali poszczególne dary jesieni takie jak kasztany, żołędzie, orzechy, jabłka, itd. Po zakończeniu emisji razem wymienialiśmy cechy charakterystyczne jesieni w Polsce (padający deszcz, chłodne powietrze, kolorowe liście, spadające kasztany i żołędzie). W utrwaleniu tych cech pomogły uczniom zagadki tematyczne.
Następnie utrwalaliśmy podstawowe informacje grając w grę prawda/ fałsz. Uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć czy prawdą jest, że jesienią jest gorąco na dworze, albo że jabłka rosną na gruszy, albo że muchomor to grzyb trujący itd.
Kolejnym punktem zajęć było wyjście do przyszkolnego lasu wraz z grupą młodszą, Sikorkami. Tam odbyło się nasze drugie śniadanie, po czym ruszyliśmy zbierać dary jesieni. Zebraliśmy dużo kolorowych liści, szyszek. Następnie wzięliśmy udział w eksperymencie i zmierzyliśmy obwody drzew. Doświadczenie to pokazało nam, że nie ma dwóch takich samych drzew, niektóre są grube a inne cienkie, niektóre wysokie a inne niskie.
Po zabawach na świeżym powietrzu wróciliśmy do klasy. Rozpoczęliśmy zajęcia plastyczne. Zebrane liście kolorowaliśmy farbami, a następnie odbijaliśmy je na kartce papieru. Na zakończenie przypomnieliśmy sobie odmianę czasownika ´´być´´ przez osoby liczby pojedynczej i mnogiej.
Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem DO WIDZENIA.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz