Zajęcia w Barcelonie, 1.października

Poziomki i Jagódki 

Zaczęliśmy zajęcia piosenką: Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze wspaniały, zabierz nas do szkoły polskiej. Następnie pojechaliśmy trochę dalej i i zaśpiewaliśmy: Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze wspaniały, zabierz nas do stacji Jesień. I tak zaczęliśmy naszą wycieczkę po Jesieni gdzie poznaliśmy kształty i kolory liści. Dowiedzieliśmy się również,  że możemy podrzucać liści, jakie owoce możemy spotkać jesienią (kasztany, żołędzie, szyszki- z jej owocami), a także które zwierzęta przygotowują się na zimę. 
Po śniadaniu przyszła Pani Marta, która  poprowadziła zajęcia z arteterapii w których dzieci uczestniczyły bardzo aktywnie. 
Zaraz po nich udaliśmy się na patio gdzie znajdują się dwie wielkie doniczki z drzewami cytrynowymi. Oglądaliśmy je uważnie, są to owoce zimowe i na jesieni są jeszcze niedojrzałe. 
Po patio wróciliśmy do klasy, gdzie na tablicy narysowaliśmy drzewo i jego mieszkańców. 

Poprosimy aby już na następnych zajęciach zostawiać dzieci przy drzwiach, bez wchodzenia do klasy, o godz. 9:50 i odbieranie ich o godz. 13:20.  Kiedy chcecie  odebrać dziecko wcześniej,  my przygotujemy je do wyjścia i przyprowadzimy do rodzica. Prosimy też aby podczas zajęć nie wchodzić do góry na patio.
Przypominamy też o przyniesieniu fartuszka na następne zajęcia. 

Pozdrawiamy,
Kinga, Edyta i Babcia. 

Malinki 

Drugie w tym roku zajęcia odbyły się ponownie w bardzo dużym gronie Malinek. Po przywitaniu się i sprawdzeniu obecności, dzieci odbyły pierwsze spotkanie z arteterapią, zajęciami, które prowadzi w naszej szkole p. Marta Pawlikowska. Cała grupa świetnie się w ich czasie bawiła. 
Po godzinie obcowania ze sztuką poprzez zabawę, nadszedł czas na przerwę śniadaniową- należało się posilić, aby kontynuować program dnia, a był on dość bogaty. 
Głównym tematem dnia była Polska. Mieliśmy okazję zapoznać się lepiej z naszym krajem, a na początek z jego mapą, którą oglądaliśmy na dużym ekranie projektora. Dzieci pokazywały na mapie miejsca, które znają i które miały okazję odwiedzić podczas swoich pobytów w Polsce. Zapoznaliśmy się też - poprzez fotografie - z emblematycznymi miejscami w Polsce. Była więc Warszawa- stolica Polski ze swoją Syrenką, Starym Miastem, Pałacem Kultury, Łazienkami i pomnikiem Chopina, był Kraków z Rynkiem i Smokiem Wawelskim, którego spora grupa dzieci już doskonale znała. Przemierzyliśmy też plaże Bałtyku i góry Tatry. 
Następnie, ku uciesze Malinek, posłuchaliśmy wspólnie piosenki Jesteśmy Polką i Polakiem, która bardzo się spodobała i do której wróciliśmy jeszcze pod koniec zajęć. 
Przerwa na patio upłynęła nam na zabawach w piłkę, w domek i na zjeżdżalni, ale byli też i ochotnicy do zabawy w czynną turystykę po Polsce. Jechaliśmy więc na rowerach w lesie pod Warszawą, pływaliśmy w Bałtyku, czy też wspinaliśmy się w Wysokich Tatrach. A ile przy tym było śmiechu! 
Po przerwie na patio, wróciliśmy do klasy, aby ustanowić nasz kodeks klasowy, czyli reguły, które będą nas obowiązywać na zajęciach: bawimy się bezpiecznie, jesteśmy dla siebie mili, pomagamy sobie nawzajem, podnosimy rękę gdy chcemy coś powiedzieć, gdy ktoś mówi, to słuchamy. 
Był też czas na rymowanki i krótkie wierszyki o Polsce, jak również na ćwiczenia z przyniesionymi zabawkami. W odniesieniu do szkolnej ławki, dzieci kładły zabawki i opisywały, gdzie się znajdują. Mieliśmy więc okazję przypomnieć sobie przyimki takie jak: nad, pod, obok czy pomiędzy. 
Przy okazji nowego miesiąca, października, okazało się, że mamy w klasie kilkoro uczniów, którzy wkrótce obchodzą urodziny, tak więc odsłuchaliśmy i zaśpiewaliśmy gromkie Sto lat naszym solenizantom. 
Zdążyliśmy też zainaugurować nasz Kącik czytelniczy, w ramach akcji czytania uczniów i rodziców. Przypomnieliśmy sobie podstawowe słowa związane z lekturami: książka, okładka, tytuł i autor, po czym odczytany został na głos fragment Szelmostw Lisa Witalisa Jana Brzechwy. 
Zachęcamy Rodziców do wypożyczania książek z naszej szkolnej biblioteki i wspólnego czytania! 
Przed posprzątaniem klasy i pożegnaniem się, zadałyśmy jeszcze pracę domową. 

PRACA DOMOWA
W wydrukowany kontur Polski, który dzieci zabrały do domu, należy wkleić zdjęcie ulubionego miejsca w Polsce lub miejsce to narysować. Prosimy o podpisanie prac.

Dziękujemy i do zobaczenia!
Gabrysia i Gosia

Jarzębina 

Pierwsze październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego czytania „Legendy i Piaście Kołodzieju”. Dzieci wyszukały w tekście informacje o Piaście: kim był, jaki miał zawód, jaki był jego stan cywilny. Wymieniały jego zalety i wady a następnie rozpoczęła się dyskusja na temat kandydatury Piasta na księcia Kruszwicy. Uczniowie próbowali używać zwrotów: wg mnie, moim zdaniem. Następnie zastanawialiśmy się jak wyglądało życie dawniej. Dzieci zauważyły, że odbywały się obrzędy, których teraz się nie praktykuje (postrzyżyny) . Dzieci nie chodziły do szkoły, a chłopcy gdy kończyli 7 lat przechodzili pod opiekę ojców i uczyli się strzelać z łuku, zdobywać pożywienie i bronić rodzinę. 
Później przenieśliśmy się w czasy mniej odległe i zastanawialiśmy się czy bawimy się w te same zabawy i gry co nasi rodzice i dziadkowie. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że właściwie tak wiele się nie zmieniło i dalej istnieją gry: w kapsle, podchody, w klasy, w gumę itd. 
Po przerwie śniadaniowej przypomnieliśmy sobie alfabet układając litery w kolejności na podłodze oraz szukając tych, które nie występują w alfabecie hiszpańskim. Aby utrwalić alfabet dzieci pracowały w parach mając za zadanie ułożyć zestaw 10 słów w porządku alfabetycznym. 
Po dniu pełnym wyzwań, zajęcia z arteterapii poświęciliśmy zabawom teatralnym, dzięki którym dzieci mogły nie tylko odpocząć ale i popracować nad komunikacją oraz sprawdzić na ile słuchają się nawzajem. Grając w rozmaite gry i zabawy odkryliśmy, że bardzo często nie dajemy dojść do głosu innym i że bardziej niż na słuchaniu zależy nam na wypowiedzeniu (a czasem nawet wykrzyczeniu) swojego zdania. Na własnej skórze doświadczyliśmy również, że wspólne działanie w grupie może przynieść nam nie tylko ciekawe i nieoczekiwane rezultaty ale również mnóstwo zabawy! 

Praca domowa (za każdą można zdobyć max 5pkt): 
1) Opisz ulubioną zabawę babci/dziadka/rodziców 
2) Naucz się czytać legendę 

Pozdrawiamy,
Ania, Marta i Jowita

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?