Poziomki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy klockami. Potem rozpoczęliśmy naszą przygodę podróżując pociągiem Szkoły Polskiej do stacji "Jesień " (powtórzenie poprzedniej lekcji) i pojechaliśmy do następnej stacji" Szkoła", gdzie poznaliśmy nowe słowa takie jak: tablica,stół, krzesło, Pani nauczycielka,uczeń,uczennica,książka, sala itp. Dzieci zauważyły że w swojej szkole dziennej nie używają takich słów jak: nauczyciel, uczeń. Do wszystkich się mówi tam po imieniu i też nie obchodzi się święta Nauczyciela.
Następnie pomalowaliśmy naszą klasę na kartce różnymi kolorami i powróciliśmy do tematu przedstawiania się np. Jak masz na imię? Mam na imię. ...
Po śniadaniu poszliśmy na patio gdzie dołączyła do nas nowa koleżanka. Po patio wróciliśmy do sali gdzie nasi artyści zaczęli przygotowywać dekoracje na Halloween farbami. Oj, było dużo śmiechu.
Na zakończenie zrelaksowaliśmy się słuchając muzyki i bawiąc się.
Proszę pamiętać o przynoszeniu fartuszka na każde zajęcie i rzeczy na przebranie.
Dziękuję,
Kinga i Daria
Jagódki
Październikowe zajęcia w grupie Jagódek były bardzo pracowite. Poznaliśmy naszą nową zabawkę „Wesoły autobus”, który zrobił wielką furorę wśród dzieci. Na powitanie wszyscy usiedliśmy w wesołym kręgu i rozpoczęliśmy naszą podróż. Pierwsze zadanie polegało na zebraniu wszystkich pasażerów. Każdy kto dostał do ręki autobus przedstawił się głośno wypowiadając swoje imię i podawał go dalej. Gdy zebraliśmy już wszystkich pasażerów, przypomnieliśmy sobie jakie czynności należy wykonać aby odpalić nasz pojazd. I tak wszystkie dzieci zapięły pasy bezpieczeństwa, włączyły silnik swojego pojazdu przekręcając kluczyk w stacyjce, zapaliły światła, złapały za kierownicę i ruszyły w drogę. Gdy na drodze pojawił się pieszy musieliśmy ostro hamować i trąbić. Podróż była bardzo ciekawa i długa. Minęliśmy wiele przeszkód. Natknęliśmy się na: panią z wózkiem przechodzącą przez pasy, na gromadę zwierząt oraz na inne stwory. Po naszej wycieczce musieliśmy umyć swoje auta i nieco odpocząć, toteż wszystkie brudne auta trafiły do myjni samochodowej, był to czas na odpoczynek i mały relaks. Zabawa w myjnię samochodową (polewanie wodą – gładzenie po plecach, skropienie szamponem – delikatne stukanie paluszkami po plecach, szorowanie – lekkie drapanie po plecach, spłukiwanie – gładzenie rękami pleców, suszenie – gładzenie pleców, raz jedną, raz drugą dłonią).
W drugiej części zajęć dzieci wysłuchały wierszyka „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?”
M. Berowskiej
Kto najszybszy? Kto najważniejszy? M. Berowska
W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ?
Czy ci o to chodzi, że latasz w powietrzu?
My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami
- powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:
- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :
- No cóż, jestem stary, jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.
Dzieciom wierszyk bardzo się podobał, opowiadały jakie pojazdy występowały w wierszu, o co sprzeczały się, który poruszał się po wodzie, który po drodze, a który lata w powietrzu.
Po tak pracowitym poranku udaliśmy się na śniadanie a następnie przeszliśmy do kolorowej sali na zajęcia sportowe. W kolorowej sali bawiliśmy się piłkami, kolorową chustą, śpiewaliśmy piosenki m.in.: „Jedzie pociąg z daleka”, „Stary niedźwiedź”,itp.
Po zajęciach sportowych przyszedł czas na zajęcia plastyczne. Przypomnieliśmy sobie kolory (czerwony, różowy, pomarańczowy, fioletowy, zielony, niebieski, biały, czarny), figury geometryczne (trójkąt, koło, kwadrat, prostokąt). Dzieci świetnie poradziły sobie z zadaniem, znakomicie pamiętają kolory, figury geometryczne.
Następnie każdy dostał różne figury i zadaniem dzieci było ułożenie ich w taki sposób aby stworzyć jakiś pojazd. I tak oto powstały piękne auta, rakiety, samoloty pojawił się również kolorowy balon. Na zakończenie zajęć wszyscy dostali koraliki, makaron i kawałek kolorowej nitki. Zadaniem dzieci było nawleczenie koralików i makaronu na nitkę. Powstały wspaniałe, kolorowe bransoletki bardzo rzetelnie i starannie wykonane.
W nagrodę za dzielnie i pracowicie spędzony czas wszyscy otrzymali kolorowe naklejki z uśmiechniętą buzią.
Brawo!!!
Dziękujemy za wspaniałe zajęcia i zapraszamy na następne.
Pozdrawiamy,
Basia, Babcia Sabina, Edyta i Maryla
Malinki
Kolejne zajęcia w Szkole Polskiej rozpoczęliśmy od przywitania się i sprawdzenia listy obecności. Każde dziecko otrzymało identyfikator z imieniem. Następnie przeszliśmy do zabawy utrwalającej nasze imiona, każda osoba powiedziała jak się nazywa. Bawiliśmy się w zabawę ¨Mało nas do pieczenia chleba¨.
Następnie poznaliśmy biedronkę Pole. Po wysłuchaniu zagadek, piosenki pt. ´´Biedroneczki są w kropeczki¨ i wiersza Wandy Chotomskiej ´´Jak biedronka zgubiła kropki´´ dzieci namalowały własne biedronki. Przy okazji powtórzyliśmy sobie kolory oraz zapoznaliśmy dzieci z nazwami dni tygodnia.
Po intensywnej pracy przyszedł czas na drugie śniadanie. Po posiłku zapoznaliśmy się z popularnymi zawodami. Dzieci chętnie opowiadały, czym zajmują się rodzice, a także zgadywali, jakie zawody przedstawiają dane ilustracje.
Podczas tej części zajęć odwiedziła nas Pani Maryla, która przypomniała nam wiele pięknych polskich piosenek. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach.
Kolejnym punktem naszych zajęć były zajęcia ruchowe. Podczas nich dzieci chętnie grały w piłkę, skakały na skakance, grały w gumę, korzystały ze zjeżdżalni,
a także bawiły się w zabawę ´´Chodzi lisek koło drogi´´.
Po powrocie do klasy przypomnieliśmy sobie litery: A, L, O, M. Szukaliśmy danych liter w naszych imionach oraz w wyrazach z najbliższego otoczenia. Następnie każdy napisał poznane litery na kartce papieru.
Oczywiście znalazł się jeszcze czas na nasz kącik czytelniczy. Tym razem wysłuchaliśmy wiersza o biedronce Poli. Można go znaleźć pod tym linkiem: http://www.kulturalna.warszawa.pl/film,1,95670.html?locale=pl_PL
Na koniec posprzątaliśmy klasę i pożegnaliśmy się tradycyjnymi słowami DO WIDZENIA.
PRACA DOMOWA
Dzieci otrzymały wiersz W. Chotomskiej ¨Jak biedronka zgubiła kropki´´. Należy
w tekście znaleźć i zaznaczyć poznane litery A, L, O, M oraz DNI TYGODNIA.
Prosimy o przyniesienie na następne zajęcia zadania domowego oraz identyfikatory
z imionami.
Pozdrawiamy,
Gosia i Gabrysia
Jarzębina
Na ostatnich zajęciach, po sprawdzeniu listy obecności, przystąpiliśmy do realizacji naszego projektu mającego na celu zachęcić dzieci do czytania książek. Na początek utworzyliśmy Kółko Czytelnicze, które będzie się zbierało na każdych zajęciach i gdzie będzie można polecić ostatnio przeczytaną książkę, lub książkę, która zrobiła na nas szczególne wrażenie. Będzie też można przeczytać jej fragment innym uczniom. Na początek jednak rozpoczęliśmy czytaniem przez dzieci znanej z poprzednich zajęć legendy o Piaście Kołodzieju.
Mam nadzieję, że na kolejnych zajęciach pojawią się uczniowie chętni do prezentacji swojej ulubionej lub ostatnio przeczytanej książki.
Były to również pierwsze zajęcia, w których uczestniczyli nowi uczniowie. Uczniowie, którzy zostali promowani do starszej grupy z grupy Tęczy. Należało się wiec zapoznać. W tym celu każdy napisał na kartce 3 słowa opisujące go, np.: książka, brat, Barcelona. Następnie wymieszaliśmy kartki, a każdy z uczniów musiał odnaleźć kolegę, którego dotyczyły otrzymane informacje. Należało szukać zadając pytania takie jak: lubisz czytać książki? Masz brata? Mieszkasz w Barcelonie? W ten sposób mieliśmy okazję poznać się bliżej.
Po tej zabawie rozmawialiśmy o jesieni. Przypomnieliśmy sobie jesienne miesiące, omawialiśmy zmiany w przyrodzie porównując rożne krajobrazy jesienne na zdjęciach. Wspólnie przeczytaliśmy wiersz H. Zdzitowieckiej „Skarby jesieni” i rozmawialiśmy o tym, jakie skarby przynosi jesień.
Po śniadaniu z naładowanymi bateriami poznaliśmy dwie "dziwne" literki Ą, Ę. Dzieci otrzymały kartki z zadaniami do wykonania. Należało odnaleźć nowe literki w zdaniach.
Kolejnym zadaniem było przyjrzenie się dwóm zdaniom a następnie zapisanie ich bezbłędnie z pamięci.
Na końcu zeszytu założyliśmy słowniczek, w którym będziemy zapisywać wyrazy trudne do zapamiętania lub które wzbudziły naszą ciekawość.
Przypominając sobie legendę o Piaście Kołodzieju próbowaliśmy ustalić jak powstała Polska. Padło tu imię Mieszka I, który, co podkreśliliśmy, nie był władcą legendarnym jak Piast, tylko prawdziwym, pierwszym władcą Polski. Zastanawialiśmy się, jakie zabezpieczenia powinien mieć gród (fosa, most zwodzony, wały obronne) oraz oglądaliśmy obrazki odwzorowujące wygląd
dawnych grodów i chat.
Na zakończenie zajęć przyjrzeliśmy się kształtowi Polski. Na mapie zaznaczyliśmy kierunki, obrysowaliśmy kształt Polski oraz pokolorowaliśmy
flagi naszych sąsiadów.
Zajęcia były bardzo intensywne, ale mamy nadzieje, że ciekawe.
Proszę aby dzieci wpisały do słowniczka trudne słowa z ą i ę (lub inne, które poznaliśmy na lekcji) oraz dokończyły mapki.
Zachęcam rodziców aby rozmawiać z dziećmi o książkach.
Może znajdzie się jakiś uczeń, chętny, aby zaprezentować swą ulubioną książkę? A może któryś z rodziców miałby ochotę opowiedzieć o swojej ulubionej książce z dzieciństwa?
Zapraszam.
Przypominam też o poprzednich pracach domowych, za które można zdobyć punkty.
Pozdrawiamy,
Ania i Jowita
Komentarze
Prześlij komentarz