Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 9 kwietnia

Grupa dzieci młodszych 

W minioną sobotę przywitaliśmy dwoje nowych uczniów: Alicję i Marcela. Po krótkim przedstawieniu się sobotnie zajęcia zaczęliśmy od układania puzzli dotyczących pór roku. Omówiliśmy sobie owe pory i czym każda z nich się charakteryzuje. Dzieci prawidłowo wymieniały wiosna, lato, jesień, zima. Przy okazji przypomnieliśmy sobie dni tygodnia. 
Następnie przyszła pora na małe co nieco i krótką przerwę. Tak posileni udaliśmy się do grupy starszaków, gdzie wspólnie z nimi obejrzeliśmy filmik '' Wywiad z bocianem'' oraz wysłuchaliśmy piosenki ''Była sobie żabka mała''. Dowiedzieliśmy się,że bociany odlatują na zimę do ciepłych krajów, ale zawsze wracają na wiosnę do swojego gniazda, które może nawet mieć sto lat. Po zapoznaniu się z takimi ciekawostkami przyszła pora na zajęcia plastyczne. 
Jako, iż obecnie mamy wiosnę, postanowiliśmy zrobić bocianie opaski. Każde z dzieci otrzymało biały podłużny karton, wcześniej wymierzony dla każdego ucznia według obwodu głowy, następnie dzieci zrobiły oczka i poprzyczepiały je do opaski. Na koniec przymocowaliśmy czerwone dzioby i tak w bocianim gronie odlecieliśmy na łono natury by poszukać żabek.... 
Po powrocie do klasy dzieci otrzymały prace domową. Należy pokolorować i podpisać warzywo wklejone do dzienniczka. 
Przypominam że na koniec roku będą nagrody za staranne prowadzenie dzienniczka. Na następnych zajęciach będziemy robić kanapki wiosenne, dlatego bym prosiła o przyniesienie desek do krojenia oraz fartuszków dla dzieci. 

Dziękuję i pozdrawiam, 
Małgosia 

Grupa dzieci starszych 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy tematem wiosny. Odpowiedzieliśmy sobie na kilka pytań, np.: Skąd wiemy, że już jest wiosna? Czym się różni ta pora roku od innych? Jak zachowuje się przyroda, a jak ludzie? Następnie z grupą młodszą obejrzeliśmy następujące filmy: 
- '' Wywiad z bocianem'': https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw 
- Zdrojek i Pory Roku: https://www.youtube.com/watch?v=C862SI4O8Sw 
- oraz wysłuchaliśmy piosenki ''Była sobie żabka mała'': https://youtu.be/HAgdfTsCmSI 
Po zajęciach z arteterapii z Panią Dominiką powróciliśmy do sali aby porozmawiać na poważne tematy: zdrowie, lekarze i części ciała. Pokazaliśmy na sobie różne części ciała i nazwaliśmy je po polsku w liczbie pojedynczej i mnogiej. Porozmawialiśmy też dlaczego i kiedy chodzimy do lekarza. Okazało się, że nasze uczennic w miarę potrzeby potrafiłyby doskonale opowiedzieć lekarzowi po polsku co je boli i co im dolega. Temat ten będziemy kontynuować na kolejnych zajęciach. 
Zapraszam do obejrzenia zdjęć: https://goo.gl/photos/9j8P9piYyxux5ZCQA 

Pozdrawiam, Ewa 

Arteterapia 

Motywem przewodnim ostatnich zajęć była przyroda. Bonusem możliwości spotykania się na terenie szkoły La Salle jest łatwy dostęp do przyrody – budynki szkolne otaczają pięknie zadbane trawniki i fragmenty terenu porośnięte drzewami iglastymi oraz owocowymi. Do przeprowadzenia zajęć wybrałam kawałek terenu obsadzonego pięknie przyciętymi drzewami liściastymi, które właśnie niedawno wypuściły świeże, wiosenne liście. Pogoda dopisała, dzięki temu swobodnie i z przyjemnością mogliśmy poruszać się po świeżym powietrzu. Materiałem pomocniczym do zajęć, genialnym w swojej prostocie, było kartonowe pudło pełne dużych kawałków materiału o różnorodnej fakturze i w różnych kolorach. 
Grupa dzieci starszych otrzymała zadanie, by wybrać sobie któreś z rosnących na terenie drzew. Najpierw nawiązywałyśmy znajomość, każda ze swoim drzewem, przedstawiając mu się i nadając mu imię. Potem, pod gościnnym drzewem, każda z dziewczynek budowała swój „domek”, używając do tego kolorowych kawałków materiału oraz przedmiotów pochodzących z przyrody: patyków, kamieni itd. Grupa dzieci młodszych wyszła na dwór w swoich pięknych, bocianich opaskach. I jako stado bocianów, dzieci otrzymały zadanie – aby każde uwiło sobie swoje gniazdo, korzystając z takich samych materiałów jak grupa starsza. 
Zarówno starsze, jak i młodsze dzieci wykazały się niezwykłą kreatywnością, tworząc zaskakujące, nieraz skomplikowane i estetyczne konstrukcje. A nauczycielki i rodzice mieli okazje przenieść się pamięcią do czasów, kiedy sami bawili się na podwórkach, konstruując „coś z niczego”. Przyroda jest niewyczerpanym źródłem inspiracji, materiałów, oraz – jeśli potrafimy się z nią obchodzić z otwartością i szacunkiem – pozwala nawiązać kontakt z samym sobą i z otaczającym światem w zdrowej, relaksującej atmosferze. I tego warto uczyć nasze dzieci. Oraz towarzyszyć im, kiedy tylko się da! 

Pozdrawiam wiosennie i słonecznie, 
Dominika


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?