Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 16 kwietnia
Poziomki
Kinga, Agnieszka, Basia, Babcia
Tęcza
Pierwszym zagadnieniem na ostatnich zajęciach była wiosna. Bez problemu wymieniliśmy jej zwiastuny takie jak: zielone liście, kwitnące kwiaty, zielona trawa, coraz bardziej przygrzewające słońce, dłuższe dni, jaskółki i bociany. Następnie przedstawiliśmy wiosnę w pracach plastycznych.
Pozdrawiamy,
Ania i Maria
Jarzębina
„MASZ TU KOTKU” A. PRZEMYSKA
- Masz tu, kotku,
Owies na spodku,
Zjedz go sobie ze smakiem.
- Dziękuję, nie jestem ptakiem.
- Masz tu, kotku,
marchew na spodku,
schyl się nad talerzykiem.
-Dziękuję, nie jestem królikiem.
-Masz tu, kotku,
miodek na spodku,
pachnie jak wiosną kwiatki.
-Dziękuję, miód jedzą niedźwiadki.
-Masz tu, kotku,
mleczko na spodku,
co byś lepszego chciał?
-Nic nie ma lepszego, miau....
Ania
Ostatnie zajęcia wszystkie Poziomki spotkały się w jednej sali. W oczekiwaniu na dzieci graliśmy w gry i układaliśmy puzzle. Następnie usiedliśmy w kółeczko i przeczytaliśmy wiersz J.Tuwima pod tytułem "Rzepka". Aby nam było wesoło dzieci razem z Panią Agnieszką odtworzyły wiersz dzieląc się rolami.
Następnie pobawiliśmy się w zabawy takie jak: Stary niedźwiedź mocno śpi czy Jedzie pociąg z daleka...
Na śniadanie dołączyła do nas Pani Basia, która od następnych zajęć będzie prowadziła zajęcia w grupie trzylatków wraz z panią Dorotą.
Po śniadaniu wszyscy udaliśmy się na patio gdzie bawiąc się w piłkę uczyliśmy się imion swoich nowych przyjaciół.
Po patio zeszliśmy do klasy, gdzie czekał na nas kącik plastyczny o temacie wakacyjnym. Kolorowaliśmy zwierzęta i rośliny, które są w morzu i wymieniliśmy ich nazwy. Po kąciku plastycznym pani Basia zabrała nas na wycieczkę na wieś. Jest to gra na zrozumienie tekstu i naśladowanie odgłosu otaczającego nas krajobrazu. Na zakończeniu zajęć czytaliśmy książki.
Na następne zajęcia bardzo byśmy poprosiły żeby posmarować dzieci kremem przeciwsłonecznym oraz o przyniesienie czapek z daszkiem.
Kinga, Agnieszka, Basia, Babcia
Tęcza
Pierwszym zagadnieniem na ostatnich zajęciach była wiosna. Bez problemu wymieniliśmy jej zwiastuny takie jak: zielone liście, kwitnące kwiaty, zielona trawa, coraz bardziej przygrzewające słońce, dłuższe dni, jaskółki i bociany. Następnie przedstawiliśmy wiosnę w pracach plastycznych.
Po przerwie śniadaniowej wymienialiśmy znane nam zabawy podwórkowe: w chowanego, w berka, w piłkę , w gumę, w skakanie na skakance, w podchody, w klasy i w ciuciubabkę. Tę ostatnią zabawę od razu przećwiczyliśmy na patio, gdzie udaliśmy się , aby zażyć świeżego wiosennego powietrza.
Po powrocie z relaksu odwiedziliśmy naszą szkolną bibliotekę. Pani Ewa - Dyrektorka Szkoły Polskiej, opowiedziała dzieciom o tym, w jaki sposób powstaje książka, jak książki zmieniały swój wygląd na przestrzeni wieków, jak zachowujemy się w bibliotece, w księgarni, w jaki sposób powinniśmy dbać o książki. Po tej bardzo interesującej i ważnej lekcji udaliśmy się do sali lekcyjnej i opracowaliśmy Kodeks Małego Czytelnika.
Praca domowa
Wypełnić z Babcią, Dziadkiem lub obojgiem ankietę przesłaną e-mailem do Rodziców.
Pozdrawiamy,
Ania i Maria
Jarzębina
Bohaterami ostatnich zajęć w grupie Jarzębina były zwierzęta.
Rozmawialiśmy o zwierzętach, które mamy w domu lub, które mieszkają z naszymi rodzinami w Polsce.
Zapoznaliśmy się z powiedzeniami takimi jak:
- Wierny jak pies
- Pisać jak kura pazurem
- Uparty jak osioł.
Pozostając w temacie, przeczytaliśmy wiersz A. Przemyskiej "Masz tu kotku" a następnie próbowaliśmy przeczytać wiersz z podziałem na role odpowiednio intonując zdania.
- Masz tu, kotku,
Owies na spodku,
Zjedz go sobie ze smakiem.
- Dziękuję, nie jestem ptakiem.
- Masz tu, kotku,
marchew na spodku,
schyl się nad talerzykiem.
-Dziękuję, nie jestem królikiem.
-Masz tu, kotku,
miodek na spodku,
pachnie jak wiosną kwiatki.
-Dziękuję, miód jedzą niedźwiadki.
-Masz tu, kotku,
mleczko na spodku,
co byś lepszego chciał?
-Nic nie ma lepszego, miau....
Jak co roku Szkoła Polska została zaproszona do udziału w konkursie "Przyroda w kolorach". W tym roku tematem konkursu były "Ptaki".
Dzieci wykonały prace plastyczne spośród których wybierzemy te, które wyślemy na konkurs.
Lekcje zakończyliśmy zabawą: "Jakim zwierzęciem jestem?".
Wybrany uczeń miał za zadanie odgadnięcie jakim jest zwierzęciem zadając pytania, na które klasa odpowiadała tylko "tak" lub "nie". Było przy tym dużo śmiechu i dobrej zabawy.
Ania
Komentarze
Prześlij komentarz