Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 16 kwietnia

Poziomki 

Ostatnie zajęcia wszystkie Poziomki spotkały się w jednej sali. W oczekiwaniu na dzieci graliśmy w gry i układaliśmy puzzle. Następnie usiedliśmy w kółeczko i przeczytaliśmy wiersz J.Tuwima pod tytułem "Rzepka".  Aby nam było wesoło dzieci razem z Panią Agnieszką odtworzyły wiersz dzieląc się rolami. 
Następnie pobawiliśmy się w zabawy takie jak: Stary niedźwiedź mocno śpi czy Jedzie pociąg z daleka...
Na śniadanie dołączyła do nas Pani Basia, która od następnych zajęć będzie prowadziła zajęcia w grupie trzylatków wraz z panią Dorotą. 
Po śniadaniu wszyscy udaliśmy się na patio gdzie bawiąc się w piłkę uczyliśmy się imion swoich nowych przyjaciół. 
Po patio zeszliśmy do klasy, gdzie czekał na nas kącik plastyczny o temacie wakacyjnym. Kolorowaliśmy zwierzęta i rośliny, które są w morzu i wymieniliśmy ich nazwy. Po kąciku plastycznym pani Basia zabrała nas na wycieczkę na wieś. Jest to gra na zrozumienie tekstu i naśladowanie odgłosu otaczającego nas krajobrazu. Na zakończeniu zajęć czytaliśmy książki. 
Na następne zajęcia bardzo byśmy poprosiły żeby posmarować dzieci kremem przeciwsłonecznym oraz o przyniesienie czapek z daszkiem.

Kinga, Agnieszka, Basia, Babcia

Tęcza 

Pierwszym zagadnieniem na ostatnich zajęciach była wiosna. Bez problemu wymieniliśmy jej zwiastuny takie jak: zielone liście, kwitnące kwiaty, zielona trawa, coraz bardziej przygrzewające słońce, dłuższe dni, jaskółki i bociany. Następnie przedstawiliśmy wiosnę w pracach plastycznych.
Po przerwie śniadaniowej wymienialiśmy znane nam zabawy podwórkowe: w chowanego, w berka, w piłkę , w gumę, w skakanie na skakance, w podchody, w klasy i w ciuciubabkę. Tę ostatnią zabawę od razu przećwiczyliśmy na patio, gdzie udaliśmy się , aby zażyć świeżego wiosennego powietrza. 
Po powrocie z relaksu odwiedziliśmy naszą szkolną bibliotekę. Pani Ewa - Dyrektorka Szkoły Polskiej, opowiedziała dzieciom o tym, w jaki sposób powstaje książka, jak książki zmieniały swój wygląd na przestrzeni wieków, jak zachowujemy się w bibliotece, w księgarni, w jaki sposób powinniśmy dbać o książki. Po tej bardzo interesującej i ważnej lekcji udaliśmy się do sali lekcyjnej i opracowaliśmy Kodeks Małego Czytelnika. 
Praca domowa 
Wypełnić z Babcią, Dziadkiem lub obojgiem ankietę przesłaną e-mailem do Rodziców. 

Pozdrawiamy,
Ania i Maria

Jarzębina 

Bohaterami ostatnich zajęć w grupie Jarzębina były zwierzęta. Rozmawialiśmy o zwierzętach, które mamy w domu lub, które mieszkają z naszymi rodzinami w Polsce. Zapoznaliśmy się z powiedzeniami takimi jak: 
- Wierny jak pies 
- Pisać jak kura pazurem 
- Uparty jak osioł. 
Pozostając w temacie, przeczytaliśmy wiersz A. Przemyskiej "Masz tu kotku" a następnie próbowaliśmy przeczytać wiersz z podziałem na role odpowiednio intonując zdania. 

„MASZ TU KOTKU” A. PRZEMYSKA
 - Masz tu, kotku,
Owies na spodku,
Zjedz go sobie ze smakiem.
 - Dziękuję, nie jestem ptakiem.
- Masz tu, kotku,
marchew na spodku,
schyl się nad talerzykiem.
-Dziękuję, nie jestem królikiem.
-Masz tu, kotku,
miodek na spodku,
pachnie jak wiosną kwiatki.
-Dziękuję, miód jedzą niedźwiadki.
-Masz tu, kotku,
mleczko na spodku,
co byś lepszego chciał?
-Nic nie ma lepszego, miau....

Jak co roku Szkoła Polska została zaproszona do udziału w konkursie "Przyroda w kolorach". W tym roku tematem konkursu były "Ptaki". Dzieci wykonały prace plastyczne spośród których wybierzemy te, które wyślemy na konkurs. 
Lekcje zakończyliśmy zabawą: "Jakim zwierzęciem jestem?". Wybrany uczeń miał za zadanie odgadnięcie jakim jest zwierzęciem zadając pytania, na które klasa odpowiadała tylko "tak" lub "nie". Było przy tym dużo śmiechu i dobrej zabawy. 

Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?