Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 23 kwietnia

Grupa dzieci młodszych 

W minioną sobotę w oczekiwaniu na spóźnione dzieci przeglądaliśmy książeczki i kolorowaliśmy kolorowanki. Nasze zajęcia zaczęliśmy od części plastycznej, gdzie każde z dzieci otrzymało gazetkę promocyjną ze sklepu oraz kartkę, by ułożyć swój jadłospis. Za pomocą techniki wyrywania papieru dzieci umieszczały swoje ulubione produkty, dania, owoce, napoje pod napisami śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Wszyscy bardzo dzielnie poradzili sobie z tym zadaniem, najwięcej było jajek, bananów, kotlecików, ciastek, itd. 
Po ułożeniu jadłospisu, pani Dominika zaproponowała nam zabawę organoleptyczną naszych warzywek. Opis zabawy możemy przeczytać poniżej. Po wspólnym zgadywaniu produktów za pomocą zmysłów wzroku, węchu, dotyku i smaku oraz oględzin przeszliśmy do części praktycznej. Tutaj dzieci w swoich fartuszkach zajęły się robieniem własnych kanapek. Pachniało nam świeżym ogórkiem, rzodkiewką, sałatą.... Kanapeczki były kolorowe i dzieci z dużym apetytem zjadły wszystkie przygotowane przez siebie porcje. 
Tak posileni wyszliśmy na dwór, gdzie z panią Ewą i panią Dominiką bawiliśmy się chustą animacyjną. 
Po powrocie do klasy wypełniliśmy czas układaniem puzzli i graniem w różne gry. Na zakończenie zaśpiewaliśmy sto lat Ani, która kończyła już sześć lat! Najlepsze życzonka Aniu! 
W pogodnych nastrojach rozeszliśmy się do domów. 

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Grupa dzieci starszych 

Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy temat zdrowia. Wyjaśniliśmy sobie czym zajmuje się: stomatolog, laryngolog, pediatra, pielęgniarka, okulista, logopeda, chirurg i terapeuta. Niektóre słówka były dość trudne dla dzieci ale przy pomocy zabawy mam nadzieję, że stały im się bliższe i zrozumiałe. 
Po teorii nastała część praktyczna naszego tematu. Pani Małgosia i grupa dzieci młodszych zaprosili nas na kulinarne warsztaty. Dzieci przygotowywały sobie zdrowie, wiosenne kanapki. Apetyt dopisał wszystkim naszym uczniom. 
Po tak pysznym śniadanku wyszliśmy na zewnątrz aby pobawić się z chustą animacyjną w teatr cieni, kwity - dzieci oraz staraliśmy się zrobić spadochron. Po powrocie do sali zabraliśmy się za grę - układankę: Na łące i w sadzie. Była to doskonała okazja do nauczenia się nowych słów bądź do powtórzenia już znanych, np. ważka, buraki, kret, grzyby, jagody, gruszka, jabłko, bocian, kura, kogut, żaba, pałki, itp. 

Ewa 

Arteterapia 

Na ostatnie zajęcia mieliśmy zaplanowane robienie kanapek. Skorzystaliśmy więc z okazji, żeby zaproponować dzieciom zabawę w rozpoznawanie przedmiotów w tajemniczych kubeczkach (zwyczajne jednorazowe kubeczki z białego plastiku, przykryte białymi serwetkami). Oczywiście, nie można było podglądać (trudne wyzwanie!). Narzędziami do rozpoznawania zawartości kubeczków były nos i palce, które pozwoliły nam zgadywać poprzez zapach i fakturę przedmiotów. Zawartość wszystkich tajemniczych kubeczków to oczywiście składniki do robienia kanapek: chleb, ogórek, sałata, rzodkiewka, pomidor. Wszystkie dzieci zapoznały się z zapachem tych składników i zastanawiały się, który z nich im się podobał, a który nie. Zajęcia z zapachami wzmagają jeszcze bardziej apetyt na kanapki, więc szybko przeszliśmy do części kulinarnej, poprowadzonej przez panią Gosie. 
Kolejny raz wykorzystaliśmy podczas zajęć niezwykły sposób kontaktowania się ze zwykłym przedmiotem, elementem życia codziennego. Zachęcam Państwa do takich eksperymentów w domu, szczególnie w przypadku dzieci-niejadków. Wprowadzenie elementu niespodzianki, ekscytacji nieznanym i zabawy może być dobrym sposobem na nawiązanie innej niż dotychczas relacji z jedzeniem. 

Dominika 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?