Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 9 stycznia

Poziomki 3 i 4-latki

Pierwsze poświąteczne zajęcia w nowym 2016 roku dzieci z grupy Poziomki 1 i Poziomki 2 spędzały wspólnie. Na początku spotkania , po przywitaniu się i króciutkim zapoznaniu - ze względu na moje nauczycielskie zastępstwo Pani Doroty i Pani Małgosi oraz obecność nowej praktykantki, Pani Karoliny, przeszliśmy do podzielenia się wrażeniami i przeżyciami z minionych Świąt - Bożego Narodzenia i Trzech Króli. Dzieci narysowały prezenty jakie otrzymały pod choinkę i od Trzech Króli. Wszystkie prace plastyczne umieściliśmy na naszej wystawie klasowej. 
Po przerwie śniadaniowej zaśpiewaliśmy piosenkę "Jedzie pociąg z daleka " i rozśpiewani udaliśmy się na patio, gdzie bawiliśmy się wesoło jeżdżąc na rowerkach i samochodzikach. 
Po powrocie do sali lekcyjnej zapoznaliśmy się z tajemniczym kuferkiem w którym znajdowały się przedmioty do higieny osobistej. Dzieci bez problemu nazywały poszczególne rzeczy i określały ich zastosowanie. W kuferku znalazły się - ręcznik, mydło, grzebień, pasta do zębów, szczoteczka do zębów i szampon. Po wytłumaczeniu jak należy dbać o czystość naszego ciała i "instrukcji " w jaki sposób prawidłowo myjemy rączki przeszliśmy do łazienki odbyć praktyczną część lekcji. 
Z czyściutkimi rączkami obejrzeliśmy film z serii Miś Uszatek pt. "Wielkie pranie" i wspólnie rozmawialiśmy o jego treści. Dzieci chętnie udzielały odpowiedzi, wyciągały trafne i pouczające wnioski. Brawo! Dopełnieniem tematu były dwie "kąpielowe" piosenki video, przy dźwiękach których tańczyliśmy i gestykulowaliśmy. 
Tego dnia byliśmy także w sali tęczowej, gdzie rozegraliśmy bieg z przeszkodami. Mali uczniowie okazali się dzielnymi , bardzo zdyscyplinowanymi zawodnikami. Doping dzieci był wspaniały. 
Na zakończenie zajęć zaśpiewaliśmy jeszcze raz naszą piosenkę o pociągu akompaniując sobie na instrumentach perkusyjnych. Bawiliśmy się wybornie. 

Pozdrawiamy serdecznie, 
Maria, Marta, Babcia Sabina i praktykantka Pani Karolina

Tęcza 

Sobotnie zajęcia grupa Tęcza rozpoczęła od karnawałowego wyzwania jakim było przygotowanie masek. Dzieci wybierały kształt maski, który potem wycinały, malowały i dekorowały. Następnie, wyjątkowo, Tęcza odwiedziła sąsiadującą przez ścianę najstarszą grupę aby razem porozmawiać o zimie. Rozmawialiśmy o tym jak wygląda zima w Barcelonie i w Polsce. Jak zmienia się przyroda oraz co można robić zimą. Ważnym tematem, o którym rozmawialiśmy były zwierzęta i ich sposoby przygotowania się do zimy. Dzieci jako przykłady podawały niedźwiedzie, które zapadają w sen zimowy, wiewiórki, które gromadzą zapasy na zimę czy bociany, które odlatują do ciepłych krajów. Zastanawialiśmy się też jak można pomóc zwierzętom, które zostają na zimę w Polsce i nie gromadzą zapasów (karmniki i paśniki). 
Poznaliśmy też historię pewnego rozrzutnego wróbelka z wiersza Jana Brzechwy. Na podstawie wspomnianego wiersza dzieci przygotowały krótką inscenizację. Wybraliśmy aktorów, część dzieci przygotowała opaski na głowy z wizerunkami ptaków a część narysowała ptaki z wiersza. Następnie aktorzy odegrali swe role podczas gdy pozostałe dzieci były widzami. Po przerwie na sali gimnastycznej grupa poznała wiele nowych słów związanych z kalendarzem. Zastanawialiśmy się po co nam kalendarze i co się w nich znajduje. Obejrzeliśmy video o porach roku i rozmawialiśmy o tym, która pora roku jest najważniejsza, jakie ubrania nosimy i co można robić w poszczególnych porach roku.: https://www.youtube.com/watch?v=C862SI4O8Sw 
Następnie dzieci powiedziały ile jest miesięcy w roku. Po czym obejrzeliśmy film „galimatias w kalendarzu” i głośno powtarzaliśmy nazwy wszystkich miesięcy. https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI 
Na zakończenie zostały nam dni tygodnia, które jak się okazało część dzieci już znała. Aby jednak utrwalić tę wiedzę wysłuchaliśmy piosenki o dniach tygodnia a następnie próbowaliśmy razem ją zaśpiewać a nawet zatańczyć! https://www.youtube.com/watch?v=b2304tGXNBg 
Zachęcam do ponownego obejrzenia filmów w domu razem z dziećmi. Pozdrawiamy, 
Anna Lintner i Marta Pawlikowska 

Jarzębina 

Sobotnie zajęcia grupa Jarzębina rozpoczęła od powitania obecnej na zajęciach Pani Izy i wyjaśnienia jej hiszpańskich zwyczajów świątecznych. Dzieci opowiadały do kogo przyszedł Mikołaj a do kogo Trzej Królowie. 
Następnie przeszliśmy do przeczytania fragmentu książki Miry Jaworczakowej „Jacek, Wacek i Pankracek”. Po przeczytaniu krótko omówiliśmy zachowanie Pankracka i powiedzieliśmy o jakich cechach charakteru opowiadał fragment książki (niemiły, niekoleżeński, chciwy). Było to krótkie nawiązanie do ostatnich zajęć na których rozmawialiśmy o naszych wadach i zaletach. 
Kolejnym tematem był: kalendarz. Rozpoczęliśmy go zagadką: 
Stary schudł, ze ściany spadł, 
W nowym znowu pełno dat. 
I o świętach, imieninach 
Znów zaczyna przypominać. 
Po odgadnięciu zagadki rozmawialiśmy o różnych rodzajach kalendarzy, o tym czego się z nich dowiadujemy. Zastanawialiśmy się też, co oznaczają czerwone kartki w kalendarzu. Następnie wymieniliśmy wszystkie znane nam miesiące i próbowaliśmy je uporządkować. Aby utrwalić tę wiedzę dzieci otrzymały kartki z nazwami miesięcy i ich zadaniem było jak najszybciej ustawić się w odpowiedniej kolejności. Innym ćwiczeniem było przestawienie kilku osób a zadaniem jednego z uczniów było odnalezienie błędu. 
Następnie, wyjątkowo, odwiedziła nas grupa Tęcza aby razem porozmawiać o zimie. Rozmawialiśmy o tym jak wygląda zima w Barcelonie i w Polsce. Jak zmienia się przyroda oraz co można robić zimą. Ważnym tematem, o którym rozmawialiśmy były zwierzęta i ich sposoby przygotowania się do zimy. Dzieci jako przykłady podawały niedźwiedzie, które zapadają w sen zimowy, wiewiórki, które gromadzą zapasy na zimę czy bociany, które odlatują do ciepłych krajów. Zastanawialiśmy się też jak można pomóc zwierzętom, które zostają na zimę w Polsce i nie gromadzą zapasów (karmniki i paśniki). 
Poznaliśmy też historię pewnego rozrzutnego wróbelka z wiersza Jana Brzechwy. Na podstawie wspomnianego wiersza dzieci przygotowały krótką inscenizację. Wybraliśmy aktorów, część dzieci przygotowała opaski na głowy z wizerunkami ptaków a część narysowała ptaki z wiersza. Następnie aktorzy odegrali swe role podczas gdy pozostałe dzieci były widzami.
Po przerwie na sali gimnastycznej, dzieci rozpoczęły przygotowania do karnawału i zajęły się przygotowaniem masek. Dzieci wybierały kształt maski, który następnie wycinały, malowały i dekorowały. Mamy nadzieję, że przygotowane maski przydadzą się za dwa tygodnie, kiedy to odbędzie się nasz klasowy karnawał!!! Zachęcamy wszystkie dzieci do przebrania się i przyniesienia masek. W programie są tańce, zabawy i poczęstunek. Jeśli ktoś z rodziców chciałby przyłączyć się do przygotowań to gorąco zachęcam to przyniesienia np. jakiegoś ciasta. 

Pozdrawiamy, 
Anna Lintner i Marta Pawlikowska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?