Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie - 23 stycznia
Poziomki 3-latki
Drugie wspólne zajęcia w tym roku rozpoczęliśmy od zabaw
integracyjnych. Dzieci dostały kartki papieru symbolizujące norki
zwierząt do których musiały wskoczyć na hasło nauczycielki. Potem
rzucaliśmy wyimaginowanymi śnieżkami i budowaliśmy papierowego
bałwanka. Rozmawialiśmy też o porach roku i o tym jak należy się ubierać
w czasie zimy. Po przerwie na śniadanie i zabawie na patio czytaliśmy o
przygodach Kubusia Puchatka.
Serdeczne pozdrowienia od Doroty i Babci Sabiny
Poziomki 4-latki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się. Następnie porozmawialiśmy o zimie, o tym z czym ona nam się kojarzy, czy mamy jakieś przygody z nią związane. Dzieci opowiadały o lepieniu bałwana i jeżdżeniu na sankach.
Serdeczne pozdrowienia od Doroty i Babci Sabiny
Poziomki 4-latki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się. Następnie porozmawialiśmy o zimie, o tym z czym ona nam się kojarzy, czy mamy jakieś przygody z nią związane. Dzieci opowiadały o lepieniu bałwana i jeżdżeniu na sankach.
Potem przystąpiliśmy do ćwiczeń
graficznych z czym maluchy poradziły sobie znakomicie. Później zaśpiewaliśmy piosenkę
Przygody Bałwanków z zespołu Fasolki. W czasie refrenu dzieci podnosiły
się i naśladowały taniec. Po piosence przypomnieliśmy sobie zabawę
Stary Niedźwiedź i Jedzie Pociąg z daleka.
Po śniadaniu poszliśmy
na patio gdzie dzieci bardzo polubiły zabawy z piłką: rzucanie do kosza oraz wbijanie
bramek.
Po zajęciach ruchowych udaliśmy się do sali gdzie najpierw
przeczytaliśmy bajeczkę a potem pograliśmy w gry planszowe, puzzle i
klocki.
Na następne zajęcia bardzo bym prosiła o przebranie dzieci gdyż
zrobimy Karnawał.
KingaTęcza
Ostatnie zajęcia w grupie Tęcza przebiegały pod hasłem muzyki. Na powitanie zaśpiewaliśmy naszą piosenkę pt " Kolorowe kredki " przygrywając jednocześnie na instrumentach perkusyjnych.

Aby zażyć trochę świeżego powietrza i rozruszać nasze ciała, tym razem wybraliśmy się na patio usytuowane na dachu szkoły. To specyfika budownictwa w Barcelonie. Razem z dziećmi z młodszej grupy Poziomek bawiliśmy się wesoło. Pogoda sprzyjała, było bardzo słonecznie i cieplutko.
Po powrocie do sali lekcyjnej omówiliśmy drugi temat sobotnich zajęć jakim był karnawał. Obejrzeliśmy film pt. "Karnawał u Krecika " i rozmawialiśmy o sposobach świętowania karnawału.
Od stycznia br tematem przewodnim naszych spotkań będą " Zamki jak z bajki", dlatego też kolejne zajęcia odbędą się w tym klimacie.
Pozdrawiamy serdecznie,
Agnieszka i Maria oraz gościnnie Babcia Sabina - szkolna Babcia
ZAPROSZENIE
Mamy zaszczyt zaprosić wszystkich uczniów grupy Tęcza oraz ich Rodziców na klasową zabawę karnawałową, która odbędzie się w sobotę 6 lutego 2016 r. o godz. 09.50 w Tęczowym Zamku w sali grupy Tęcza w Szkole Polskiej w Barcelonie.
W programie - zabawy, konkursy, tańce i poczęstunek.
Serdecznie zapraszamy,
Nauczycielki grupy Tęcza - Agnieszka i Maria
Mile widziany strój karnawałowy.
Uwaga! Dla rodziców przepustką - biletem wstępu będzie przebranie karnawałowe.
Jarzębina

Zabawę rozpoczęliśmy od pokazu mody karnawałowej.
Uczniowie prezentowali, indywidualnie lub w parach, wspaniałe stroje karnawałowe i wyjaśniali za kogo się przebrali. Dzieci nagrodziliśmy gromkimi brawami.
Następnie rozpoczęły się tańce. Zdecydowaną popularnością cieszyły się "Kaczuchy" i "Makarena". Kaczuchy zatańczyła z nami nasza Szkolna Babcia, której odśpiewaliśmy „Sto lat” z okazji Dnia Babci. Natomiast do Makareny wciągnęliśmy naszą Panią Dyrektor.

Mam nadzieję, że dzieci bawiły się dobrze i z przyjemnością będą wspominały naszą imprezę.
Dziękujemy rodzicom za pomoc w organizacji spotkania.
Poniżej przedstawiam listę zabaw wraz z opisem (nie wszystkie udało mam się zrealizować w sobotę) – zachęcamy do ich wykorzystania np. podczas przyjęcia urodzinowego.
Pozdrawiamy,
Ania i Basia


„Lot na balonie”
Dzieci otrzymują nadmuchany balon, a ich zadaniem jest usiąść na balonie w taki sposób, aby pękł z hukiem. Kto to pierwszy zrobi wygrywa
Taniec na gazecie. Dzieci dobierają się w pary, każda para dostaje taki sam kawałek papieru, który umieszcza na podłodze. Zadaniem dzieci jest taniec na tejże gazecie. Na przerwę w muzyce dzieci składają swój papier na p
ół, przez co robi się trudniej.
"Sałatka owocowa".
Rozdajemy dzieciom ilustracje różnych owoców (po kilka sztuk jednego rodzaju). Na hasło "banany" dzieci, które posiadają kartę na której jest przedstawiony ten owoc wstają i jak najszybciej zamieniają się miejscem z innymi "bananami". A na hasło "sałatka owocowa" wszystkie dzieci wstają i zajmują inne miejsca.
"Mumie" - próba dokładności.
Dzieci dzielimy na grupy 3 osobowe, jedna osoba stoi nieruchomo, a pozostałe dwie starannie ją owijają - od szyi w dół papierem toaletowym. Wygrywa ta drużyna, która zrobi to jak najszybciej i najdokładniej.
Wyścig gazet
W tej grze wszystkie dzieci stają w rzędzie naprzeciwko ściany i dostają po dwa kawałki gazety, na których mogą stanąć, jedna noga na każdym. Na hasło „Start!" zawodnicy zaczynają poruszać się w kierunku ściany. Jeśli ktoś jakąś częścią ciała dotknie podłogi, musi zaczynać od początku.
Kogo brakuje?
Wypraszamy ochotnika za drzwi, z pozostałych w pokoju jedno dziecko chowa się za parawanem z koca, kanapą, zasłonką itp. Wołamy wyproszonego, który musi szybko zorientować się, kogo brakuje.
Komentarze
Prześlij komentarz