Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie - 23 stycznia

Poziomki 3-latki 

Drugie wspólne zajęcia w tym roku rozpoczęliśmy od zabaw integracyjnych. Dzieci dostały kartki papieru symbolizujące norki zwierząt do których musiały wskoczyć na hasło nauczycielki. Potem rzucaliśmy  wyimaginowanymi śnieżkami i budowaliśmy papierowego bałwanka. Rozmawialiśmy też o porach roku i o tym jak należy się ubierać w czasie zimy. Po przerwie na śniadanie i zabawie na patio czytaliśmy o przygodach Kubusia Puchatka.

Serdeczne pozdrowienia od Doroty i Babci Sabiny

Poziomki 4-latki 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się. Następnie porozmawialiśmy o zimie, o tym z czym ona nam się kojarzy, czy mamy jakieś przygody z nią związane. Dzieci opowiadały o lepieniu bałwana i jeżdżeniu na sankach. 
Potem przystąpiliśmy do ćwiczeń graficznych z czym maluchy poradziły sobie znakomicie. Później zaśpiewaliśmy piosenkę Przygody Bałwanków z zespołu Fasolki. W czasie refrenu dzieci podnosiły się i naśladowały taniec. Po piosence przypomnieliśmy sobie zabawę Stary Niedźwiedź i Jedzie Pociąg z daleka. 
Po śniadaniu poszliśmy na patio gdzie dzieci bardzo polubiły zabawy z piłką: rzucanie do kosza oraz wbijanie bramek. 
Po zajęciach ruchowych udaliśmy się do sali gdzie najpierw przeczytaliśmy bajeczkę a potem pograliśmy w gry planszowe, puzzle i klocki. 
Na następne zajęcia bardzo bym prosiła o przebranie dzieci gdyż zrobimy Karnawał.
 
Kinga

Tęcza 

Ostatnie zajęcia w grupie Tęcza przebiegały pod hasłem muzyki. Na powitanie zaśpiewaliśmy naszą piosenkę pt " Kolorowe kredki " przygrywając jednocześnie na instrumentach perkusyjnych. 
Następnie szybciutko wykonaliśmy piękne laurki dla naszej szkolnej Polskiej Babci, jako że dzień 21 stycznia jest według tradycji polskiej - Dniem Babci , a 22 stycznia - Dniem Dziadka. Po przerwie śniadaniowej do naszej sali przyszła Babcia Sabina, którą zaprosiliśmy  aby uczcić Jej święto. Zaśpiewaliśmy Babci piosenkę, złożyliśmy życzenia i wręczyliśmy upominki plastyczne. Babcia Sabina przygotowała dla dzieci polskie cukierki i opowiadanie o wielkim polskim kompozytorze Fryderyku Chopinie. Dzieci dowiedziały się, jak to było z małym Fryckiem, dlaczego ma takie nazwisko, kiedy zaczął grać na pianinie, komponować pierwsze utwory i skąd czerpał pomysły do swoich melodii. Bardzo podobało się uczniom zdarzenie z mrówkami z książeczki M. Rusinka pt " Mały Chopin", które zostało przez Babcię przytoczone w trakcie opowiadania. Obejrzeliśmy fotografie przedstawiające postać Fryderyka Chopina i ważne miejsca , w których przebywał. Na zakończenie spotkania z Babcią słuchaliśmy utworów Chopina oglądając bajkę muzyczną ze strony https://www.youtube.com/watch?v=X7Hs8thbL-0 
Aby zażyć trochę świeżego powietrza i rozruszać nasze ciała, tym razem wybraliśmy się na patio usytuowane na dachu szkoły. To specyfika budownictwa w Barcelonie. Razem z dziećmi z młodszej grupy Poziomek bawiliśmy się wesoło. Pogoda sprzyjała, było bardzo słonecznie i cieplutko. 
Po powrocie do sali lekcyjnej omówiliśmy drugi temat sobotnich zajęć jakim był karnawał. Obejrzeliśmy film pt. "Karnawał u Krecika " i rozmawialiśmy o sposobach świętowania karnawału. 
Od stycznia br tematem przewodnim naszych spotkań będą " Zamki jak z bajki", dlatego też kolejne zajęcia odbędą się w tym klimacie. 

Pozdrawiamy serdecznie,
Agnieszka i Maria oraz gościnnie Babcia Sabina - szkolna Babcia

ZAPROSZENIE 
Mamy zaszczyt zaprosić wszystkich uczniów grupy Tęcza oraz ich Rodziców na klasową zabawę karnawałową, która odbędzie się w sobotę 6 lutego 2016 r. o godz. 09.50 w Tęczowym Zamku w sali grupy Tęcza w Szkole Polskiej w Barcelonie. 
W programie - zabawy, konkursy, tańce i poczęstunek. Serdecznie zapraszamy, Nauczycielki grupy Tęcza - Agnieszka i Maria 

Mile widziany strój karnawałowy. Uwaga! Dla rodziców przepustką - biletem wstępu będzie przebranie karnawałowe. 

Jarzębina 

Na ostatnich zajęciach grupę Jarzębina ogarnęło karnawałowe szaleństwo. Rozpoczęliśmy wspólnym strojeniem sali: wieszaliśmy balony i pociętą w paski bibułę. Wydawało się, że już sama ta czynność sprawia dzieciom frajdę i jest to dla nich nietypowe zajęcie. 
Zabawę rozpoczęliśmy od pokazu mody karnawałowej. Uczniowie prezentowali, indywidualnie lub w parach, wspaniałe stroje karnawałowe i wyjaśniali za kogo się przebrali. Dzieci nagrodziliśmy gromkimi brawami. Następnie rozpoczęły się tańce. Zdecydowaną popularnością cieszyły się "Kaczuchy" i "Makarena". Kaczuchy zatańczyła z nami nasza Szkolna Babcia, której odśpiewaliśmy „Sto lat” z okazji Dnia Babci. Natomiast do Makareny wciągnęliśmy naszą Panią Dyrektor. 
W przerwach między tańcami odbywały się różne zabawy i konkursy. Dzieci w parach rysowały swoje portrety, tańczyły z balonami i na gazecie. Były też zabawy polegające na uściśnięciu jak największej ilości rąk, spojrzeniu w oczy jak największej ilości osób, itd. Jednak największą zabawę dzieci miały podczas próby dokładności polegającej na zawinięciu kolegi jak najdokładniej w papier toaletowy tak aby dzieci przypominały mumie. Zamiast śniadania mieliśmy prawdziwy karnawałowy poczęstunek: ciastka i ciasta, torcik, soki. 
Mam nadzieję, że dzieci bawiły się dobrze i z przyjemnością będą wspominały naszą imprezę. Dziękujemy rodzicom za pomoc w organizacji spotkania. 
Poniżej przedstawiam listę zabaw wraz z opisem (nie wszystkie udało mam się zrealizować w sobotę) – zachęcamy do ich wykorzystania np. podczas przyjęcia urodzinowego. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Basia 

Rysowanie na balonie. Dajemy dzieciom nienadmuchane balony i pisaki. Każde z nich rysuje na nim np. zabawną minkę. Następnie powoli dmuchamy po kolei wszystkie balony i pozwalamy dzieciom obserwować, jak zmieniają się ich rysunki. 
KONKURS RYSUNKOWY Zabawa odbywa się w parach: wybrana osoba z pary ma zawiązane apaszką oczy i ma za zadanie narysować jak najdokładniej portret partnera. Druga osoba z pary kieruje ruchami – ręką „rysownika”. Po narysowaniu wspólnie oglądamy portrety, nagradzamy uczestników brawami. KONKURS TANECZNY Konkurs odbywa się w parach. Każda para otrzymuje nadmuchany wcześniej balonik, lub rozdaje się balony, które nadmuchują rodzice. Wszystkie pary przy muzyce tańczą z balonem umieszczonym między brzuchami, rękoma, ramionami, plecami, czołami, głowami. Z parkietu schodzą pary, którym wypadł lub pękł balon – balonu nie można poprawiać lub podtrzymywać rękami. Parom odpadającym z konkursu dziękujemy brawami. Zabawa „Gra muzyka”. Polega ona tym, że wszyscy tańczą przy muzyce, w chwili, gdy muzyka milknie prowadzący wyda polecenie wykonania pewnych ruchów: 1.Uścisnąć jak najwięcej rąk, 2. Uścisnąć jak najwięcej kostek u nóg 3. Spojrzeć w oczy jak największej liczbie osób, 4.Pogłaskać jak najwięcej osób po głowie.
„Lot na balonie” Dzieci otrzymują nadmuchany balon, a ich zadaniem jest usiąść na balonie w taki sposób, aby pękł z hukiem. Kto to pierwszy zrobi wygrywa Taniec na gazecie. Dzieci dobierają się w pary, każda para dostaje taki sam kawałek papieru, który umieszcza na podłodze. Zadaniem dzieci jest taniec na tejże gazecie. Na przerwę w muzyce dzieci składają swój papier na p
ół, przez co robi się trudniej.
"Sałatka owocowa". Rozdajemy dzieciom ilustracje różnych owoców (po kilka sztuk jednego rodzaju). Na hasło "banany" dzieci, które posiadają kartę na której jest przedstawiony ten owoc wstają i jak najszybciej zamieniają się miejscem z innymi "bananami". A na hasło "sałatka owocowa" wszystkie dzieci wstają i zajmują inne miejsca. 
"Mumie" - próba dokładności. Dzieci dzielimy na grupy 3 osobowe, jedna osoba stoi nieruchomo, a pozostałe dwie starannie ją owijają - od szyi w dół papierem toaletowym. Wygrywa ta drużyna, która zrobi to jak najszybciej i najdokładniej. Wyścig gazet W tej grze wszystkie dzieci stają w rzędzie naprzeciwko ściany i dostają po dwa kawałki gazety, na których mogą stanąć, jedna noga na każdym. Na hasło „Start!" zawodnicy zaczynają poruszać się w kierunku ściany. Jeśli ktoś jakąś częścią ciała dotknie podłogi, musi zaczynać od początku. 
Kogo brakuje? Wypraszamy ochotnika za drzwi, z pozostałych w pokoju jedno dziecko chowa się za parawanem z koca, kanapą, zasłonką itp. Wołamy wyproszonego, który musi szybko zorientować się, kogo brakuje.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?