Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 26 września

Grupa dzieci młodszych

Drugie zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie zaczęliśmy od przywitania się za pomocą piłeczki. Każde dziecko musiało przypomnieć swoim kolegom, jak ma na imię, po czym za słowami nauczycielki wg instrukcji, przywitaliśmy się rytmicznie: 
Na paluszki się wspinamy 
W górę rączki wyciągamy 
Do podłogi dotykamy 
i ze sobą się witamy. Dzień dobry! 

Przewodnim tematem zajęć był sport, więc ruchu nam nie zabrakło. Ćwiczyliśmy ''przeciąganki'' za pomocą skakanki, dzieci okazały się bardzo silne. Nieodłącznym narzędziem zabaw były piłki. Dobierając się w pary bawiliśmy się w ''za łokcie''. 
Po ćwiczeniach przyszła pora na zajęcia manualne, dzieci wykonały bębenki z kubeczków plastikowych i z puszek. Po ich ozdobieniu nastąpił czas na próbę grania, aż w końcu przy piosence ,,Jestem sobie przedszkolaczek,, przećwiczyliśmy granie i śpiewanie na naszych bębenkach. Świetnie się przy tym bawiliśmy! 
Następnie nadeszła chwila na podwieczorek i tak pełni energii wyszliśmy do pobliskiego placu zabaw. Po powrocie dzieci zajęły się dowolnym malowaniem, a pod koniec zajęć na rozłożonych dywanikach dla każdego dziecka, zapoznaliśmy się z opowiadaniem ,, Grzyby'' J.Tuwima, po czym każde z dzieci otrzymało naklejkę z różnym grzybkiem. Dzieci już wiedzą, że niektóre grzyby są jadalne, jak również i niejadalne. 
Jako iż od niedawna zmieniła się pora roku, spadają liście z drzew...odliczając wspólnie jabłuszka na obrazku, nauczyliśmy się nazywać wielkości ; małe, średnie i duże. Na prawdziwych jabłkach dzieci świetnie odgadły, które z jabłek jest mniejsze, a które większe, po czym skosztowaliśmy je wspólnie i rozeszliśmy się do domów. 

Dziękuje i pozdrawiam, 
Małgosia 

Grupa dzieci starszych 

W ostatnią sobotę do naszej grupy dołączyła 7-letnia Laura. Po powitaniu nowej dziewczynki zabraliśmy się raźnie do pracy. Przypomnieliśmy sobie nazwy kolorów i zagraliśmy w nową grę: Nawlekaj, nie czekaj. Po tej rozgrzewce musieliśmy wszyscy sobie odpowiedzieć na kilka pytań: Potrafię skakać na jednej nodze? Czy dzisiaj mam dobry humor? Czy moje oczy są koloru zielonego? Czy mam siostrę? Czy mam brata? Co robię z rodzeństwem? 
W ten sposób wkroczyliśmy w temat rodzeństwa. Przy okazji wysłuchaliśmy też piosenki Fasolek: „ Zabiorę brata”:
https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I 
Zachęcam ponownego wysłuchania i obejrzenia w domu. 
Następnie przeszliśmy do słownictwa związanego z pogodą. Pojawiły się takie trudne słówka jak: zachmurzenie, kapuśniak, mgła, grzmot, błyskawica, ulewa, piorun. Ale były też słowa już znane dzieciom: słońce, śnieg, wiatr, deszcz, tęcza, itp. Zadaniem dzieci było pogrupowanie słówek wg ich własnych odczuć. Były trzy kategorie: lubię, wszystko mi jedno i nie lubię. O dziwo, nie wszystkie dzieci lubią słońce i upały. 
Po tym trudnym zadaniu zrelaksowaliśmy się przy szablonach a następnie poszliśmy na plac zabaw. 
Po powrocie zabraliśmy się za następną grę. Tym razem ćwiczyliśmy poprawną wymowę takich literek jak: c, z , s i ch. 
A na sam koniec trzeba było się pożegnać do następnego sobotniego spotkania. 

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?