Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 19 września

Poziomki, 3-latki 

Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się. Usiedliśmy w kółku i każdy z przedszkolaków musiał się przedstawić powtarzając za nauczycielką formułkę „Nazywam się..”. Każdy dostał też nalepkę ze swoim imieniem by ułatwić zapamiętanie imion dzieci. Potem przeszliśmy do zabaw w powtarzanie za nauczycielem, na przykład na komendę „łapiemy się za nos” - dzieci łapały się za nos, na komendę wkręcamy żarówki - dzieci podnosiły ręce do góry i wykonywały gest wkręcania żarówek. Największą popularnością cieszyła się jednak piosenka o Żabce, którą na życzenie dzieci powtórzyliśmy aż trzy razy.
Po krótkiej przerwie na śniadanie, część grupy zabrała się za rysowanie, podczas gdy reszta bawiła się klockami. Na koniec zaśpiewaliśmy jeszcze piosenki, które dzieci znały z Klubu Malucha, takie jak, „Jedzie Pociąg z daleka”, „Głowa, ramiona, kolana, pięty” czy „Autobus”.

Dorota i Babcia Sabina

Poziomki, 4-latki 

Pierwsze zajęcia w nowym roku szkolnym w grupie czterolatków „Poziomki 2” rozpoczęły się wraz z małpką-pacynką, która witała się z każdym dzieckiem po kolei pytając je o imię. Następnie z kieszonki umieszczonej na brzuchu pacynki dzieci wyjmowały naklejkę ze swoim imieniem, którą przyklejały sobie w widocznym miejscu. Kolejnym etapem poznawania się dzieci, małpki oraz nauczycielek była zabawa integracyjna „Spaghetti”. Dzieci rzucały do siebie żółtą włóczkę jeszcze raz się przedstawiając, a jednocześni tworząc sieć, dosłownie i w przenośni: sieć kontaktów.
Aby w szkole, w sali dzieci czuły się dobrze i pewnie, zorganizowana została wycieczka. Najpierw odbył się spacer po sali lekcyjnej, z postojami przy tablicy, koszu na śmieci, stoliczkach, wieszakach... czyli punktach istotnych podczas przebywania na zajęciach. Nauczycielki przedstawiły zasady, jakie będą panować w klasie: sprzątanie po sobie, wyrzucanie śmieci do kosza, wieszanie plecaków na wieszakach, nie ruszanie cudzych prac i zabawek, itp. Później wycieczka ruszyła do łazienki, w której odbyła się rozmowa na temat przeznaczenia tego pomieszczenia, a także o zasadach higieny - przede wszystkim o myciu rąk po skorzystaniu z toalety. Dzieci pochodziły także po szkolnym korytarzu oglądając kolorowe rysunki zwierząt znajdując się na ścianach, a także przyglądając się rybkom w akwarium.
Po powrocie do sali lekcyjnej, dzieci usiadły przy stolikach i miały za zadanie narysować, gdzie były na wakacjach. Na koniec małpka-pacynka pożegnała każde dziecko z osobna i w ten sposób skończyły się pierwsze zajęcia.

Małgosia i Patrycja

Tęcza 

Po uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego 2015/2016 przez Panią Ewę - Dyrektorkę Szkoły Polskiej, przyszliśmy do naszej sali lekcyjnej na pierwsze w bieżącym roku szkolnym zajęcia. Z uwagi na to, iż dużą część klasy stanowili nowi uczniowie, rozpoczęliśmy od przedstawienia się. Zabawy integracyjne pozwoliły na zapoznanie się z imionami i zawiązanie pierwszych relacji koleżeńskich pomiędzy uczniami, a zabawa w starego śpiącego niedźwiedzia rozładowała stresujące dla niektórych dzieci pierwsze momenty w nowej grupie. Po przerwie śniadaniowej bawiliśmy się swobodniej i z zaangażowaniem oddaliśmy się poznawaniu pierwszych literek polskiego alfabetu - o, a, m, t. Dzieci otrzymały karty pracy do odwzorowywania i ćwiczenia poznanych literek. W dalszej części naszego spotkania bawiliśmy się w kącikach zainteresowań, co bardzo przypadło dzieciom do gustu. Ustaliliśmy, że będziemy wracać do zabaw co jakiś czas. Po zadaniu pierwszej pracy domowej rozeszliśmy się do domów.

Pozdrawiamy bardzo serdecznie i zapraszamy na kolejne zajęcia,
Maria i Marta

Drodzy Rodzice!
Po zajęciach dzieci otrzymały: zeszyt w 4-linie, kartę pracy z literką¨ A,a¨ i ¨ M,m¨ oraz kartę pracy z narysowanym konturem Polski. Bardzo proszę o dokończenie przez dzieci odwzorowywania literek, a w kontur Polski proszę wkleić zdjęcie (widokówkę, itp.) z miejsca odwiedzanego w czasie wakacji w Polsce. Zeszyt podpisany imieniem i nazwiskiem dziecka i obłożony w okładkę oraz karty pracy i piórnik ( również podpisane ) bardzo proszę o przyniesienie na kolejne zajęcia. Koniecznie!
Bardzo dziękuję i zapraszam Rodziców do współpracy!
Maria

Jarzębina

Pierwsze w tym roku zajęcia upłynęły nam szybko i jeszcze w trochę wakacyjnej atmosferze. W grupie pojawiło się wielu nowych uczniów. Wszyscy musieliśmy się poznać. Dlatego też każde dziecko przedstawiło się i powiedziało coś o sobie. Następnie przypomnieliśmy sobie, a nowe dzieci zaznajomiły się, z zasadami jakie obowiązują w grupie.
Powiedzieliśmy sobie za co można dostać dobrą ocenę lub plusa oraz za co może wpaść nam niechciany minus. Krótko powtórzyliśmy też wiadomości o wielkich Polakach, których poznaliśmy w zeszłym roku.
Aby lepiej się poznać Pani Marta poprowadziła kilka zabaw integracyjnych. Pozwoliły one nie tylko zapamiętać nasze imiona ale także dowiedzieć się co lubimy (króluje spaghetti i piłka nożna) oraz, że wspólnie tworzymy jedną wielką sieć, w której każdy z nas jest tak samo ważny.
Na zajęciach odbył się też "kiermasz książki". Spośród przyniesionych z biblioteki książek uczniowie wybrali po jednej, którą przeczytają w domu. Uczniowie dostaną również pytania do czytanych książek, które mają na celu sprawdzenie rozumienia lektury. Zdajemy sobie sprawę z tego, że poziom i umiejętności dzieci w zakresie czytania jest różny. Dlatego prosimy Was, Drodzy Rodzice, o aktywne uczestnictwo w tej "pracy domowej". Chciałybyśmy aby dziecko w miarę możliwości czytało same. Wiemy jednak, że czasem będzie tu potrzebna pomoc rodziców. Jeśli dziecko nie jest w stanie samo przeczytać, niech przynajmniej posłucha polskiej literatury czytanej przez rodzica, dziadka lub opiekuna. Książki zostały przypisane do uczniów w zeszycie bibliotecznym dlatego proszę pamiętać aby przy zwrocie książki "wypisać się" z katalogu. Kolejną ważną sprawą jest zeszyt. Grupa "Jarzębina" nie tylko czyta ale także pisze. Dlatego każde dziecko otrzymało zeszyt. Przynoszenie go na każde zajęcia jest obowiązkowe. Zwracamy się z prośbą o dopilnowanie aby dzieci "nie zapominały" przynieść go na zajęcia (oczywiście razem z długopisem lub ołówkiem). Jako pracę domową dzieci mają napisać kilka słów o tym jak spędziły wakacje. Każde dziecko niech spróbuje napisać tak, jak potrafi. Oczywiście tu również prosimy o pomoc dzieciom jeśli zajdzie taka potrzeba.

Pozdrawiamy,
Ania, Marta i Basia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?