Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 22 listopada
Grupa dzieci młodszych
Pozdrawiam,
Małgosia
Grupa dzieci starszych
Na ostatnich zajęciach, które odbyły się dnia 22 listopada, zabrakło nam Pola, mam nadzieję, że na następnych zajęciach pojawi się i nadrobimy zaległości.
Po rytuale sprawdzenia obecności przeszliśmy do kontynuowania tematu o jesieni, gdzie dzieci miały za zadanie dorysować drugą połowę liścia. Przypomnieliśmy sobie także zabawę ruchowa o deszczu, słońcu i wietrze, a także nauczyliśmy się nowej zabawy, jaką jest: Mam chusteczkę haftowaną, którą dzieci bardzo polubiły.
Następnie przeszliśmy do krótkiego zaznajomienia zimniejszej pory roku, jaką jest zima.
W związku z tym dzieci otrzymały kartki z namalowanymi ubraniami wszystkich pór roku, ale musiały zaznaczyć tylko te, które zakładamy zimą. Dzieci pracowały w dwóch grupach, dzięki czemu uczą się pracy zespołowej. Po prawidłowym wykonaniu tego zadania przeszliśmy do rozmowy na temat rodziny, każde dziecko opowiadało o swojej, czy ma rodzeństwo, dziadków....po czym narysowały swoja rodzinę, choć rysunki były różne, nie zabrakło kolorów, żadne dziecko nie użyło koloru czarnego, widoczne przede wszystkim osoby mamy i taty, a także co ciekawe, słońce.
Następnie bawiliśmy się w dowolne zabawy, choć królową zabaw została plastelina, z których powstały ślimaki różnych wymiarów, gąsienice, grzybki....
Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały kartki, to jest list do Św.Mikołaja, i namalowały co chciałyby dostać, po czym wręczyliśmy je rodzicom, by przekazali je Mikołajowi.
Jako pracę domową dzieci dostały karteczki z gwiazdkami, gdzie należy połączyć w pary gwiazdki, a następnie je pokolorować.
Do zobaczenia na zajęciach w Nowym Roku, a tymczasem życzę dzieciom i ich rodzinom Wesołych Świąt w gronie rodzinnym oraz dużo prezentów pod choinką!
Małgosia
Grupa dzieci starszych
Nasza grupa z soboty na sobotę się rozrasta. Tym razem dołączyła do nas nowa uczennica, Zuzanna. Zuzanna mieszka w Tarragonie, ma 7 lat i doskonale mówi po polsku oraz bardzo dobrze czyta w tym języku. Niestety zabrakło nam Elsy, której nie było na zajęciach.
Zajęcia rozpoczęliśmy od gry w imiona i w ten sposób przypomnieliśmy sobie imiona wszystkich nowych uczniów.
Następnie dokończyliśmy pracę z poprzednich zajęć, która dotyczyła literki T i t. T jak traktor, trawa, tor, tort, tuba, tulipan, tukan, itp. Następną zaproszoną literką było M i m. M jak motyl, mama, materac, małpiszon, muzyka, mak, meduza, itp.
Po graficznych zmaganiach udaliśmy się do pobliskiego parku aby trochę dać upust nagromadzonej energii.
Po powrocie pobawiliśmy się w ortografię. Wśród ok. 50 obrazków dzieci miały poszukać takie, których nazwy zaczynają się na poznane już wcześniej literki. Drugim etapem było wyszukanie wszystkich obrazków, których nazwy zawierają te literki i następnie głośne ich wymówienie. Zabawa ta zajęła nam sporo czasu ale dzieci dobrze się bawiły bo koniec zajęć zastał je zaskoczone.
Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na spotkaniu świątecznym, 29 listopada.
Ewa
Komentarze
Prześlij komentarz