Girona, zajęcia 26 kwietnia

Biedronki i Motylki

Nasze sobotnie spotkanie w Szkole Polskiej w Gironie upłynęło pod znakiem wiosennej
radości, narodowej dumy i... rozgadanego leśnego radia! Tematem przewodnim zajęć było Święto Konstytucji 3 maja oraz świat zwierząt – domowych, gospodarskich i leśnych. Dzień był pełen różnorodnych aktywności – edukacyjnych, artystycznych i ruchowych – a
towarzyszyła mu ciepła, pełna entuzjazmu atmosfera.
Zaczęliśmy tradycyjnie od piosenki „Wesołe powitanie”, która od razu rozruszała wszystkich i wprawiła nas w dobry nastrój. Przy tej okazji z radością przywitaliśmy dwie nowe koleżanki – Nadię i Milenkę – które od razu dołączyły do wspólnej zabawy.
Pierwsza część zajęć poświęcona była symbolom narodowym i Świętu 3 Maja. Dzieci
przypomniały sobie, czym jest godło, flaga i hymn Polski, oraz wysłuchały krótkiego
wierszyka patriotycznego. Obejrzeliśmy także film edukacyjny o Konstytucji 3 maja
(https://www.youtube.com/watch?v=I3iuGirmlgU&ab_channel=Kamlotki), który w
przystępny sposób przybliżył dzieciom znaczenie tego historycznego wydarzenia.
Kolejnym zadaniem była gra „Patriotyczny alfabet”, w której każdy uczestnik wymyślał
słowo związane z Polską lub patriotyzmem na kolejne litery alfabetu – pojawiły się takie
hasła jak: P jak „patriota”, B jak „biały”, F jak „flaga”... To zadanie pokazało nam, jak wiele
dzieci już wiedzą o Polsce i jak świetnie potrafią pracować zespołowo! Następnie
przygotowaliśmy polskie flagi z papieru i uroczyście odśpiewaliśmy hymn Polski, przyjmując odpowiednią postawę.
Po śniadaniu i krótkim odpoczynku spędzonym na podwórku, przeszliśmy do kolejnej części zajęć – tym razem pełnej zwierząt. Zaczęliśmy od obejrzenia dwóch filmików edukacyjnych: o zwierzątkach domowych
(https://www.youtube.com/watch?v=b8aKA5gdGHA&ab_channel=GuliGuli-Bajkidladzieci)
oraz o zwierzętach gospodarskich
(https://www.youtube.com/watch?v=bsKw8F6qrGA&t=572s&ab_channel=Kamlotki). Filmy
stały się punktem wyjścia do rozmowy o tym, czym różnią się te grupy zwierząt i jaką rolę pełnią w życiu ludzi.
Następnie przenieśliśmy się do lasu za sprawą wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio”. Po
jego przeczytaniu rozmawialiśmy o treści, analizowaliśmy bohaterów i próbowaliśmy
odpowiedzieć na pytania dotyczące ptasiej narady. Dzieci świetnie rozpoznały onomatopeje, a później same wcieliły się w ptasich spikerów, tworząc własne „dźwiękowe zapowiedzi wiadomości”.
W dalszej części dnia podzieliliśmy się na grupy i wzięliśmy udział w grze „Zgadnij, co to za zwierzątko?”
(https://www.youtube.com/watch?v=Di2qCtMRCVQ&ab_channel=Kr%C3%B3lestwoZagad
ek
), rozpoznając zwierzęta po odgłosach. Następnie zagraliśmy w grę „Prawda czy fałsz?” – dzieci musiały zdecydować, które informacje o zwierzętach są prawdziwe, a które zmyślone.
Częścią plastyczną zajęć było wspólne wyklejanie krowy z różnych materiałów oraz
kolorowanie kredkami. Wyszły nam naprawdę kreatywne, barwne prace, a każde dziecko mogło dać wyraz swojej wyobraźni.
Na zakończenie zajęć nie mogło zabraknąć ruchu – zabawa „Farmer mówi” wywołała
mnóstwo radości! Skakaliśmy jak zające, gdakaliśmy jak kury, ryczeliśmy jak krowy oraz
trzepaliśmy skrzydłami jak indyki. Zakończyliśmy zajęcia zestawem ćwiczeń tematycznych o zwierzętach – dzieci rozwiązywały krzyżówki, łączyły zwierzęta z ich środowiskiem życia i przypominały sobie nowo poznane słowa.


Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział i już teraz zapraszamy na kolejne spotkanie – do zobaczenia!
Katarzyna Bujak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?