Barcelona, zajęcia 26 kwietnia

Klub Malucha

Ostatnie spotkanie Klubu Malucha w Barcelonie było bardzo kolorowe. Skupiliśmy się na poznaniu czterech kolorów: żółtego, pomarańczowego, czerwonego i zielonego. Ćwiczyliśmy odnajdywanie ich na chuście animacyjnej. Poznaliśmy również mnóstwo warzyw i owoców w tych kolorach. Bawiliśmy się w dopasowywanie ich do odpowiedniej barwy, układaliśmy je na chuście, dzieliliśmy podgrupy na warzywa i owoce.
Ale zanim to wszystko, najpierw, tradycyjnie, piosenką przywitaliśmy jeża Toma i uzupełniliśmy kalendarz. Sprawdziliśmy też jakie piosenki, tym razem, ukryły się w "muzycznych pudełkach".

W związku ze zbliżającymi się Świętami Majowymi maluszki, tak jak wszystkie inne grupy w naszej szkole, również przygotowują swój występ. Razem z rodzicami ćwiczyliśmy piosenkę "Bo ja jestem Polak mały" wraz z pokazywaniem. Każdy przygotował sobie również biało-czerwony wianek na głowę. Omawiając tekst piosenki zobaczyliśmy jak wygląda godło Polski oraz flaga.
Na zakończenie zajęć robiliśmy sobie relaksujące masażyki oraz czytaliśmy książki.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!

Dorota 

Poziomki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat symboli narodowych – flagi, godła i hymnu Polski. Dzieci dowiedziały się, co one oznaczają i dlaczego są ważne dla każdego Polaka. Następnie, w ramach pracy plastycznej, wykonaliśmy chorągiewki w barwach narodowych. Dużo radości sprawiło dzieciom także wspólne śpiewanie piosenki „Płynie Wisła, płynie”, które wprowadziło wszystkich w patriotyczny nastrój i pozwoliło poczuć dumę z bycia Polakiem.W drugiej części zajęć dzieci miały za zadanie narysować, jak spędzają lub wyobrażają sobie święta majowe. W pracach pojawiły się rodzinne spacery, biało-czerwone flagi, majowe pikniki i uroczystości patriotyczne. Dzieci z dużym zaangażowaniem podeszły do zadania, wykazując się kreatywnością i starannością.


Na zakończenie zajęć porozmawialiśmy o emocjach – o tym, jakie uczucia towarzyszyły dzieciom podczas wykonywania zadań i w różnych sytuacjach codziennych. Omówiliśmy, jak emocje wpływają na nasze zachowanie i relacje z innymi. Była to ważna część zajęć, która pomogła dzieciom lepiej rozumieć siebie i innych.
Dzieci były bardzo zaangażowane i aktywne przez cały czas trwania zajęć. Poprzez różnorodne działania rozwijały swoją wiedzę o Polsce, kreatywność oraz umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji.


Oliwia, Viola i Pani Irena

Jagódki


W deszczową sobotę nasza grupa Jagódek spotkała się na kolejnych zajęciach, które upłynęły w wyjątkowo radosnej i twórczej atmosferze. Tego dnia towarzyszyli nam szczególni goście – nasi drodzy praktykanci, którzy aktywnie włączali się w prowadzenie zajęć i z ogromnym zaangażowaniem pomagali zarówno nauczycielom, jak i dzieciom. Ich obecność wniosła wiele pozytywnej energii, a współpraca z nimi okazała się niezwykle owocna.
Zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia tematu wiosny i zmian zachodzących w przyrodzie. Dzieci z entuzjazmem opowiadały o budzącej się do życia naturze, a następnie przeniosły swoje pomysły na papier, tworząc piękne, kolorowe rysunki pełne wiosennych motywów. Kolejnym punktem była zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem specjalnej maty imitującej trawę. Zadaniem Jagódek było zaprojektowanie własnego wiosennego ogrodu – dzieci z radością układały kwiaty, drzewa i zwierzęta, wykazując się przy tym dużą kreatywnością. Następnie wykonaliśmy karty pracy, na których dzieci wyklejały wiosenne drzewa, ćwicząc przy tym motorykę małą i rozwijając zmysł artystyczny.
W drugiej części zajęć wprowadziliśmy temat zbliżających się polskich świąt majowych. Nauczycielka zaprezentowała multimedialną prezentację, która przybliżyła dzieciom symbole narodowe – godło, hymn i flagę Polski, a także polską walutę oraz tradycyjne stroje ludowe. Dopełnieniem tej części były krótkie filmiki edukacyjne, które w przystępny sposób wyjaśniały znaczenie tych świąt. Na zakończenie Jagódki z wielkim zapałem wykonały biało-czerwone flagi, które zostaną wykorzystane podczas szkolnej gali na kolejnych zajęciach.
Mimo pochmurnej aury za oknem, nasze spotkanie było pełne uśmiechów, ciekawej nauki i wspólnej zabawy. Serdecznie dziękujemy praktykantom za ich pomoc i zaangażowanie, a dzieciom – za aktywny udział i wspaniałe prace!
Barbara  i Małgorzata 

Śliweczki


Śliweczki w minioną sobotę pracowały wytrwale rozwiązując ciekawe zadania przyrodniczo, matematyczne  w naszych kartach pracy ”Uczę się z Lokomotywą”.
Zaraz po muzycznym powitaniu https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkAhttps://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gI  rozruszaniu naszych dłoni, przygotowane do pisania i naklejania rączki, a przede wszystkich mózgi ruszyły do pracy.
Omówiliśmy tematy wiosenne i tematy bezpiecznych zabaw, spacerów i gier na boiskach, w górach, na łąkach. Zadania wymagały od dzieci intensywnego myślenia i poszukiwania odpowiednich słów. Zamienialiśmy rzeczowniki,  nadając im formę czasownikową. Odmienialiśmy liczebniki i formy osobowe. Najprzyjemniejsza, uwielbiana przez dzieci czynność - uzupełnianie ilustracji naklejkami z zestawu kart pracy zakończyła tę część zajęć.
W czasie przerwy śniadaniowej słuchaliśmy utworu  https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM,  który wprowadził nas do tematu majowych świąt w Polsce. Chodzi o 1,2 i 3 Maj. Dzieci o Święcie Pracy  (1 maj) wiedziały, czekają na ten dzień z utęsknieniem, nie ma obowiązków szkolnych!
2 maja – Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej -  jedno z najmłodszych świąt państwowych – zostało ustanowione w 2004 roku.

3 maja  - Święto Konstytucji 3 Maja jest jednym z najważniejszych świąt państwowych Rzeczypospolitej Polskiej. Obchodzone na pamiątkę uchwalenia pierwszej w Europie, a drugiej na świecie ustawy zasadniczej, czyli nadrzędnego aktu prawnego określającego zasady działania państwa oraz prawa i obowiązki obywateli.
Dzieci gromadziły się przy mapie Polski i wspólnie opowiadaliśmy co pamiętamy z naszych lekcji i podróży na  temat polskich miast.
Zastanawialiśmy się co by było, gdyby nikt nie napisał praw zawartych w Konstytucji z 1791 roku? Cieszymy się z tak cennego Święta Narodowego!
Dzieci wykonały kolaż dużego formatu umieszczając na nim miasta Polski, szkoły, szpitale, kościoły, drzewa, zbiorniki wodne. Polska zapamiętana oczami naszych 5 i 6 letnich uczniów!
Rzepy umieszczone na biało- czerwonym filcowym materiale, były potrzebne, aby dzieci w odpowiedni sposób połączyły 2 elementy, aby powstała w odpowiednią stronę skierowana flaga Polski. Każdy mógł wykonać to zadanie, aby zapamiętać prawidłową kolejność kolorów flagi. Flagę umieściliśmy nad miastami.
Wiersz Czesława Janczarskiego pt. „Barwy Ojczyste” wyjaśnił nam znaczenie bieli i czerwieni. Wiersz przepisaliśmy, ćwicząc umiejętności kaligrafii i koordynacji wzrokowo-ruchowej (percepcja wzrokowa).
Na zakończenie dzieci przeczytały wspólnie wiersz. Wykonaliśmy  pamiątkowe zdjęcie na tle kolażu, który zabierzemy na szkolną akademię podczas kolejnych zajęć, wtedy też wyrecytujemy:
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.



Dziękuję naszym Śliweczkom za pracowitość, radość i ciekawe wypowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Tylek

Malinki

Nasze ostatnie spotkanie w grupie Malinek było pełne nauki, zabawy i kreatywności! Tematem przewodnim były święta majowe – ważne daty w historii Polski, które wspólnie omawialiśmy. Zaczęliśmy od rozmowy o konstytucji – dzieci dowiedziały się, czym jest ten ważny dokument i co zawiera. W prostych słowach wyjaśniliśmy, dlaczego jest tak istotny w życiu każdego państwa. Obejrzeliśmy też ciekawy film edukacyjny, który przybliżył dzieciom znaczenie 1, 2 i 3 maja. Dzięki temu nasze rozmowy nabrały jeszcze większej głębi – dzieci chętnie dzieliły się swoimi przemyśleniami i zadawały pytania.
Następnie przenieśliśmy się w świat języka polskiego. Tematem były czasowniki. Dzieci z dużym zaangażowaniem rozwiązywały krzyżówkę z polskimi czasownikami, a następnie, wykorzystując nowe słówka, opowiadały, co potrafią robić. Okazało się, że nasze Malinki mają naprawdę wiele talentów – od rysowania, przez jazdę na rowerze, aż po śpiew i taniec!
Kolejna część zajęć była prawdziwą podróżą w świat wyobraźni. Wspólnie poznaliśmy legendę o Smoku Wawelskim oraz katalońską opowieść o św. Jerzym i smoku – San Jordi. Dzieci były zafascynowane tymi historiami i bardzo aktywnie uczestniczyły w rozmowie. Zainspirowane poznanymi legendami stworzyły własne komiksy, w których pojawiły się odważne postacie, sprytne smoki i piękne krainy. Prace dzieci były pełne pomysłowości, kolorów i oryginalnych historii.
Na zakończenie zajęć przygotowaliśmy coś wyjątkowego – zajęcia plastyczne. Dzieci ozdabiały breloczki i tworzyły kolorowe bransoletki według własnych pomysłów. Każde dziecko mogło dać upust swojej kreatywności i stworzyć coś, co odzwierciedlało jego charakter. Było mnóstwo radości, śmiechu i dumy z własnoręcznie wykonanych ozdób!
Serdecznie dziękujemy wszystkim Malinkom za ich niesamowitą energię, pomysłowość i
zaangażowanie.


Patrycja i Alicja

Jarzębina 


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od ćwiczenia łamańców językowych. Uczyliśmy się poprawnie wymawiać różnorodne zdania, z których każde stanowiło inne wyzwanie fonetyczne. Na przykład:
„Chłop pcha pchłę, pchłę pcha chłop”,
„W czasie suszy szosa sucha”,
„Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego”,

lub „Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę krótko, krótko”.
Jak poradzilibyście sobie z tymi zdaniami, drodzy Rodzice? My mieliśmy przy tym wiele ubawy.


Następnie, z okazji nadchodzącego Święta 3 Maja, każdy z uczniów nauczył się jednej strofy wiersza Wisławy Szymborskiej pt. „Nic dwa razy” oraz wiersza Ignacego Krasickiego pt. „Hymn do miłości Ojczyzny”. Na następnych zajęciach poruszymy dogłębniej temat Święta Konstytucji oraz wyrecytujemy wspomniane wiersze na apelu szkolnym. Każde z dzieci ma za zadanie nauczyć się na pamięć swojej strofy, aby wyrecytować ją głośno i wyraźnie.


Po części teoretycznej wyszliśmy na szkolne boisko, gdzie graliśmy w piłkę nożną oraz rzucaliśmy hula-hop.
Po powrocie do klasy zajęliśmy się częścią artystyczną – tworzyliśmy trójwymiarowe wazony z włóczki. Każde dziecko wybrało własny wzór i przy pomocy pinezek, kartonu oraz kolorowej włóczki powstały prawdziwe dzieła sztuki.
Na zakończenie zajęć wspólnie powtórzyliśmy wiersze i wręczyliśmy nagrody najbardziej aktywnym uczestnikom. Wyróżnieni zostali: Natalia, Marc i Alek.

Ignacy i Agata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?