Barcelona, zajęcia 26 kwietnia
Ostatnie spotkanie Klubu Malucha w Barcelonie było bardzo kolorowe.
Skupiliśmy się na poznaniu czterech kolorów: żółtego, pomarańczowego,
czerwonego i zielonego. Ćwiczyliśmy odnajdywanie ich na chuście
animacyjnej. Poznaliśmy również mnóstwo warzyw i owoców w tych kolorach.
Bawiliśmy się w dopasowywanie ich do odpowiedniej barwy, układaliśmy je
na chuście, dzieliliśmy podgrupy na warzywa i owoce.
Ale zanim to wszystko, najpierw, tradycyjnie, piosenką przywitaliśmy
jeża Toma i uzupełniliśmy kalendarz. Sprawdziliśmy też jakie piosenki,
tym razem, ukryły się w "muzycznych pudełkach".
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Dorota
Poziomki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat symboli narodowych – flagi, godła i
hymnu Polski. Dzieci dowiedziały się, co one oznaczają i dlaczego są
ważne dla każdego Polaka. Następnie, w ramach pracy plastycznej,
wykonaliśmy chorągiewki w barwach narodowych. Dużo radości sprawiło
dzieciom także wspólne śpiewanie piosenki „Płynie Wisła, płynie”, które
wprowadziło wszystkich w patriotyczny nastrój i pozwoliło poczuć dumę z
bycia Polakiem.W drugiej części zajęć dzieci miały za zadanie narysować, jak spędzają
lub wyobrażają sobie święta majowe. W pracach pojawiły się rodzinne
spacery, biało-czerwone flagi, majowe pikniki i uroczystości
patriotyczne. Dzieci z dużym zaangażowaniem podeszły do zadania,
wykazując się kreatywnością i starannością.
Oliwia, Viola i Pani Irena
Jagódki
W deszczową sobotę nasza grupa Jagódek spotkała się na
kolejnych zajęciach, które upłynęły w wyjątkowo radosnej i twórczej
atmosferze. Tego dnia towarzyszyli nam szczególni goście – nasi drodzy
praktykanci, którzy aktywnie włączali się w prowadzenie zajęć i z
ogromnym zaangażowaniem pomagali zarówno nauczycielom, jak i dzieciom.
Ich obecność wniosła wiele pozytywnej energii, a współpraca z nimi
okazała się niezwykle owocna.
Zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia tematu wiosny i zmian
zachodzących w przyrodzie. Dzieci z entuzjazmem opowiadały o budzącej
się do życia naturze, a następnie przeniosły swoje pomysły na papier,
tworząc piękne, kolorowe rysunki pełne wiosennych motywów. Kolejnym
punktem była zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem specjalnej maty
imitującej trawę. Zadaniem Jagódek było zaprojektowanie własnego
wiosennego ogrodu – dzieci z radością układały kwiaty, drzewa i
zwierzęta, wykazując się przy tym dużą kreatywnością. Następnie
wykonaliśmy karty pracy, na których dzieci wyklejały wiosenne drzewa,
ćwicząc przy tym motorykę małą i rozwijając zmysł artystyczny.
W drugiej części zajęć wprowadziliśmy temat zbliżających się polskich
świąt majowych. Nauczycielka zaprezentowała multimedialną prezentację,
która przybliżyła dzieciom symbole narodowe – godło, hymn i flagę
Polski, a także polską walutę oraz tradycyjne stroje ludowe.
Dopełnieniem tej części były krótkie filmiki edukacyjne, które w
przystępny sposób wyjaśniały znaczenie tych świąt. Na zakończenie
Jagódki z wielkim zapałem wykonały biało-czerwone flagi, które zostaną
wykorzystane podczas szkolnej gali na kolejnych zajęciach.
Mimo pochmurnej aury za oknem, nasze spotkanie było pełne uśmiechów,
ciekawej nauki i wspólnej zabawy. Serdecznie dziękujemy praktykantom za
ich pomoc i zaangażowanie, a dzieciom – za aktywny udział i wspaniałe
prace!
Barbara i Małgorzata
Śliweczki
Śliweczki w minioną sobotę pracowały wytrwale rozwiązując ciekawe
zadania przyrodniczo, matematyczne w naszych kartach pracy ”Uczę się z
Lokomotywą”.
Zaraz po muzycznym powitaniu
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA,
https://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gI rozruszaniu naszych dłoni,
przygotowane do pisania i naklejania rączki, a przede wszystkich mózgi
ruszyły do pracy.
Omówiliśmy tematy wiosenne i tematy bezpiecznych zabaw, spacerów i gier
na boiskach, w górach, na łąkach. Zadania wymagały od dzieci
intensywnego myślenia i poszukiwania odpowiednich słów. Zamienialiśmy
rzeczowniki, nadając im formę czasownikową. Odmienialiśmy liczebniki i
formy osobowe. Najprzyjemniejsza, uwielbiana przez dzieci czynność -
uzupełnianie ilustracji naklejkami z zestawu kart pracy zakończyła tę
część zajęć.
W czasie przerwy śniadaniowej słuchaliśmy utworu
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM, który wprowadził nas do
tematu majowych świąt w Polsce. Chodzi o 1,2 i 3 Maj. Dzieci o Święcie
Pracy (1 maj) wiedziały, czekają na ten dzień z utęsknieniem, nie ma
obowiązków szkolnych!
2 maja – Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej - jedno z najmłodszych świąt państwowych – zostało ustanowione w 2004 roku.
Dzieci gromadziły się przy mapie Polski i wspólnie opowiadaliśmy co pamiętamy z naszych lekcji i podróży na temat polskich miast.
Zastanawialiśmy się co by było, gdyby nikt nie napisał praw zawartych w Konstytucji z 1791 roku? Cieszymy się z tak cennego Święta Narodowego!
Dzieci wykonały kolaż dużego formatu umieszczając na nim miasta Polski, szkoły, szpitale, kościoły, drzewa, zbiorniki wodne. Polska zapamiętana oczami naszych 5 i 6 letnich uczniów!
Rzepy umieszczone na biało- czerwonym filcowym materiale, były potrzebne, aby dzieci w odpowiedni sposób połączyły 2 elementy, aby powstała w odpowiednią stronę skierowana flaga Polski. Każdy mógł wykonać to zadanie, aby zapamiętać prawidłową kolejność kolorów flagi. Flagę umieściliśmy nad miastami.Wiersz Czesława Janczarskiego pt. „Barwy Ojczyste” wyjaśnił nam znaczenie bieli i czerwieni. Wiersz przepisaliśmy, ćwicząc umiejętności kaligrafii i koordynacji wzrokowo-ruchowej (percepcja wzrokowa).
Na zakończenie dzieci przeczytały wspólnie wiersz. Wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie na tle kolażu, który zabierzemy na szkolną akademię podczas kolejnych zajęć, wtedy też wyrecytujemy:
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Dziękuję naszym Śliweczkom za pracowitość, radość i ciekawe wypowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Tylek
Malinki
Nasze ostatnie spotkanie w grupie Malinek było pełne nauki, zabawy i kreatywności! Tematem przewodnim były święta majowe – ważne daty w historii Polski, które wspólnie omawialiśmy. Zaczęliśmy od rozmowy o konstytucji – dzieci dowiedziały się, czym jest ten ważny dokument i co zawiera. W prostych słowach wyjaśniliśmy, dlaczego jest tak istotny w życiu każdego państwa. Obejrzeliśmy też ciekawy film edukacyjny, który przybliżył dzieciom znaczenie 1, 2 i 3 maja. Dzięki temu nasze rozmowy nabrały jeszcze większej głębi – dzieci chętnie dzieliły się swoimi przemyśleniami i zadawały pytania.
Następnie przenieśliśmy się w świat języka polskiego. Tematem były czasowniki. Dzieci z dużym zaangażowaniem rozwiązywały krzyżówkę z polskimi czasownikami, a następnie, wykorzystując nowe słówka, opowiadały, co potrafią robić. Okazało się, że nasze Malinki mają naprawdę wiele talentów – od rysowania, przez jazdę na rowerze, aż po śpiew i taniec!
Kolejna część zajęć była prawdziwą podróżą w świat wyobraźni. Wspólnie poznaliśmy legendę o Smoku Wawelskim oraz katalońską opowieść o św. Jerzym i smoku – San Jordi. Dzieci były zafascynowane tymi historiami i bardzo aktywnie uczestniczyły w rozmowie. Zainspirowane poznanymi legendami stworzyły własne komiksy, w których pojawiły się odważne postacie, sprytne smoki i piękne krainy. Prace dzieci były pełne pomysłowości, kolorów i oryginalnych historii.
Na zakończenie zajęć przygotowaliśmy coś wyjątkowego – zajęcia plastyczne. Dzieci ozdabiały breloczki i tworzyły kolorowe bransoletki według własnych pomysłów. Każde dziecko mogło dać upust swojej kreatywności i stworzyć coś, co odzwierciedlało jego charakter. Było mnóstwo radości, śmiechu i dumy z własnoręcznie wykonanych ozdób!
Serdecznie dziękujemy wszystkim Malinkom za ich niesamowitą energię, pomysłowość i
zaangażowanie.
Patrycja i Alicja
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od ćwiczenia łamańców językowych.
Uczyliśmy się poprawnie wymawiać różnorodne zdania, z których każde
stanowiło inne wyzwanie fonetyczne. Na przykład:
„Chłop pcha pchłę, pchłę pcha chłop”,
„W czasie suszy szosa sucha”,
„Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego”,
lub „Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę krótko, krótko”.
Jak poradzilibyście sobie z tymi zdaniami, drodzy Rodzice? My mieliśmy przy tym wiele ubawy.
Po powrocie do klasy zajęliśmy się częścią artystyczną – tworzyliśmy trójwymiarowe wazony z włóczki. Każde dziecko wybrało własny wzór i przy pomocy pinezek, kartonu oraz kolorowej włóczki powstały prawdziwe dzieła sztuki.
Ignacy i Agata
Komentarze
Prześlij komentarz