Tarragona, zajęcia 16 września
Pierwsze zajęcia edukacyjne w tym roku szkolnym rozpoczęliśmy od
określenia naszego samopoczucie na specjalnym termometrze emocji tzw.
emocjonometrze. Następnie przywitaliśmy się powitanką:
Witaj …..(imię dziecka), witaj….
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy. Wszyscy Cię witamy.
Bądź wśród nas. Bądź wśród nas.
W tym roku szkolnym razem z nami w zajęciach będzie uczestniczyć nasz
przyjaciel kotek. Dlatego w ramach zadania domowego proszę, aby każde
dziecko wymyśliło imię dla naszego kotka.
Głównym tematem naszych zajęć była jesień i jej cechy charakterystyczne.
Po posiłku wykonaliśmy kilka ćwiczeń motorycznych buzi i języka (kląskaliśmy, liczyliśmy zęby językiem, wypowiadaliśmy samogłoski (o/u- przy okrągłej buzi, i/e- na uśmiechu, a/y- przeciągając się). Siedząc jeden za drugim pobawiliśmy się w masażyki, przy okazji każde dziecko przy użyciu palca rysowało poszczególne samogłoski na plecach kolegi. Po czym zasiedliśmy do stolików i każdy uczeń wykleił z plasteliny pierwszą literę swojego imienia. Oczywiście tego dnia wyszliśmy na boisko szkolne, aby w swobodnej zabawie zintegrować się również z Orłami.
Po powrocie do klasy pobawiliśmy się w kilka zabaw integracyjnych tj. kółko graniaste, stary niedźwiedź mocno śpi, głowa ramiona kolana piety. Obejrzeliśmy również bajkę z serii Bolek i Lolek – Grzybobranie (https://www.youtube.com/watch?v=su9_KSmb0Ec). Poznaliśmy nowy wyraz - byk. Na zakończenie zajęć odwiedziliśmy naszą bibliotekę szkolną.
ZADANIE DOMOWE: Proszę, aby dzieci w domu wymyśliły imię dla naszego szkolnego przyjaciela KOTKA. Na następne zajęcia proszę również o przyniesienie jednego liścia (w miarę możliwości dużego).
Pozdrawiam,
Gabrysia
Orły
Dnia 16 września Orły z pozytywną energią przybyły do polskiej szkoły.
Zapoznaliśmy się z normami jakie obowiązują w ławkach szkolnych oraz
przedstawiliśmy się każdy z osobna. Piosenka z ćwiczeniami Małe
wygibasy posłużyła nam do przełamanie wstydu i wszyscy razem wykonaliśmy poranną gimnastykę https://youtu.be/HZP2AorzAuM?t=7
Pozostając na szkolnych dywanikach powtórzyliśmy sobie dni tygodnia,
miesiące, pory roku. Zaprezentowany kalendarz oraz album z oznakami
jesieni pozwolił dzieciom, mam nadzieję, na lepsze zrozumienie
wspomnianych treści. W ten sposób doszliśmy do sedna tematu, czyli
zbliżającej się jesieni. Dzieci doskonale wiedziały czym charakteryzuje
się ta pora roku. Aczkolwiek padły słowa, które musieliśmy sobie
bardziej wytłumaczyć, takie jak babie lato, muchomor czy plucha. Przyszedł
czas na śniadanie, podczas którego dzieci miały też czas na swobodne zabawy.
Następnie dzięki dzwonkom diatonicznym i z dziecięcym skupieniem oraz
uwagą musieliśmy wystukać na nich refren do piosenki Co przyniesie
jesień https://youtu.be/J5ctDvJn1OI i wykonaliśmy rysunki z tematyką
jesieni. Szczegółów nie brakowało, grzybki, wiewiórki, spadające liście
czy deszcz. Po odłożeniu naszych prac wyszliśmy z Sikorkami na szkolne
boisko. Po powrocie do klasy każde dziecko otrzymało kolorowy obrazek
do omówienia. Żeby utrudnić zadanie podzieliliśmy się na trzy grupy i
każda grupa miała stworzyć historyjkę z trzech obrazków. Począwszy od Za
górami za lasami, lub dawno, dawno temu....rozwinięcie i koniec.
Skonstruowanie zdań będziemy jeszcze ćwiczyć na kolejnych zajęciach, ale
nie brakowało nawet kilku wersji do jednej historyjki. Brawo!
Zajęcia zakończyliśmy losowaniem zagadek i odpowiedziami jak najbardziej
trafnymi, np. wymień polskie potrawy, jaka jest stolica Polski, powiedz
kto w klasie ma niebieskie oczy...
Dziękuje i do zobaczenia w październiku,
Gosia
Komentarze
Prześlij komentarz