Regulamin rekrutacji, „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”

 

REGULAMIN REKRUTACJI

uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu” realizowanego przez Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA02 partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej.

Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA201-081783

Czas trwania projektu: 01.09.2020 -31.08.2023

Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE


Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”, realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA02 – partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej przez Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowej grupie partnerskiej.

Projekt został przygotowany w celu organizowania i prowadzenia doskonalenia zawodowego nauczycieli polonijnych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczania przedmiotowego w jęz. polskim; podniesienie ich kompetencji metodycznych, przedmiotowych, psychologicznych i międzykulturowych. Realizacja tego projektu umożliwi jego beneficjentom praktyczne wykorzystanie w rozwoju zawodowym i osobistym zdobytej wiedzy i umiejętności. Realizacja projektu przyczyni się także do podniesienia jakości pracy organizacji partnerskich w nim uczestniczących.





Cele projektu:

  • podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz. polskim

  • podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą

  • podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych

  • podniesienie kompetencji prowadzenia szkoleń oraz udzielania doradztwa metodycznego nowym grupom odbiorców przez pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej

  • opracowanie i wdrożenie w instytucjach partnerskich rezultatów pracy intelektualnej projektu

  • dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich

§ 2

PRZEDMIOT PROJEKTU

Podstawowym założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie, w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych, innowacyjnych oraz szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz kadry kierowniczej szkół polonijnych prowadzących działalność edukacyjną w jęz. polskim za granicą. Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w krajach instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.

Cele mobilności:

- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia metodycznego nauczycieli polonijnych przez pracowników dydaktycznych (konsultantów, doradców metodycznych, trenerów i specjalistów) z organizacji koordynującej w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in. dzięki wykorzystaniu e-learningu)

- poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z planowaniem i organizowaniem pracy dydaktycznej: pomoc w opracowaniu planów dydaktycznych, wyborze metod i materiałów dydaktycznych, planowaniu lekcji, opracowaniu indywidualnych programów terapeutyczno-edukacyjnych, programów zajęć wyrównawczych i kół zainteresowań oraz własnych programów nauczania

- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach

- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie metodyczno-przedmiotowe dla poszczególnych nauczycieli oraz instytucji prowadzących edukację polonijną

- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich

- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie organizacji pracy placówki oświatowej.

Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 03.02.23 – 07.02.2023 w kraju organizacji partnerskiej projektu:

Integrative Saturday School Limited by Guarantee w Bristolu (Wlk. Brytania).

§ 3

WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca

Nabór zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję Rekrutacyjną a poprzedzony działalnością informacyjno-promocyjną w formie informacji zamieszczonych na tablicy ogłoszeń w siedzibie Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie www instytucji.

Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie zapewniona w procesie rekrutacji.

W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.

W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca lub złożyć osobiście w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15.12.2022 r. o godz. 16.00

Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną, mailową lub telefoniczną. Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca , lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca

§ 4

KRYTERIA UCZESTNICTWA

Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:

  • zatrudnienie lub umowa o wolontariat z Associació Cultural Escuela Polaca

  • minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej

i deklarują:

  • aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach

  • wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie i po szkoleniu

  • dzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych

  • udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających

  • wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej

  • zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi

  • chęć podnoszenia kwalifikacji

§ 5

SPOSÓB ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW Z INSTYTUCJI PARTNERSKICH

W piątej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do partnera zagranicznego Integrative Saturday School Limited by Guarantee w Bristolu (Wlk. Brytania) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2 nauczycieli i 1 przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją) Associació Cultural Escuela Polaca

Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 02.02.2023 – 08.02.2023 i będzie trwał 7 dni (w tym pierwszy (1, tj. 02.02.2023) i ostatni (7, tj. 08.02.2023) dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne podczas mobilności będą miały miejsce w dniach 03.02.23 – 07.02. 23, zgodnie z ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem mobilności – krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji partnerskich.

W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).

§ 6

KOMISJA REKRUTACYJNA

Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Associació Cultural Escuela Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie kwestionariuszy zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie polonijnej, tj.:

- roczny staż – 1 punkt

- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt

W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.

W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.

W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.

Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca . Lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca.

§ 7

PROCEDURA REZYGNACJI



Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach) możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony kosztami tzw. przebukowania biletu.

Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

§ 8

OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU



przed mobilnością zagraniczną:

- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały,

- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia

w trakcie mobilności zagranicznej:

- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,

- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich,

- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,

- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym

po mobilności:

- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,

- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu

- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej

- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej).

§ 9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE



Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności (pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – +34 644407101 lub adresem mailowym –ewa.hojna@gmail.com

Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, akcji 2, Edukacja szkolna, Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej - http://erasmusplus.org.pl/edukacja-szkolna/akcja-2/



Torredembarra, 05.12.2022







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?