Regulamin rekrutacji, „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”
REGULAMIN REKRUTACJI
uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich i projektu „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu” realizowanego przez Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowym partnerstwie w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA02 partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej.
Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2020-1-PL01-KA201-081783
Czas trwania projektu: 01.09.2020 -31.08.2023
Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni Associació Cultural Escuela Polaca
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników szkolenia dla kadry instytucji partnerskich oraz zasady uczestnictwa w projekcie „Polska szkoła na emigracji. Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń kluczem do sukcesu”, realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja KA02 – partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej przez Associació Cultural Escuela Polaca w międzynarodowej grupie partnerskiej.
Projekt został przygotowany w celu organizowania i prowadzenia doskonalenia zawodowego nauczycieli polonijnych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczania przedmiotowego w jęz. polskim; podniesienie ich kompetencji metodycznych, przedmiotowych, psychologicznych i międzykulturowych. Realizacja tego projektu umożliwi jego beneficjentom praktyczne wykorzystanie w rozwoju zawodowym i osobistym zdobytej wiedzy i umiejętności. Realizacja projektu przyczyni się także do podniesienia jakości pracy organizacji partnerskich w nim uczestniczących.
Cele projektu:
podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz. polskim
podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą
podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych
podniesienie kompetencji prowadzenia szkoleń oraz udzielania doradztwa metodycznego nowym grupom odbiorców przez pracowników dydaktycznych z organizacji koordynującej
opracowanie i wdrożenie w instytucjach partnerskich rezultatów pracy intelektualnej projektu
dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich
§ 2
PRZEDMIOT PROJEKTU
Podstawowym założeniem oraz głównym celem i przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie, w ramach współpracy międzynarodowej, kompleksowych, innowacyjnych oraz szeroko dostępnych narzędzi i metod wspierania doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz kadry kierowniczej szkół polonijnych prowadzących działalność edukacyjną w jęz. polskim za granicą. Aby osiągnąć założone cele, obok zaplanowanych działań w krajach instytucji partnerskich, realizacja projektu zakłada również przeprowadzenie mobilności pracowników merytorycznych instytucji partnerskich do kraju każdej instytucji partnerskiej.
Cele mobilności:
- zapewnienie stałego kontaktu, doradztwa oraz wsparcia metodycznego nauczycieli polonijnych przez pracowników dydaktycznych (konsultantów, doradców metodycznych, trenerów i specjalistów) z organizacji koordynującej w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu (m.in. dzięki wykorzystaniu e-learningu)
- poszerzenie umiejętności nauczycieli polonijnych związanych z planowaniem i organizowaniem pracy dydaktycznej: pomoc w opracowaniu planów dydaktycznych, wyborze metod i materiałów dydaktycznych, planowaniu lekcji, opracowaniu indywidualnych programów terapeutyczno-edukacyjnych, programów zajęć wyrównawczych i kół zainteresowań oraz własnych programów nauczania
- możliwość zaprezentowania innowacyjnych narzędzi i metod pracy z uczniem oraz ich przetestowania w lokalnych warunkach
- aktywne włączenie się wszystkich partnerów w wypracowanie rezultatów oraz produktów projektu, stanowiących pomoc i wsparcie metodyczno-przedmiotowe dla poszczególnych nauczycieli oraz instytucji prowadzących edukację polonijną
- możliwość wymiany doświadczeń, elementów dobrych praktyk, a także promocji kultury współpracy i uczenia się od siebie w środowisku nauczycieli polonijnych z różnych krajów europejskich
- poszerzenie kompetencji kadry zarządzającej szkół polonijnych w zakresie organizacji pracy placówki oświatowej.
Mobilność zagraniczna odbędzie się w dniach 03.02.23 – 07.02.2023 w kraju organizacji partnerskiej projektu:
Integrative Saturday School Limited by Guarantee w Bristolu (Wlk. Brytania).
§ 3
WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Uczestnikami projektu są pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca
Nabór zostanie przeprowadzony przez powołaną do tego celu Komisję Rekrutacyjną a poprzedzony działalnością informacyjno-promocyjną w formie informacji zamieszczonych na tablicy ogłoszeń w siedzibie Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie www instytucji.
Równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność zostanie zapewniona w procesie rekrutacji.
W rekrutacji będą brane pod uwagę tylko kryteria merytoryczne.
W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca lub złożyć osobiście w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15.12.2022 r. o godz. 16.00
Każdy kandydat zostanie poinformowany o wynikach naboru droga pisemną, mailową lub telefoniczną. Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca , lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca
§ 4
KRYTERIA UCZESTNICTWA
Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria:
zatrudnienie lub umowa o wolontariat z Associació Cultural Escuela Polaca
minimum roczny staż pracy w oświacie polonijnej
i deklarują:
aktywny udział w zaplanowanych szkoleniach oraz wszelkich merytorycznych aktywnościach
wspólną pracę nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu w trakcie i po szkoleniu
dzielenie się uzyskaną wiedzą w organizacjach macierzystych
udział w lokalnych działaniach/wydarzeniach informacyjnych o projekcie i działaniach upowszechniających
wdrażanie pozyskanej wiedzy i umiejętności w codziennej praktyce pedagogicznej
zaangażowanie w realizację projektu oraz współpracę z instytucjami oświatowymi
chęć podnoszenia kwalifikacji
§ 5
SPOSÓB ORGANIZACJI MOBILNOŚCI - SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW Z INSTYTUCJI PARTNERSKICH
W piątej, zaplanowanej w trakcie realizacji projektu mobilności typu krótkie programy szkoleniowe dla pracowników instytucji partnerskich do partnera zagranicznego Integrative Saturday School Limited by Guarantee w Bristolu (Wlk. Brytania) weźmie udział 3 pracowników merytorycznych (2 nauczycieli i 1 przedstawiciel kadry zarządzającej instytucją) Associació Cultural Escuela Polaca
Wyjazd zostanie zorganizowany w terminie 02.02.2023 – 08.02.2023 i będzie trwał 7 dni (w tym pierwszy (1, tj. 02.02.2023) i ostatni (7, tj. 08.02.2023) dzień przeznaczony na podróż). Działania merytoryczne podczas mobilności będą miały miejsce w dniach 03.02.23 – 07.02. 23, zgodnie z ustalonym w porozumieniu z partnerem zagranicznym planem mobilności – krótkiego szkolenia dla pracowników instytucji partnerskich.
W ramach budżetu projektu uczestnicy mają zapewnione środki finansowe na odbycie mobilności (podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, zajęcia w ramach przygotowania kulturowego).
§ 6
KOMISJA REKRUTACYJNA
Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Associació Cultural Escuela Polaca przeprowadzi wybór uczestników na podstawie kwestionariuszy zgłoszeniowych, punktacji dot. stażu pracy w oświacie polonijnej, tj.:
- roczny staż – 1 punkt
- za każdy dodatkowy rok pracy +1 punkt
W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów o wyborze uczestnika zadecyduje kolejność zgłoszeń.
W wyniku podjęcia powyższej procedury stworzona lista uczestników.
W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów utworzona zostanie lista rezerwowa. Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.
Każdy kandydat do projektu zostanie poinformowany o wynikach naboru drogą pisemną, mailową lub telefoniczną.
Lista zakwalifikowanych osób do projektu zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń Associació Cultural Escuela Polaca oraz na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca . Lista rezerwowa będzie do wglądu w sekretariacie Associació Cultural Escuela Polaca.
§ 7
PROCEDURA REZYGNACJI
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie (w uzasadnionych przypadkach) możliwa jest po przedstawieniu pisemnego wniosku do koordynatora projektu z instytucji partnerskiej. Wniosek taki należy złożyć nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem mobilności. W przypadku rezygnacji uczestnika po zakupieniu biletów lotniczych zostaje on obciążony kosztami tzw. przebukowania biletu.
Gdy nastąpi rezygnacja osoby z listy podstawowej uczestników na jej miejsce do projektu zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.
§ 8
OBOWIĄZKI UCZESTNIKA MOBILNOŚCI I PROJEKTU
przed mobilnością zagraniczną:
- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały,
- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia
w trakcie mobilności zagranicznej:
- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,
- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – Associació Cultural Escuela Polaca z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich,
- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,
- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym
po mobilności:
- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu
- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej
- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej).
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie zostaną określone w umowie pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności (pracownikiem). Wzór umowy zostanie udostępniony na stronie internetowej Associació Cultural Escuela Polaca
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – +34 644407101 lub adresem mailowym –ewa.hojna@gmail.com
Szczegółowe informacje o Programie Erasmus+, akcji 2, Edukacja szkolna, Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej - http://erasmusplus.org.pl/edukacja-szkolna/akcja-2/
Torredembarra, 05.12.2022
Komentarze
Prześlij komentarz