Zajęcia w Tarragonie, 3 listopada
Sikorki
Listopadowe zajęcia w Szkole Polskiej miały charakter iście patriotyczny. Zajęcia jednak zaczęliśmy od sprawdzenia listy obecności i powtórki z poprzedniej lekcji o pogodzie. Na przygotowanych kartach dzieci siedząc w kręgu zgadywały poszczególne zjawiska atmosferyczne, tj. słońce, wiatr, tęcza, deszcz, burza i śnieg. Dzieci doskonale wiedziały, że czasami po deszczu pojawia się tęcza. Zgodnie stwierdziliśmy, iż lubimy jak świeci słoneczko i dlatego wspinaliśmy się na paluszkach, by móc je ściągnąć z góry na dół. W dalszej kolejności udawaliśmy deszcz i wiatr.
Po zabawie zabraliśmy się do nauki piosenki ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty'', a przy okazji posłużyła nam ona do porannej gimnastyki. Po wspólnym śpiewaniu z pokazywaniem części ciała, przyszła pora na śniadanko.
W związku z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości, Szkoła Polska w Tarragonie bierze udział w projekcie ,,Do Hymnu'', który realizowany jest za pośrednictwem Fundacji Wspólnota Polska. Dlatego wraz z Orłami wspólnie odśpiewaliśmy uroczyście nasz hymn narodowy ,, Mazurek Dąbrowskiego''. Dzieci były bardzo przejęte, ale bardzo dobrze sobie poradziły, brawo!
Po jakże podniosłej chwili dzieci skosztowały czekolady oraz herbatki malinowej. Sikorki powróciły do swojej klasy i tam wysłuchały wiersza ,,Katechizm polskiego dziecka'' W. Bełza.
Wspólnie ułożyliśmy puzzle o naszym Orle Białym, jako jednym z symboli narodowych.
Słonko za oknem zaprosiło nas na boisko szkolne, gdzie wyruszyliśmy w poszukiwaniu liści, potrzebnych nam do pracy plastycznej. Po zaczerpnięciu powietrza wróciliśmy do klasy, aby wraz z Orłami stworzyć zwierzątka leśne.
Za pomocą szyszek i kasztanów powstały jeże i ślimaki.
Zajęcia zakończyliśmy sprzątaniem naszych stanowisk i rozeszliśmy się do domów.
Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia
Orły
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i ułożenia mapy Polski z puzzli. Zadanie sprawiło trochę kłopotów, ale na szczęście pomogli nam rodzice.
Następnie przeszliśmy do omówienia naszych testów z wiedzy historycznej, które uczniowie wypełniali na ostatnich zajęciach.
Rozpoczęliśmy pogawędkę na temat Narodowego Święta Niepodległości obchodzonego 11. listopada. Tego dnia Polacy wywieszają przed swoimi domami flagę i przypinają biało-czerwone kotyliony. Wszyscy świętują odzyskanie niepodległości po 123 latach niewoli.
Po krótkiej powtórce na temat symboli narodowych dzieci zapoznały się z data 1. listopada - Wszystkich Świętych. Przeczytały opowiadanie z podręcznika na temat powyższego święta, a także wykonały polecenia kontrolne. Powtórzyliśmy takie wyrazy jak: wieniec, znicz, grób. Uczniowie wysłuchali wiersza Hanny Łochockiej pt. ´´Płoną świeczki´´:
Płoną świeczek szeregi,
Płoną świeczek tysiące,
Zamyślone i drżące.
Wiec płomykiem jak dłonią,
Dłonią ciepłą i jasna,
Pozdrawiamy tych wszystkich,
Których życie już zgasło.
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniową, a po przerwie wraz z grupą młodszą, Sikorkami, przećwiczyliśmy śpiewanie Hymnu Polski. Po próbie wszystkie dzieci wzięły udział w nagraniu Hymnu Polskiego. Uczniowie trzymając w rękach chorągiewki biało-czerwone przepięknie zaśpiewali 2 zwrotki. Jest nam bardzo miło, że nasi uczniowie znają słowa hymnu, pieśni ojczystej swoich rodziców.
Następnie wyszliśmy na boisko szkolne. Korzystając z ładnej pogody graliśmy w gumę, skakaliśmy przez skakankę.
Po powrocie do klasy wraz z Sikorkami mieliśmy zajęcia techniczne. Wykonaliśmy przepiękne zwierzaki (jeże, ślimaki) z kasztanów, szyszek i plasteliny.
Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia, życząc sobie miłego weekendu. Do domu rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy.
UWAGA: Proszę, aby uczniowie przypomnieli sobie kolędy polskie tj. Przybieżeli do Betlejem Pasterze, Wśród Nocnej Ciszy itd.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz