Zajęcia w Tarragonie, 17 listopada

Sikorki 

Na ostatnich zajęciach przewodnim tematem była muzyka i figury geometryczne. Po sprawdzeniu listy obecności usiedliśmy w kręgu aby opowiedzieć obrazek przedstawiający urodziny. Odpowiadając na pytania, Co słychać?, Co widać? i Co czuć?, dzieci musiały wykazać się spostrzegawczością i nazwać rzeczy. 
Po ''burzy mózgów'' przeszliśmy do naszych instrumentów. Każde z dzieci zagrało na swoim instrumencie, ale także wymieniliśmy się nimi z naszymi kolegami zauważając, iż każdy instrument inaczej brzmi. Dzieci miały możliwość dotknięcia i grania, a przy tym świetnie się bawiły. Do piosenki ''Jedzie pociąg z daleka'' graliśmy i śpiewaliśmy jednocześnie. Było naprawdę wesoło. 
Po zmaganiach muzycznych trochę zgłodnieliśmy i zjedliśmy śniadanko. Dzięki przerwie dzieci zrelaksowały się i z wykorzystaniem muzyki zagraliśmy w Kółko graniaste, Głowa, ramiona, kolana, pięty, Stary niedźwiedź mocno śpi, Baloniku nasz malutki, itd. Po skocznych zabawach postanowiliśmy wyjść na boisko szkolne i spożyć naszą energię na powietrzu. 
Po zebraniu skakanek, wiaderek, piłek wróciliśmy do klasy by przypomnieć sobie figury geometryczne. Dzieci słusznie zauważyły, że koło przypomina słonko, prostokąt drzwi, kwadrat pudełko a trójkąt dach. Aby lepiej zapamiętać przypomniane figury, każde dziecko narysowało domek z wykorzystaniem figur. Następnie, za pomocą naklejek wykleiliśmy poszczególne części domku odpowiednimi naklejkami. Dzieci świetnie sobie poradziły z tym zadaniem. Ostatnim punktem zajęć była Legenda o smoku Wawelskim. Niektóre z dzieci jej nie znały, miejmy nadzieję, że zapamiętają, że smok wawelski pochodził z polskiego miasta jakim jest piękny Kraków. W ten sposób zaczęliśmy sesję legend polskich. Na następnych zajęciach Legenda o Syrence Warszawskiej
Na koniec wysłuchaliśmy kolędy ''Przybieżeli do Betlejem pasterze'', z uwagi na zbliżające się spotkanie mikołajkowe. Bardzo proszę o wysłuchanie i naukę w domu tejże kolędy oraz ''Cicha noc'','' Wśród nocnej ciszy''. 

Pozdrawiam,
Małgosia

Orły 

Ostatnie zajęcia rozpoczęłyśmy od nauki odczytywania czasu na zegarze wskazówkowym. W tym celu zagraliśmy w grę planszową ´´Która jest godzina?´´. 
Następnie przeszliśmy do zaprezentowania zadania domowego. Każdy z uczniów przeczytał swój list, w którym krótko przedstawił siebie i swoją rodzinę. Owe listy zostaną wysłane do Szkoły Podstawowej w Poznaniu, z którą ostatnio nawiązaliśmy współpracę. 


Kolejnym punktem naszej lekcji były zajęcia realizowane w ramach projektu międzynarodowego. Tematem tego bloku było Dziecko w szkole polonijnej, czyli jak budować dobre relacje z grupą i w grupie. Uczniowie poznali znaczenie słów zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. W ramach ćwiczeń bawiliśmy się w kalambury, prezentowaliśmy swoje herby (każda część herbu opisywała nasze upodobania, np. co lubimy robić, co lubimy jeść, czego się boimy). Także szukaliśmy podobieństw, wspólnych cech, które posiadają uczniowie. Uczyliśmy się wyrażać opinie, mówić, co nam się podoba w drugiej osobie i za co lubimy daną osobę. Zajęcia te miały charakter integracyjny. 
Po intensywnej pracy przyszła pora na śniadanie. A po przerwie wyszliśmy na boisko szkolne. Dołączyliśmy do młodszej grupy i wspólnie bawiliśmy się na świeżym powietrzu. 
Po powrocie do klasy kontynuowaliśmy nasz blok czytelniczy. Przeczytaliśmy kolejny rozdział z książki J. Korczakowskiej pt. ´´Spotkanie nad morzem´´. Tym razem nasza bohaterka Danusia dojechała już nad morze. Poznała swoich nowych opiekunów i zobaczyła piękny polski Bałtyk. Na kolejnych zajęciach będziemy kontynuowali czytanie. 
Następnie utrwalałyśmy czytanie ze zrozumieniem oraz odpowiadanie na pytania do przeczytanego tekstu. Opowiadanie opisywało zwyczaje andrzejkowe, tj. lanie wosku, wróżenie, kto pierwszy wyjdzie za mąż albo się ożeni. Sami także spróbowaliśmy jednej wróżby. Każdy z uczniów zdjął lewy but i układając kolejno jeden za drugim poznaliśmy imię osoby, która pierwsza wyjdzie za mąż/ożeni się. Okazało się, że wypadło na naszego Kubę. 
Na zakończenie każdy z uczniów zapoznał się ze swoją rolą, którą zaprezentuje podczas spotkania świątecznego. 
Do domów rozchodziliśmy się życząc sobie miłego weekendu.

UWAGA: Proszę, aby wszyscy uczniowie zapoznali się ze swoją rolą i nauczyli się jej na pamięć. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?