Zajęcia w Barcelonie, 24 listopada
Ostatnie przedświąteczne spotkanie w grupie Poziomek było bardzo pracowite. Po przywitaniu się od razu przeszliśmy do powtarzania tekstu i ćwiczenia melodii piosenki pt "Mikołaj się zbliża".

Po śniadaniu i krótkiej zabawie na podwórku szkolnym pozostaliśmy w tematyce bajkowej wsłuchując się w treść bajki o Kopciuszku. Dzieci oceniły postępowanie złej macochy i jej niedobrych córek oraz Kopciuszka. Wszystkie zgodnie stwierdziły, że macocha i jej córki były bardzo niedobre dla Kopciuszka. Podsumowaniem bajki była praca plastyczna.

Pożegnaliśmy się w atmosferze już troszkę świątecznej.
Drodzy Rodzice!
Proszę o ćwiczenie z dzieckiem w domu tekstu i melodii piosenki pt. "Mikołaj się zbliża"
Na spotkanie świąteczne 15 grudnia proszę o ubranie dziecka w czerwoną bluzeczkę, sweterek itp.
Serdecznie dziękuję za współpracę!
Pozdrawiamy i do zobaczenia na spotkaniu bożonarodzeniowym 15 grudnia,
Maria, praktykantki - Julia i Joanna oraz Babcia Sabina
Jagódki
Na ostatnich zajęciach naszym głównym tematem było przygotowanie do Świąt. Rozmawialiśmy o naszych marzeniach, listach do Świętego Mikołaja i o tym, czy tylko grzeczne dzieci dostają prezenty. Nasze pracowite Jagódki, jak się okazuje, pomagają też Rodzicom w przygotowaniach domu na wieczór wigilijny i ubierają choinkę. W międzyczasie uczyliśmy się też kolędy „Gdy Śliczna Panna”, którą zaśpiewamy na apelu wigilijnym 15 grudnia.
Po krótkiej przerwie na patio i śniadaniu, dzieci wykonały bałwanki z wacików, patyczków i kolorowych klejów brokatowych.
Praca domowa: nauka kolędy „Gdy Śliczna Panna”
Dziękujemy i do zobaczenia na spotkaniu wigilijnym,
Agnieszka, Ksenia i Patrycja
Malinki
Zajęcia w grupie Malinek przebiegły pod znakiem dobrej zabawy oraz dawki wiedzy. Po przywitaniu się i sprawdzeniu listy obecności, rozpoczęliśmy powtórkę z ostatnich zajęć: przypomnieliśmy sobie słowa hymnu narodowego, by móc później uroczyście go odśpiewać.
Korzystając z tego, że byliśmy rozśpiewani kontynuowaliśmy zajęcia, tym razem w atmosferze bardziej świątecznej, przybliżając sobie kolędę "Przybieżeli do Betlejem". Poznaliśmy trzy zwrotki oraz staraliśmy się jak najlepiej je przećwiczyć.
Następnie zawitała do nas niespodzianka. Odwiedziły nas praktykantki z mini-teatrzykiem. Uczniowie wysłuchali wiersza "Rzepka" Juliana Tuwima a momentami nawet aktywnie uczestniczyli w przedstawieniu.
Podczas części historyczno-geograficznej zajęć mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska dawnym stolicom Polski - dowiedzieliśmy się jak Gniezno, Kraków i Warszawa stawały się stolicami naszego kraju, oraz czym się charakteryzują. Dzieci z zainteresowaniem śledziły losy każdej z nich, a następnie na podstawie przedstawionego materiału staraliśmy się wspólnie wyjaśnić znaczenia słów, nierzadko trudnych oraz nietypowych, związanych z tymi miastami, takich jak: barbakan czy lajkonik. Kto mieszkał na Wawelu? Kim był Zygmunt III Waza? Na te pytania odpowiedzieliśmy sobie wspólnie podczas historycznej wędrówki po Polsce.
Oprócz nauki czekała na nas świetna zabawa - co ciekawe - z wykorzystaniem naszego zmysłu węchu. Celem zabawy było rozwijanie słownictwa czynnego poprzez aktywizowanie zmysłu węchu i smaku. Poznaliśmy grę "Nos w nos", gdzie zadaniem dzieci było nazwanie i określenie źródła wąchanego zapachu. Dzieci, będąc w grupach, starały się wspólnie określić, czy dany zapach to zapach mydła, czy też różanych perfum, oraz opisując dane zapachy, przyporządkowywały je do właściwych kart.
Na zakończenie zajęć dowiedzieliśmy się, co należy wiedzieć, gdy planujemy wyjazd, spotkanie lub wycieczkę: Teraz wiemy, że sekret udanego planowania to zadanie odpowiednich pytań:
Dokąd?
Kiedy?
Z kim?
W jakim celu? oraz
Co możemy ze sobą zabrać?
Temat pozwolił nam puścić wodze wyobraźni i zaplanować wspólnie wycieczkę do lasu.
Jako pracę domową uczniowie mają za zadanie zaplanować idealną wycieczkę za pomocą pracy plastycznej lub pisemnej bazując na wymienionych wcześniej pytaniach.
Kolejne zajęcia to już spotkanie świąteczne. Nasz grupa zaśpiewa na nim kolędę Przybieżeli do Betlejem Pasterze. Kolędę tę ćwiczyliśmy na zajęciach ale proszę wszystkich rodziców aby prześpiewać ją jeszcze w domu z dziećmi:
Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
A pokój na ziemi.
Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!
Chwała na wysokości...
Anioł Pański sam ogłosił te dziwy,
Których oni nie słyszeli, jak żywi.
Chwała na wysokości...
Do zobaczenia na spotkaniu świątecznym!
Ania, Kasia
Jarzębina
Nasze ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od luźnej rozmowy na temat pobytu uczniów grupy Jarzębina w Polsce w ramach wymiany ze Szkołą Podstawową im. Orła Białego w Ostrołęce. Victor i Alex opowiadali nam o swoim pobycie w Warszawie, w Ostrołęce, o zajęciach, w jakich uczestniczyli, o akademii z okazji Święta Niepodległości, o smacznym polskim jedzeniu. Przy okazji obejrzeliśmy też zdjęcia towarzyszące odwiedzonym miejscom.


Nie zabrakło też stosownej legendy. W ramach naszego Kącika Czytelniczego, zapoznaliśmy się z legendą “O toruńskich piernikach”.
Na koniec, w części poświęconej jęz. polskiemu, wprowadziliśmy zasady pisowni „nie” z różnymi częściami mowy: z rzeczownikiem, przymiotnikiem, czasownikiem i przysłówkiem.
PROSIMY O ĆWICZENIE W DOMU KOLĘDY “Wśród nocnej ciszy”.
Do zobaczenia na spotkaniu świątecznym,
Gosia i Justyna
Komentarze
Prześlij komentarz