Zajęcia w Barcelonie, 15 września

Poziomki 

W sobotę 15 września spotkaliśmy się po raz pierwszy po wakacjach. Po inauguracji nowego roku szkolnego przez dyrektorkę szkoły panią Ewę Hojna, dalsza część spotkania przebiegała już w sali lekcyjnej. 
Po przywitaniu się z dziećmi i ich rodzicami zapoznałyśmy się z imionami ( każde dziecko otrzymało zawieszkę z wypisanym imieniem ) i zaprosiłyśmy do zabaw integracyjnych. Był " Balonik", nauka piosenki " Błyskawica, grzmot", " Karuzela", zabawy z użyciem chusty animacyjnej Klanzy, wyklaskiwanie i wystukiwanie rytmu piosenek, budowanie zamków i murów obronnych z klocków, układanie puzzli, praca plastyczna, zabawy na podwórku szkolnym, bajka o ołówku i kredce i oczywiście śniadanie szkolne. 
Dla wielu dzieci było to nowe doświadczenie, przebywania w grupie rówieśniczej bez mamy i taty. Maluszki dzielnie poradziły sobie z tym wyzwaniem. Duże brawa! 
Wszystkie zabawy i aktywności dzieci pozwoliły nam wstępnie zapoznać się z poziomem znajomości języka polskiego, zasobem słownictwa i wymową. 

Pozdrawiamy serdecznie, 
Maria Kołomyjec, Urszula Jedrach i Babcia Sabina 

Drodzy Rodzice! Podczas naszego sobotniego spotkania dzieci uczyły się piosenki z użyciem gestów pt. " Błyskawica, grzmot". Bardzo prosimy o poćwiczenie z dzieckiem słów i melodii tej piosenki. Oto link do materiału dźwiękowego tego utworu: https://mp3youtube.pl/blyskawica-grzmot-piosenka-klanzy.html 


Bardzo dziękujemy za współpracę, Maria i Ula

Jagódki 

Pełni emocji, po uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego w audytorium, przeszliśmy do naszej klasy i w towarzystwie rodziców sprawdziliśmy listę obecności. W ten sposób mieliśmy szansę poznać się z Jagódkami. 
Po pożegnaniu Rodziców, zebraliśmy się w kole i wspólnie powtórzyliśmy swoje imiona. Dzięki zabawie „Niech wstanie dziecko, które…” dowiedzieliśmy się, że wszyscy jesteśmy wielbicielami lodów czekoladowych i pizzy! 
Po takim wstępie daliśmy się ponieść marzeniom i przelaliśmy na kartki swoje plany dotyczące tego, kim chcemy zostać w przyszłości. 
Po przerwie na patio i zjedzeniu drugiego śniadania, wypoczęte i w pełni sił, Jagódki zastanowiły się, kim tak naprawdę jest przedszkolak i jakie ma prawa i obowiązki. Po burzy mózgów dzieci grzecznie złożyły Przysięgę i zostały pasowane na Przedszkolaka. 
Na koniec wspólnie zaśpiewaliśmy i zatańczyliśmy do piosenki „Jesteśmy Jagódki”. 

Bardzo dziękujemy za energetyczne rozpoczęcie roku i do zobaczenia, 
Patrycja, Agnieszka i Monika 

Malinki 

Pierwsze zajęcia w tym roku szkolnym rozpoczęliśmy trochę nieśmiało. Nowa Pani nauczycielka, pani praktykantki i nowa grupa. Wszyscy wiec skorzystali z zabaw integracyjnych i bliżej się poznali. Każdy miał okazję się przedstawić, powiedzieć jak ma na imię oraz co lubi robić. 
Następnie rozmawialiśmy o minionych wakacjach. Wspominaliśmy odwiedzone miejsca i próbowaliśmy odnaleźć je na mapie. Zastanawialiśmy się też czym są wakacyjne skarby. Uczniowie opowiadali jakie skarby przywieźli z wakacji. Kolejnym etapem była rozmowa na temat bezpieczeństwa w szkole oraz zasad zachowania na zajęciach. Poznaliśmy znaki które widzimy na korytarzu w szkole i wyjaśniliśmy co oznaczają. Rozmawialiśmy o tym co przeszkadza podczas zajęć i do czego mamy prawo. Uczniowie wykonali plakaty z omówionymi zasadami. Na koniec na kartce wypisaliśmy nieodpowiednie zachowania po czym kartki pognietliśmy i wyrzuciliśmy do kosza. Mam nadzieję że od następnych zajęć będziemy już przestrzegać naszych praw i obowiązków. 

Pozdrawiam, 
Ania 

Jarzębina 

Nasze pierwsze w tym roku szkolnym spotkanie rozpoczęliśmy- wraz ze wszystkimi uczniami Szkoły Polskiej w Barcelonie- od uroczystej inauguracji nowego Roku Szkolnego 2018-19. 
Po ceremonii przeszliśmy do klasy, aby przywitać się i poznać nawzajem, bowiem grupa Jarzębiny powiększyła się w tym roku o nowych uczniów. Część integracyjna zaczęła się więc od sprawdzenia listy obecności i przedstawienia się każdego z nas- uczniów i nauczycieli. Poznaliśmy nie tylko nasze imiona i nazwiska, ale również miejsce pochodzenia i nasze zainteresowania. Zwieńczeniem tej części była ruchowa zabawa integracyjna poprowadzona przez p. Julię, po której chyba już nikt nie miał wątpliwości, kto jak ma na imię. Zajęcia nasze przerwaliśmy, aby udać się na Polonijne Czytanie Przedwiośnia, Stefana Żeromskiego, w ramach ogólnopolskiej akcji poprzedzającej obchody 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Nasza grupa była obecna na czytaniu pierwszych trzech rozdziałów, po czym wróciliśmy do klasy na krótką przerwę rekreacyjną: śniadanie i patio. 
Ostatni blok zajęć upłynął nam na luźnej rozmowie o tym, gdzie spędziliśmy wakacje, ze szczególnym uwzględnieniem wakacji w Polsce. Na początek obejrzeliśmy krótki film przedstawiający jedne z najbardziej emblematycznych i najpiękniejszych miejsc w Polsce, a uczniowie mieli za zadanie zidentyfikować te miejsca, które już mieli okazję poznać wcześniej. Dodatkowo, posłużyliśmy się zdjęciami i mapą Polski, gdzie zaznaczaliśmy miejsca znane i odwiedzone podczas wakacji. Przypomnieliśmy też nazwy stron świata po polsku- pomocne do zrobienia pracy domowej- oraz wskazaliśmy naszych zagranicznych sąsiadów.
Nie zapomnieliśmy też o przypomnieniu ważnej wrześniowej daty- 1 września 1939, czyli wybuch II wojny światowej. Tradycyjnie już- jak to w grupie Jarzębiny-będziemy na każdych zajęciach realizować tzw. Kartki z kalendarza, aby przybliżyć naszym uczniom ważne wydarzenia z historii naszego kraju. 

Dziękujemy i zapraszamy na kolejne zajęcia, 
Gosia i Julia 

PRACA DOMOWA: Karta pracy Wspomnienia z wakacji.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?