Zajęcia w Tarragonie, 5 maja

Sikorki 

Majowe już spotkanie zaczęliśmy od przywitania się i kolorowania malowanek. Następnie przeszliśmy do tematu zajęć - Czystość to zdrowie. Omówiliśmy jak możemy my dbać o czystość. Dzieci zgodnie uznały, że mycie rąk i mycie zębów jest niezbędnym elementem naszej higieny, ale też czesanie się grzebieniem. Postanowiłam sprawdzić, czy rzeczywiście znają przedmioty służące im do higieny. Przedstawiłam szczoteczkę do mycia zębów, kubek oraz pastę do zębów. Dzieci zgodnie stwierdziły, iż posiadają te przybory i każdy po kolei powtarzał nazewnictwo tychże. 

Aby lepiej przyswoić tematykę nauczyliśmy się piosenki ,,Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda'' z repertuaru Fasolek: https://youtu.be/sdYs9ZhKo8o
Tuż po niej wysłuchaliśmy znanych nam już piosenek śpiewanych na ostatnich zajęciach, ''Biedroneczki są w kropeczki'', '' Ogórek'', '' Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki''
Po skocznych rytmach przeszliśmy do pracy plastycznej z teczek Tropiciela, gdzie zadaniem było udekorowanie ręcznik. Za pomocą słomek i farb staraliśmy się wykonać nasze prace jak najlepiej, gdyż zadanie nie należało do łatwych. Poprzez dmuchanie w słomkę wykonaliśmy ćwiczenia oddechowe, które poprawiają artykulację. W ten sposób połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. 
Po nadaniu koloru naszym ręcznikom wyszliśmy wraz z Orłami na zasłużoną przerwę na boisko, gdzie dzieci korzystając z piłek, skakanek, wiaderek i łopatek dały upust energii. 
Po powrocie do klasy obejrzeliśmy filmik o symbolach narodowych oraz wysłuchaliśmy piosenki ''Jestem Polakiem'', uwieczniając tym samym nasze pochodzenie. Dzieci z dumą mówiły same, że są Polakami i Hiszpanami . ''Jesteśmy Polakami, dlatego iż nasze mamy są Polkami'', słowa dzieci! 
Kolejnym punktem zajęć były pacynki. Każdy uczeń wybrał sobie swoich bohaterów bajki, po czym  miał za zadanie opowiedzieć krótką historyjkę wymyśloną przez siebie z wykorzystaniem pacynek. Dzieci świetnie sobie poradziły w tej roli. Zamieniły się w aktorów i zinterpretowały na swój sposób przebieg wydarzeń. Brawo! Ostatnią opowieścią była bajka Jaś i Małgosia. Dzieci w skupieniu słuchały i obserwowały zachowanie bohaterów/pacynek. Na pewno wrócimy jeszcze do tego typu zabaw przez sztukę. 
Na zakończenie zajęć wraz z Orłami bawiliśmy się chustą animacyjną, zaczynając od znajomości kolorów, kogo brakuje, celowania piłeczki w dziurę, czyja to ręka do zawijania się w kwiat lotosu i naleśniki z nadzieniem i polewą. Naszym zabawom nie było końca. 
Tak zadowoleni i roześmiani rozeszliśmy się do domów, mówiąc sobie Do widzenia. 

Pozdrawiam i dziękuje,
Małgosia

Orły 

Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od zadania domowego. Wspólnie zaśpiewaliśmy kilkakrotnie piosenkę ´´Krakowiaczek jeden´´. Następnie dyskutowaliśmy o świętach majowych (Święto Pracy, Święto Flagi, Święto Konstytucji 3. Maja). Uczniowie korzystając z kart pracy rozwiązywali zadania. Przy okazji zapoznaliśmy się z popularnymi nazwami zawodów, tj. lekarz, nauczyciel, fryzjer, krawiec, policjant. Następnym ćwiczeniem było stworzenie odpowiednich form żeńskich do podanych zawodów. Niektóre zawody jak krawiec sprawiły nam trochę trudności. Ale już wiemy, że pani krawiec to KRAWCOWA. 
Kolejnym punktem zajęć była pogadanka na temat ´´mój wymarzony zawód´´. Uczennice chciałyby zostać panią pilot, strażniczką miejską, farmaceutką, a także nauczycielką wychowania fizycznego. 
Przechodząc do Dnia Flagi, uczennice przeczytały wiersz A. Kaminskiej pt. ´´Święto Flagi´´, następnie wykonały ćwiczenia z kart pracy polegające na uzupełnieniu zdań. Przy święcie 3. Maja zatrzymaliśmy się na chwilę i wyjaśniliśmy pojęcie Konstytucja. W międzyczasie obejrzeliśmy bajkę Polak Mały. 
Po wyczerpującej pierwszej części zajęć przyszła pora na przerwę śniadaniową. Podczas przerwy Amelia opowiadała o tym jak zaprezentowała swój kraj Polskę oraz tradycje polskie podczas święta Sant Jordi w swojej szkole hiszpańskiej. Pokazała również zdjęcia zrobione podczas tego dnia oraz własnoręcznie zrobione toruńskie pierniki. 
Po posiłku wybraliśmy się wraz z grupą młodszą na boisko szkolne. Zajęcia miały charakter ruchowy, relaksacyjny. Dzieci skakały przez skakankę, grały w piłkę. 
Po powrocie do klasy przeszliśmy do zajęć plastyczno-technicznych. Uczniowie wykonali samodzielnie przepiękne kotyliony. 
Na zakończenie razem z Sikorkami bawiliśmy się chustą animacyjną. Był to czas integracji obu grup, utrwalania nazywania kolorów, ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość, wyobraźnię oraz koordynację. Po posprzątaniu klasy, pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia i rozeszliśmy się do domów. 

Pozdrawiamy, 
Ula i Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?