Zajęcia w Tarragonie, 7 kwietnia

Sikorki 

Kwietniowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się, po czym obserwowaliśmy pogodę za oknem. Jak przystało na wiosnę: świeciło słońce, wiał wiatr oraz niebo było zachmurzone. 
Dla utrwalenia powtórzyliśmy pory roku i dni tygodnia, a następnie przeszliśmy do pracy z teczek Tropiciela, gdzie dzieci musiały wykazać się spostrzegawczością wyszukując zwierzęta na wiosennej łące. 

Po skończeniu prac zjedliśmy śniadanko w trakcie którego wsłuchiwaliśmy się w piosenkę ,,Biedroneczki są w kropeczki". Dołączając do Orłów, czas wolny spędziliśmy w szkole, z uwagi na duży wiatr. Układaliśmy więc klocki, skakaliśmy w skakanki oraz piliśmy herbatkę malinowa z ciastem polskim. Dziękujemy mamie za przygotowane w domu pyszności. 
Po powrocie do klasy czekała na nas krzyżówka, a wraz z nią słodkie nagrody. Dzieci w skupieniu odpowiadały na wiosenne pytania. 
Po tak wymagającej pracy zabawiliśmy się w Stary niedźwiedź mocno śpi, oraz udawaliśmy kwiaty budzące się rano, świecące słonko, wiejący wiatr... 
Zajęcia zakończyliśmy pracą manualną wykonując żabki i bociana, po czym wkleiliśmy je do zeszytu. Była to świetna zabawa i okazja do przypomnienia piosenki ,,Była sobie żabka mała'', a morał taki żeby zawsze słuchać mamy! Tymże mądrym morałem zakończyliśmy nasze spotkanie i pożegnaliśmy się zwrotem Do widzenia. 

P.S. Proszę o przyniesienie na następne zajęcia 6 płaskich kamyków. 

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Orły 

Pierwsze zajęcia kwietniowe rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie głównych zagadnień związanych z minionymi świętami. Uczennice zapoznały się z takimi słowami jak palma, koszyczek wielkanocny, święconka, pisanka, śmigus-dyngus. Następnie przeszliśmy do głównego tematu zajęć, który brzmiał ´´Dbamy o naszą planetę Ziemie´´. 
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. Jest to doskonały powód przybliżenia znaczenia dbania o środowisko. Pierwsze zadanie polegało na wyszukaniu właściwych postaw pro-ekologicznych. Wspólnymi siłami ustaliłyśmy, że należy zakręcać wodę przy myciu zębów, śmieci należy wrzucać do kosza na śmieci, używać toreb papierowych lub materiałowych zamiast foliowych, sadzić drzewa, rośliny, częściej korzystać z jazdy na rowerze niż jazdy samochodem, które emitują spaliny do naszej atmosfery. Następnie omówiliśmy pojęcie segregowania odpadów. Uczennice doskonale wiedziały, że należy wrzucać śmieci do odpowiednich pojemników (osobno papier, plastyk, szkło, odpady tzw. Bio). 
Następnie przyszła pora na przerwę śniadaniową. Serdeczne podziękowania dla mamy Amelki, która poczęstowała nas przepysznym domowym sernikiem oraz jabłecznikiem. 
Po śniadaniu przeszliśmy do części plastycznej naszych zajęć. Dzieci wykonały własne zakładki do książki, korzystając z szablonów tematycznych oraz farb. 
Po części artystycznej przyszła pora na coś trudniejszego. Uczennice zapoznały się z terminem stopniowania przymiotników. Już wiedzą, że każdy przymiotnik ma stopień równy, wyższy i najwyższy. Niektóre przymiotniki sprawiły trochę trudności (zły – gorszy – najgorszy, dobry – lepszy – najlepszy, chory – bardziej chory – najbardziej chory). 
W tym dniu również obejrzeliśmy bajkę edukacyjną ´´Ekologiczny dom´´ oraz przygody Kota Filemona ´´Wielkanocne sprzątanie´´. Na zakończenie uczennice zagrały w grę dni tygodnia, przypominając sobie właściwe nazwy. 
Po emocjonującej zabawie pożegnaliśmy się słowami ´´do widzenia´´ i z uśmiechem na twarzy rozeszliśmy się do domów. 

UWAGA: Na następne zajęcia proszę o przyniesienie przez dzieci swoich ulubionych książek. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?