Zajęcia w Tarragonie, 21 kwietnia
Kolejne kwietniowe zajęcia zbiegły się w czasie z dwoma bardzo ważnymi świętami, Dniem Ziemi i Dniem Książki.
Po przywitaniu się, przeszliśmy do omówienia obrazka z teczki Tropiciela, po czym dzieci uzupełniły go brakującymi naklejkami. Tematem przewodnim była przyroda, jak o nią dbać oraz co oznacza ekologia. Dzieci doskonale wiedzą, że należy segregować śmieci, dlatego nasza klasa zamieniła się w rzekę z odpadami. Rzeką był worek na śmieci, a w nim różne odpady. Zgodnie stwierdziliśmy, iż w ten sposób rybki nie mogą żyć, dlatego każdy uczeń wyrzucał do odpowiedniego kosza śmieci. Papier do niebieskiego kosza, plastik do żółtego a odpady organiczne do brązowego. Powiedzieliśmy też, iż należy oszczędzać wodę, biorąc prysznic zamiast kąpieli w wannie, czy na zakupy bierzemy szmacianą torbę zamiast plastikowej.

Po posprzątaniu klasy wyszliśmy wraz z Orłami na boisko, bawiąc się wspólnie i relaksując.
Po powrocie do klasy czekała na nas lektura ''Smok Wawelski''. Dzieci zgodnie stwierdziły, że w Katalonii również mieszkał kiedyś smok. Nasz polski, mieszkał w Krakowie, i niektóre z dzieci widziały jego pomnik.
Na zakończenie zajęć wyszliśmy na dwór aby wspólnie z Orłami sadzić szczepy truskawek. Dzieci z uwagą i dokładnością sadziły swoje małe roślinki. Teraz muszą dbać, podlewając codziennie by wyrosły soczyste owoce.
Miejmy nadzieję, że lekcja o przyrodzie i dbaniu o środowisko zaowocuje w przyszłości.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od pogawędki na temat mojej ulubionej książki. Każda z uczennic zaprezentowała przyniesioną z domu książkę, a następnie opowiedziała w skrócie, o czym jest dana opowieść. Wśród ulubionych bajek znalazła się historia Alladyna, Czerwonego Kapturka oraz opowieść o Polsce, poszczególnych województwach, miastach. Była to dobra okazja do spontanicznej wypowiedzi uczennic oraz nauki opisywania, opowiadania historyjek.
Następnie przeszliśmy do ćwiczeń z podręcznikiem. Uczennice przeczytały tekst WIOSNA i kolejno rozwiązywały polecenia do danego opowiadania. W ten sposób ćwiczyłyśmy czytanie ze zrozumieniem.
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniową. Podczas przerwy opowiadałyśmy o sprawach bieżących.
Po przerwie wykorzystaliśmy wiosenna aurę i wyszliśmy na boisko szkolne. Tam uczniowie grali w piłkę, skakali na skakance, tworzyli własne ogródki.
Po zabawie na świeżym powietrzu wraz z grupą Sikorek posadziliśmy truskawki. Było to nowe doświadczenie dla dzieci. Przy okazji utrwaliliśmy takie słowa jak sadzonka, truskawka, doniczka.
Następnie uczennice zapoznały się z piosenką ´´Krakowiaczek jeden´´ oraz tańcem Krakowiak. Następnie zaprosiliśmy do siebie Maurycego z grupy Sikorek wraz ze swoim kuzynem Olkiem z Polski do przećwiczenia tańca Krakowiaka. Było nam bardzo milo gościć chłopca, który z chęcią opowiedział skąd przyjechał oraz zaśpiewał dzieciom powyższą piosenkę, która tak bardzo jest popularna w Polsce.
Na zakończenie przypomnieliśmy sobie takie przysłowia jak: kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata; w marcu jak w garncu oraz gdyby kózka nie skakała to by nóżki nie złamała. I właśnie to ostatnie przysłowie było tematem naszej bajki. Uczniowie obejrzeli przygody Koziołka Matołka pt. Gdyby kózka nie skakała.
Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy, życząc sobie miłego dnia.
ZADANIE DOMOWE: nauka piosenki na pamięć ´´Krakowiaczek jeden´´, uczennice tekst maja zapisany w zeszycie.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz