Zajęcia w Tarragonie, 21 kwietnia
Kolejne kwietniowe zajęcia zbiegły się w czasie z dwoma bardzo ważnymi świętami, Dniem Ziemi i Dniem Książki.
Po przywitaniu się, przeszliśmy do omówienia obrazka z teczki Tropiciela, po czym dzieci uzupełniły go brakującymi naklejkami. Tematem przewodnim była przyroda, jak o nią dbać oraz co oznacza ekologia. Dzieci doskonale wiedzą, że należy segregować śmieci, dlatego nasza klasa zamieniła się w rzekę z odpadami. Rzeką był worek na śmieci, a w nim różne odpady. Zgodnie stwierdziliśmy, iż w ten sposób rybki nie mogą żyć, dlatego każdy uczeń wyrzucał do odpowiedniego kosza śmieci. Papier do niebieskiego kosza, plastik do żółtego a odpady organiczne do brązowego. Powiedzieliśmy też, iż należy oszczędzać wodę, biorąc prysznic zamiast kąpieli w wannie, czy na zakupy bierzemy szmacianą torbę zamiast plastikowej.
Po części teoretycznej przeszliśmy do praktycznej, czyli pora na małe co nie co, gdzie słuchaliśmy naszych piosenek, Ogórek, Idziemy na jagody, Cztery słonie itd.
Wykorzystując dary ziemi, postanowiliśmy na przyniesionych kamieniach namalować biedronki. Dzieci z wielką precyzją starały się wykonać swoje małe robaczki, zamieniając kartkę papieru na inne stworzonko. Nie tylko zabawki kupione w sklepie pozwalają na zabawę, te wykonane przez siebie dają więcej satysfakcji i radości.
Po posprzątaniu klasy wyszliśmy wraz z Orłami na boisko, bawiąc się wspólnie i relaksując.
Po powrocie do klasy czekała na nas lektura ''Smok Wawelski''. Dzieci zgodnie stwierdziły, że w Katalonii również mieszkał kiedyś smok. Nasz polski, mieszkał w Krakowie, i niektóre z dzieci widziały jego pomnik.
Na zakończenie zajęć wyszliśmy na dwór aby wspólnie z Orłami sadzić szczepy truskawek. Dzieci z uwagą i dokładnością sadziły swoje małe roślinki. Teraz muszą dbać, podlewając codziennie by wyrosły soczyste owoce.
Miejmy nadzieję, że lekcja o przyrodzie i dbaniu o środowisko zaowocuje w przyszłości.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od pogawędki na temat mojej ulubionej książki. Każda z uczennic zaprezentowała przyniesioną z domu książkę, a następnie opowiedziała w skrócie, o czym jest dana opowieść. Wśród ulubionych bajek znalazła się historia Alladyna, Czerwonego Kapturka oraz opowieść o Polsce, poszczególnych województwach, miastach. Była to dobra okazja do spontanicznej wypowiedzi uczennic oraz nauki opisywania, opowiadania historyjek.
Następnie przeszliśmy do ćwiczeń z podręcznikiem. Uczennice przeczytały tekst WIOSNA i kolejno rozwiązywały polecenia do danego opowiadania. W ten sposób ćwiczyłyśmy czytanie ze zrozumieniem.
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniową. Podczas przerwy opowiadałyśmy o sprawach bieżących.
Po przerwie wykorzystaliśmy wiosenna aurę i wyszliśmy na boisko szkolne. Tam uczniowie grali w piłkę, skakali na skakance, tworzyli własne ogródki.
Po zabawie na świeżym powietrzu wraz z grupą Sikorek posadziliśmy truskawki. Było to nowe doświadczenie dla dzieci. Przy okazji utrwaliliśmy takie słowa jak sadzonka, truskawka, doniczka.
Następnie uczennice zapoznały się z piosenką ´´Krakowiaczek jeden´´ oraz tańcem Krakowiak. Następnie zaprosiliśmy do siebie Maurycego z grupy Sikorek wraz ze swoim kuzynem Olkiem z Polski do przećwiczenia tańca Krakowiaka. Było nam bardzo milo gościć chłopca, który z chęcią opowiedział skąd przyjechał oraz zaśpiewał dzieciom powyższą piosenkę, która tak bardzo jest popularna w Polsce.
Na zakończenie przypomnieliśmy sobie takie przysłowia jak: kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata; w marcu jak w garncu oraz gdyby kózka nie skakała to by nóżki nie złamała. I właśnie to ostatnie przysłowie było tematem naszej bajki. Uczniowie obejrzeli przygody Koziołka Matołka pt. Gdyby kózka nie skakała.
Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy, życząc sobie miłego dnia.
ZADANIE DOMOWE: nauka piosenki na pamięć ´´Krakowiaczek jeden´´, uczennice tekst maja zapisany w zeszycie.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz