Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 14 marca

Grupa dzieci młodszych 

Sobotnie zajęcia w szkole polskiej zaczęliśmy od porannej gimnastyki. Następnie przeczytaliśmy List od Pani Wiosny, w którym opowiedziała nam, iż bardzo chciałaby się z nami spotkać, ale przyjdzie tylko wtedy kiedy odgadniemy jej zwiastuny. Po przeczytaniu wiersza D.Gellnerowej " Zwiastuny wiosny" wszyscy wspólnie wymieniliśmy znaki wskazujące przyjście tej wyczekiwanej pory roku. Następnie przyszła pora na śniadanko, gdzie każde z dzieci przyniosło owoc i tak pokrojonymi owocami poczęstowaliśmy dzieci, gdzie przy okazji przypomnieliśmy sobie ich nazwy. Po śniadanku przyszedł czas na zajęcia plastyczne, gdzie z rolek po papierze toaletowym, z bibuły i plasteliny wykonaliśmy króliczki. Muszę przyznać, iż dzieci bardzo starannie podeszły do zadania. Dzieci, które skończyły wcześniej zadanie, bawiły się w dowolne gry. Kolejnym etapem naszych zajęć była nauka piosenki pt.,, Maszeruje wiosna,,. 
Na zakończenie zajęć wyszliśmy do pobliskiego parku i bawiliśmy się piękną, kolorową chustą animacyjną. Dzieci szybko się zapoznały z nowym przedmiotem zabawy, przy czym śmiech nas nie opuszczał nawet na chwilę. 
Jako pracę domową dzieci otrzymały namalowane jajko do ozdobienia. W tak dobrych humorach rozeszliśmy się do domów. Jeżeli to możliwe to bardzo proszę o wysłuchanie i utrwalenie piosenki z internetu ,,Maszeruje wiosna,,. 

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Grupa dzieci starszych 


Motywem przewodnim ostatnich zajęć w grupie starszej była Legenda o Smoku Wawelskim. Na początku dzieci pracowały z mapą przypominając sobie historyczną i współczesną stolicę Polski, rzeki, a także zwierzęta, które poznały na wcześniejszych zajęciach. Następnie przenieśliśmy się na chwilę do Krakowa. Dzieci dowiedziały się, że w Krakowie znajduje się Rynek Wielki z sukiennicami i Kościołem Mariackim, wysłuchały hejnału oraz zajrzały na chwilę na Wawel, pod którym stoi pomnik legendarnego smoka. Po chwili uważnie wysłuchały Legendy o Smoku Wawelskim i odpowiedziały na pytania związane z jej treścią. Wysłuchaliśmy też piosenki o smoku. Dzieciom chyba najbardziej przypadła do gustu sama postać smoka, bo z ochotą wcielały się w nią w następnych zabawach i zadaniach. W czasie przerwy zjedliśmy śniadanie i wyszliśmy na chwilę do parku, by pobawić się z chustą animacyjną. Przy okazji poćwiczyliśmy rozróżnianie problematycznych głosek „b” i „w”, a dzieci nauczyły się wzajemnie kilku nowych zabaw z chustą. Po powrocie do szkoły była jeszcze chwila czasu na odgrywanie bohaterów legendy i znanych zwierząt, a później poćwiczyliśmy pisanie małej literki „l”. Dzieci szukały jej w wyrazach, które znają. Po błyskawicznym wykonaniu zadania powtórzyliśmy poznane na ostatnich zajęciach nazwy owoców i na koniec zagraliśmy w owocowego „wisielca”. 

Paulina i Ewa

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?