Sprawozdanie z zajęc w Barcelonie, z 7 marca
Poziomki
„Na wiosennej łące”.
Zajęcia rozpoczęły się rozmową na temat pór roku (jakie mamy pory roku, co jest charakterystycznego dla każdej z nich, jaka jest ulubiona pora roku dzieci), następnie rozwinięty został temat wiosny. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące wiosennych przeobrażeń, zjawisk i oznak tej pory roku (wracające z ciepłych krajów bociany, bazie, topniejący śnieg, przebiśniegi, pierwsze kwiaty). Opowiadały o swoich doświadczeniach związanych z końcem zimy. Rozmawialiśmy również o zwierzętach, jakie można spotkać na wiosennej łące. Kolejnym punktem zajęć była zabawa ruchowa - „Słońce - deszcz”, dzieci chodziły po kole i wydawały określone dźwięki oraz szumy na podobieństwo padającego deszczu czy wiejącego wiatru, próbowały również „dosięgnąć słońca”. Te zajęcia były wyjątkowe, ponieważ jeden uczeń świętował tego dnia urodziny, co stanowiło doskonałą okazję, aby nauczyć dzieci śpiewania urodzinowej piosenki „Sto lat”. Po śniadaniu zaśpiewaliśmy ją chłopcu, który następnie poczęstował kolegów i koleżanki drobnymi łakociami - żelkami i cukierkami. Po śniadaniu i małej celebracji urodzin dzieci wyszły na patio, gdzie spędzały czas bawiąc się i ucząc się zasad wspólnej zabawy, współdzielenia zabawek, cierpliwego czekania na swoją kolej w przejażdżkach samochodzikami. Po zabawie na patio dzieci wróciły do sali lekcyjnej, gdzie zajęły się wykonaniem pracy plastycznej - kolorowych kwiatków z papieru. Na koniec wysłuchały bajki o pasikoniku i bożej krówce, które przeobraziły się w konia i krowę, następnie odpowiadały na pytania związane z tekstem. Najaktywniejsze dzieci dostały nagrody - słoneczka.
Tym wiosennym akcentem zakończyliśmy pierwsze marcowe zajęcia w grupie Poziomek.
Małgosia i Paulina
Tęcza
Na ostatnich zajęciach w wiosennej już atmosferze kontynuowaliśmy naszą wędrówkę "Szlakiem polskich legend". Tym razem odwiedziliśmy stolicę Polski - Warszawę. Dzieci wiedziały bardzo dużo o tym pięknym i starym mieście. Pamiętały legendę o powstaniu Warszawy. Postacie: rybaka Warsa i pięknej Syrenki Sawy nie były dzieciom obce.
Dlatego po wskazaniu na mapie Polski Warszawy przeszliśmy do czytania bardzo pouczającej legendy warszawskiej pt. "Złota Kaczka". Następnie wyjaśniliśmy niezrozumiałe wyrażenia, słowa i zwroty. Doszliśmy wspólnie do wniosku, że pieniądze szczęścia nie dają, jeśli nie możemy podzielić się nimi z innymi. Odnieśliśmy to mądre stwierdzenie do wielu rzeczy i sytuacji w życiu. Dzieci bardzo trafnie przytaczały przykłady takiego postępowania. Jestem z Nich naprawdę dumna.
Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na dużą salę gimnastyczną, po czym już w sali lekcyjnej omówiliśmy " wyposażenie " koszyczka wielkanocnego, tak zwanej święconki. Według tradycji polskiej powinny się w nim znaleźć: kiełbasa (mięso i pokarmy mięsne nawiązują do ofiary Baranka Paschalnego), chleb ( to symbol " chleba żywego, który zstąpił z nieba" ), ciasto ( jest symbolem uczty niebieskiej w Królestwie Odkupiciela), jajka (to praźródło odradzającego się życia. Jest znakiem płodności, radości, siły i zdrowia), sól i pieprz (to odpowiednik biblijnych gorzkich ziół chroniących pokarmy przed zepsuciem), chrzan (wkłada się go na pamiątkę starego żydowskiego obrzędu jedzenia gorzkich ziół z mięsem baranim) , baranek (symbol Chrystusa Zmartwychwstałego. Figurka nawiązuje też do baranka ofiarnego). W koszyczku nie może zabraknąć serwetki (powinna być biała. Biały kolor jest symbolem odnowy, czystości, niewinności.Oznacza zwycięstwo dobra nad złem i śmiercią). Koszyczek przyozdabiamy wstążeczkami i listkami bukszpanu lub inną zielenią. Poświęcone w Wielką Sobotę pokarmy spożywa się w Niedzielę Wielkanocną. Po tak dużej dawce wiedzy o tradycji polskiej związanej ze świętami Wielkanocnymi śpiewaliśmy piosenkę "Kolorowe kredki" grając przy tym na instrumentach perkusyjnych. Jesteśmy bardzo dobrym chórem i zdolnymi muzykami.
Pozdrawiam i do zobaczenia na naszym szkolnym Rodzinnym Malowaniu Jajek,
Maria
Jarzębina
Zajęcia 7 marca rozpoczęliśmy od pracy nad dekoracjami na nasze coroczne spotkanie wielkanocne.
Przy tej okazji poruszyliśmy temat wiosny.
Wspólnie przeczytaliśmy wiersz Jana Brzechwy "Wiosenne Porządki", następnie wyjaśniliśmy niezrozumiale wyrazy i zwroty oraz omówiliśmy wiersz.
Rozmawialiśmy o oznakach wiosny w przyrodzie i w naszych domach.
Przypomnieliśmy sobie zimowe miesiące a następnie wymieniliśmy miesiące wiosenne.
Następnie zajęliśmy się poprawą klasówki: dyktanda i krzyżówki. Jeszcze raz przepisaliśmy dyktando do zeszytów i krótko omówiliśmy zasady ortograficzne.
Na zakończenie zajęć, w celu utrwalenia informacji o Polakach, o których rozmawialiśmy na zajęciach oraz poznanego słownictwa klasa podzieliła się na dwie drużyny i graliśmy w kalambury. Dzieci rysowały na tablicy hasła: skafander, rakieta, Mikołaj Kopernik itd. Rozgrywka zakończyła się remisem.
Pozdrawiamy,
Ania i Basia
Komentarze
Prześlij komentarz