Sprawozdanie z zajęć z 26 kwietnia
Poziomki
Na ostatnich zajęciach w grupie Poziomek tematem przewodnim była Łąka i wszelkie małe stworzenia, które na niej żyją. Na samym początku zajęć kolorowaliśmy i samodzielnie wycinaliśmy kwiatki i owady, które później znalazły swoje miejsce na łące - klasowej tablicy. Następnie wykonywaliśmy projekt manualny – rolki papieru obklejaliśmy kolorowymi paskami i dekorowaliśmy rozłożyste kolorowe skrzydła. Obie części skleiliśmy razem by utworzyć piękne kolorowe motyle.
Po wspólnym uprzątnięciu sali zjedliśmy drugie śniadanie i poszliśmy na salę
gimnastyczną. Tam trochę się 'wyszaleliśmy' - w programie była nauka kręcenia
kołem hula-hop, skoki przez przeszkody i zdobywanie zaczarowanej wyspy! Po
powrocie do sali nastąpiła chwila ciszy - wszyscy usiedliśmy na chuście by
posłuchać bajki o dwójce przyjaciół - dżdżownicy i kijance, które ku naszemu
wielkiemu zdziwieniu zamieniły się w motylka i żabę!
Kasia i Iga
Tęcza
Nasz wspólny czas rozpoczęliśmy od powitania
wszystkich po świątecznej przerwie. Była to okazja do
spontanicznych i entuzjastycznych wypowiedzi na temat tego, gdzie,
z kim i w jaki sposób spędziliśmy Święta Wielkanocne oraz
scharakteryzowania różnych zwyczajów świątecznych z naszych
rodzinnych domów. Wspólne przebywanie i rozmowy w języku polskim
podczas spotkań świątecznych zaowocowały znacznym powiększeniem
zasobu słówek polskich. Na uwagę zasługuje również poprawa wymowy
u niektórych dzieci. To nas bardzo cieszy.
Następnie przypomnieliśmy sobie, jak nazywa się
miesiąc, w którym teraz się znajdujemy i umieściliśmy go na linii
czasu. Inspirując się ilustracjami wiosennych krajobrazów
scharakteryzowaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie w miesiącu
kwietniu oraz wyjaśniliśmy znaczenie przysłowia ¨Kwiecień
plecień, bo przeplata. Trochę zimy, trochę lata.”
Zapoznaliśmy się również z innymi przysłowiami polskimi i
hiszpańskimi dotyczącymi kwietnia.
Kolejnym punktem zajęć był krótki film
edukacyjny dla dzieci pt.”Meme i przysłowia” wyjaśniający
znaczenia zdania „Ten się śmieje, kto się
śmieje ostatni”.
Zjedliśmy śniadanie i wykonaliśmy rysunki
ilustrujące dowolnie wybrane przysłowie. Najładniejszą prace
zamieścimy oczywiście w Kalendarzu 2015. Dzieci wykazały się tutaj
dużą kreatywnością. Po skończeniu pracy plastycznej poszliśmy
pobawić się na salę gimnastyczna.
W dalszej części naszego spotkania pani Marysia
opowiedziała nam o Konstytucji 3 Maja, której święto niedługo
będziemy obchodzić. Dzieci z papieru kolorowego wykonały flagi
Polski. Symbole narodowe Polski są już bardzo dobrze dzieciom
znane. Po patriotyczno-historycznych treściach przyszedł czas na
zabawy językiem polskim. Z liter wyrazu KONSTYTUCJA
dzieci miały za zadanie utworzyć jak największą ilość nowych słów,
które zapisywaliśmy na kartkach i tablicy. I tak np. powstały
wyrazy: ona, ty, nos, tata, Tytus, Anna itd. Następnie
przeczytaliśmy fragment z książki "Niesforny alfabet”. Na
zakończenie zajęć dzieci pomogły w uporządkowaniu sali.
Rozeszliśmy się do domów życząc sobie dobrego tygodnia.
Pozdrawiamy serdecznie i do zobaczenia na
kolejnych, już majowych zajęciach.
Monika i Maria
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy wspominając minione
święta.
Dzieci opowiadały, które z nich były w Polsce i które
świętowały Śmigus Dyngus polewając się wodą.
Następnie wspólnie przeczytaliśmy tekst "Toruńskie pierniki". Po czym dzieci, pracując w grupach, odpowiedziały na pytania do tekstu.
Następnie wspólnie przeczytaliśmy tekst "Toruńskie pierniki". Po czym dzieci, pracując w grupach, odpowiedziały na pytania do tekstu.
Poznaliśmy też słynnego Polaka związanego z Toruniem:
Mikołaja Kopernika. Aby wyjaśnić dzieciom co takiego
ważnego odkrył ten słynny uczony przeczytaliśmy wiersz
Wandy Chotomskiej "Dzieci stawiają pomnik":
Co Kopernik robił? Wiecie?
- On coś odkrył pierwszy w świecie...
- Mnie obiło się o uszy,
że Kopernik Ziemię ruszył.
- Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię,
polskie wydało go plemię.
- Wstrzymał Słońce? Co to znaczy?
- Ja wam mogę wytłumaczyć!-
- Tata mówił, że przed laty
ludzie się nie znali na tym
i nie wiedział nikt z uczonych,
jak ten świat jest urządzony
"Słońce krąży wokół Ziemi" -
powtarzali ci uczeni
i pojęcia żaden nie miał,
że to właśnie krąży Ziemia.
Krąży, krąży i bez końca
kręci się dokoła Słońca!
To Kopernik odkrył pierwszy
i stąd właśnie jest ten wierszyk:.
"Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię,
polskie wydało go plemię"
Co Kopernik robił? Wiecie?
- On coś odkrył pierwszy w świecie...
- Mnie obiło się o uszy,
że Kopernik Ziemię ruszył.
- Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię,
polskie wydało go plemię.
- Wstrzymał Słońce? Co to znaczy?
- Ja wam mogę wytłumaczyć!-
- Tata mówił, że przed laty
ludzie się nie znali na tym
i nie wiedział nikt z uczonych,
jak ten świat jest urządzony
"Słońce krąży wokół Ziemi" -
powtarzali ci uczeni
i pojęcia żaden nie miał,
że to właśnie krąży Ziemia.
Krąży, krąży i bez końca
kręci się dokoła Słońca!
To Kopernik odkrył pierwszy
i stąd właśnie jest ten wierszyk:.
"Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię,
polskie wydało go plemię"
Kolejnym punktem zajęć była pisownia wyrazów z: ć,
ś, ń, ź.
Ponieważ dzieci poznały wcześniej pisownię wyrazów z ci, si zi
zrobiliśmy ćwiczenie polegające na wstawieniu odpowiednich
liter do wyrazów: świat, ziemia, siano
itp.
Na zakończenie zajęć dzieci wykonały prace na konkurs: "Zwyczaje
i tradycje polskie".
Przypominam aby dzieci przynosiły ze sobą zeszyty, wiele z
nich tłumaczy się, że wychodząc do szkoły zapomniało zeszytu.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz