Sprawozdanie z zajęć z 10 maja
Poziomki
Pozdrawiamy serdecznie,
Iga i Basia
Tęcza
- En abril y mayo haz harina para todo el año.
- Marzo ventoso y abril lluvioso hacen a mayo florido y hermos
Pozdrawiamy,
Monika i Maria
Jarzębina
Pozdrawiam
Anna Lintner
Na ostatnim spotkaniu w grupie Poziomek tematem przewodnim był dźwięk. Rozpoczęliśmy zabawą ruchową z kolorową chustą podczas której w takt muzyki powtórzyliśmy słownictwo związane z kolorami oraz owocami i warzywami, a następnie nauczyliśmy się powitalnej piosenki. Następnym ćwiczeniem była zabawa manualna, w której z plastikowych kubeczków, makaronu i koralików tworzyliśmy nasze własne, pięknie udekorowane plasteliną grzechotki. Po zwinnym sprzątnięciu sali i zjedzeniu drugiego śniadania udaliśmy się na salę gimnastyczną gdzie oprócz naszych zwykłych zabaw graliśmy na instrumentach – trójkątach, dzwonkach, bębenkach itp. - jednym słowem robiliśmy dużo hałasu :). Po powrocie do sali nastąpiła chwila odpoczynku, podczas której zajęliśmy się kolorowaniem obrazków.
Pozdrawiamy serdecznie,
Iga i Basia
Tęcza
Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od przywitania wszystkich dzieci. Wspólnie nazwaliśmy miesiąc, w którym się teraz znajdujemy i oznaczyliśmy go na linii czasu. Inspirując się ilustracjami przedstawiającymi naturę, scharakteryzowaliśmy zmiany w przyrodzie, które można dostrzec w maju w Polsce. Dzieci rozpoznały nazwy kwiatów - mlecz, stokrotka, bez, mak. Grupa wysłuchała kilka przysłów polskich i hiszpańskich dotyczących maja:
- Grzmot w maju nie szkodzi, sad dobrze obrodzi.
- Chłodny marzec, ciepły maj, będzie zboże jako gaj.- En abril y mayo haz harina para todo el año.
- Marzo ventoso y abril lluvioso hacen a mayo florido y hermos
Następnie obejrzeliśmy krótki film edukacyjny z cyklu "Meme i przysłowia" wyjaśniający powiedzenie "Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść". Dzieci bardzo dobrze zrozumiały treść przysłowia. Pamiętały i relacjonowały kolejność zdarzeń bajki oraz wyjaśniały zachowania bohaterów.
Po żywej rozmowie przeszliśmy do części plastycznej zajęć. Wykonaliśmy rysunki przedstawiające jedno z omawianych przysłów. Każde dziecko z osobna krótko wypowiedziało się na temat swojej pracy. Był to doskonały moment na ćwiczenie wymowy w języku polskim.
Następnie zjedliśmy śniadanie i poszliśmy pobawić się na salę gimnastyczną. Dziewczynki pokazywały ćwiczenia artystyczne, chłopcy grali w piłkę.
Po powrocie do klasy odpoczywaliśmy i dokańczaliśmy nasze rysunki. Chłopcy wykonywali fantazyjne samoloty z papieru. Graliśmy w gry słowne polegające na przyporządkowaniu wyrazu do jego opisu. Chętne dzieci ćwiczyły czytanie na głos krótkich tekstów. Wspólnie słuchaliśmy zabawnych wierszy przypominających rozumienie znanych już przysłów.
Uporządkowaliśmy salę i stoliki i rozeszliśmy się do domów życząc sobie dobrego tygodnia.
Pragniemy również poinformować rodziców, iż podczas ostatniego spotkania przeprowadziłyśmy sprawdzian umiejętności i wiadomości naszych tęczowych uczniów.
Dzieci już dość dobrze czytają po polsku, rozumieją czytany tekst, znają alfabet polski, wiedzą co to jest głoska, litera , sylaba. Potrafią bezbłędnie podzielić wyraz na sylaby i odpowiedzieć co widzą na obrazku. Znają barwy narodowe Polski, stolice i największą rzekę. To nie wszystkie oczywiście wiadomości jakie posiadają uczniowie.
JESTEŚMY BARDZO ZADOWOLONE Z WYNIKÓW PRACY NASZYCH UCZNIÓW. Dziękujemy RODZICOM za współpracę.
Monika i Maria
Jarzębina
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie z czego sławny jest Toruń. Rozmawialiśmy o tajnym składniku pierników czyli miodzie ale także przypomnieliśmy sobie co oznacza powiedzenie "wstrzymał słonce ruszył ziemię".
Powtórzyliśmy pisownię wyrazów z ć - ci, ś - si, ź - zi dzieci podały swoje przykłady wyrazów, a także uzupełniły zdania wpisując odpowiednie litery:
Koń i źrebak biegają po łące.
W lecie świeci gorące słońce.
Następnie wyjaśniliśmy różnicę między czasownikami męskoosobowymi i niemęskoosobowymi. Dzieci zrobiły ćwiczenie, w którym do rzeczowników musiały dopasować czasowniki z listy w czasie przeszłym. Z tych samych czasowników poprosiłam aby w domu utworzyły formę czasu przyszłego złożonego (będą biegali, będą skakały).
Po zakończeniu części gramatycznej rozmawialiśmy o geografii Polski. Przypomnieliśmy sobie nazwy największych miast i rzek. Rozmawialiśmy też o górach i przy tej okazji przeczytaliśmy legendę o Morskim Oku oraz wiersz "Śmieszna góra" opowiadający o Baraniej Górze.
Powiedzieliśmy sobie też jakie są inne śmieszne bądź mające inne znaczenie nazwy geograficzne (np: rzeka Odra lub nazwa choroby, rzeka Piła lub przyrząd do cięcia). A także poznaliśmy wyrazy wieloznaczne (zamek, kolejka, rogi).
Na zakończenie rozmawialiśmy o ciekawych miejscach w Polsce, które były prezentowane na zajęciach.
Poprosiłam dzieci aby przypomniały sobie miejsca o których opowiadały i na ostatnich zajęciach chciałabym abyśmy wspólnie wykonali prace plastyczne.
Na pożegnanie przeczytaliśmy wiersz "Bukiecik dla mamy" i przypomnieliśmy że 26 maja to w Polsce święto wszystkich mam!!!
Pozdrawiam
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz