Tarragona, zajęcia 29 listopada
Dzień rozpoczęliśmy od przywitania się oraz śniadania. Zajęcia zaczęły się od małego wprowadzenia do tematu Andrzejek – omówiliśmy, czym są
Andrzejki oraz jakie tradycje im towarzyszą. Dzieci losowały swoje
przyszłe zawody, a następnie poruszyliśmy temat różnych profesji i
krótko je omówiliśmy.
Następnie wróciliśmy do tematyki świąteczno-zimowej. Dzieci zdobiły
papierowe bombki… które wkrótce będą mogły zawiesić na choince! Po pracy
artystycznej wspólnie obejrzeliśmy film edukacyjny o tradycjach
świątecznych, który wprowadził dzieci w klimat nadchodzących Świąt. Po
filmie przeprowadziliśmy zimowo-świąteczny quiz. Dzieci losowały pytania
i wspólnie na nie odpowiadaliśmy oraz wymienialiśmy się
doświadczeniami. Po quizie dzieci przygotowały czapki mikołajkowe.
Potem przyszedł czas na zabawę na boisku, a po czasie spędzonym na
świeżym powietrzu wspólnie z drugą grupą kolędowaliśmy, tworząc radosną
atmosferę. Po kolędowaniu przeczytaliśmy bajkę o Śnieżynce, która
pozwoliła na chwilę wyciszenia.
Na zakończenie zajęć dzieci rysowały list do Świętego Mikołaja, dzieląc się swoimi marzeniami i pomysłami.
Dzień był pełen atrakcji, twórczej zabawy oraz świątecznej atmosfery.
Julia Rysz
Orły
Tematem przewodnim naszych ostatnich zajęć były pory roku - jesień i
zima - oraz ich cechy charakterystyczne. Skupiliśmy się głównie na
polskich góralach żyjących w Tatrach. Dowiedzieliśmy się, że Zakopane to
stolica Tatr, a Tatry to wysokie góry w Polsce. Poznaliśmy nowe słowa
takie jak ciupaga czy oscypek. Zapoznaliśmy się z tamtejszymi
tradycyjnymi strojami ludowymi. Obejrzeliśmy również legendę o Janosiku.
Urządziliśmy także pogawędkę na temat naszych doświadczeń z zimą.
Chętnie opowiadaliśmy, co możemy robić w tę porę roku, np. jeździć na
łyżwach, na nartach, lepić bałwana, rzucać się śnieżkami.
Tego dnia również wykonaliśmy świąteczne bombki oraz napisaliśmy list do
św. Mikołaja, gdyż 6 grudzień zbliża się wielkimi krokami. Zwróciliśmy
uwagę na gramatykę i zakończenie czasowników i przymiotników ze względu
na płeć (np. dziewczynki napisały byłam grzeczna, a chłopcy byłem
grzeczny, chciałabym/chciałbym). Okazało się, że nie było to takie
proste zadanie. Kto nie zdążył skończyć w szkole listu proszę o
dokończenie w domu i wysłanie do Mikołaja :)
Po tak intensywnym poranku wyszliśmy na przerwę na boisko szkolne, aby
trochę pograć w piłkę i pobawić się z Sikorkami. Po powrocie do klasy
wraz z młodszą grupą przećwiczyliśmy śpiewanie kolędy "Przybieżeli do
Betlejem" oraz "Świeć gwiazdeczko mała świeć".
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy bajkę Reksio, która była podsumowaniem
rozważań jesienno-zimowych. Dzieciom bardzo spodobała się bajka,
mogliśmy również przypomnieć sobie polskie słowa tj. karmnik, siano,
jeż, wróbel, sikorka, odśnieżanie, łyżwy, narty, śnieżki, ochłodzenie.
UWAGA: Dzieci tego dnia dostały krótkie wiersze do nauki na pamięć. Z góry dziękuję za pomoc w nauce.
Do zobaczenia na następnych zajęciach 13 grudnia.
Pozdrawiam,
Gabrysia


Komentarze
Prześlij komentarz