Gavá, zajęcia 20 grudnia

Żabki

W sobotę, 20 grudnia, w Żabkach panowało niemałe zamieszanie. Odwiedził nas Elf Psotnik, który zgubił worek z bombkami na choinkę. Na szczęście wszystkie dzieci chętnie zgodziły się mu pomóc i uratować magię świąt!
Po zagadkach sensorycznych przy akompaniamencie muzyki każde dziecko wyciągnęło z czerwonego worka szyszkę, która była potrzebna do stworzenia pierwszej bombki. Małe Elfy pomalowały szyszki na biało, doklejając czerwone czapeczki – w ten sposób powstała bombka Mikołaja, którego następnie przywołaliśmy podczas muzycznych zabaw ruchowych.
Po zabawach Elf Psotnik przedstawił nam kolejną misję. Bombka w kształcie choinki zgubiła kolor, który dzieci oczywiście doskonale znały, więc szybko mu pomogły i postemplowały paluszkami choinki na zielono.

Po krótkiej przerwie śniadaniowej mieliśmy bardzo dużo pracy… W rozmowie z Elfem Psotnikiem dowiedzieliśmy się, że u nas w Hiszpanii jest mniej śniegu niż u naszych rodzin i przyjaciół w Polsce, a śnieg był nam potrzebny, aby móc ruszyć sanie Świętego Mikołaja. Każde dziecko formowało kule śnieżne z papieru – łącznie było ich ponad 50! Wszystkie wspólnie przeliczyliśmy. Następnie, w rytm piosenki „Pada śnieg”, z chustą Klanzy w naszej sali zapanowała prawdziwa burza śnieżna. Dzieci były raz na chuście, raz pod nią – zupełnie jak śnieżki! Nie obyło się oczywiście bez zabawy w rzucanie się śnieżkami. Choć były papierowe, sprawiły nam mnóstwo radości.
Po tych śnieżnych zabawach nasi Mali Pomocnicy byli bardzo zmęczeni, dlatego po chwili relaksu na poduszkach wróciliśmy do dalszej pracy. Ostatnią bombką, którą wszystkie dzieci dzielnie wykonały, był renifer Rudolf z czerwonym nosem.
Ach! Choinka została ozdobiona, a dzieci zabrały swoje dekoracje do domów – święta uratowane! Hurra! Z tej radości wspólnie zagraliśmy świąteczne piosenki z wykorzystaniem różnych instrumentów.
Żabki na zajęciach zaprezentowały wiele zdolności, a przede wszystkim doskonałą współpracę, dzięki której udało nam się pomóc Elfowi Psotnikowi. Elf obiecał, że jeszcze przed świętami odwiedzi dzieci w domu, dlatego – Drodzy Rodzice – bądźcie czujni :)
Wszystkim życzymy Wesołych Świąt i do zobaczenia w Nowym Roku!
Pani Michalina i Pani Wiktoria 

Czaple


Dzień w naszej grupie rozpoczął się od radosnego powitania, które od razu wprowadziło nas w dobry nastrój. Gdy wszyscy zasiedliśmy w kole, nadszedł czas na wielkie poszukiwania odpowiedzi na pytanie: „Jaka pora roku gości teraz za oknem?”. Dzieci bezbłędnie rozpoznały zimę, prześcigając się w wymienianiu jej oznak – od chłodniejszego powietrza, po krótki dzień i grubą warstwę ubrań na sobie. Rozmawialiśmy o tym, jak przyroda zapadła w sen, jak rośliny straciły liście lub schowały się pod białą kołderką, a zwierzęta przygotowały swoje norki i gęste futra. Nie zabrakło też radosnego oczekiwania na najważniejsze zimowe wydarzenie – Święta Bożego Narodzenia. 
Naszą wiedzę sprawdziliśmy podczas bloku zagadek o zimie, a potem zamieniliśmy się w małych naukowców, poznając niesamowite ciekawostki. Dzieci z niedowierzaniem słuchały o żabach, które zamarzają na lód, by wiosną ożyć, czy o wiewiórkach, które sadzą lasy przez zapominalstwo. Całość dopełnił krótki film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=I3WkaN5MiRM,  który pokazał nam z bliska zimowe przygotowania leśnych mieszkańców.
Po sytym śniadaniu przyszedł czas na test zmysłów. Dzieci, mając zamknięte oczy, musiały rozpoznać i opisać za pomocą przymiotników przedmioty symbolizujące przetrwanie zimy – dotykając miękkiej waty, twardej szyszki, piórek czy gładkich zapasów do jedzenia. Emocje sięgnęły zenitu, gdy odwiedziła nas Pani Ewa Hojna - Dyrektor Szkoły Polskiej. Powód był wyjątkowy: nasz kolega, Ander, zajął I miejsce w konkursie na lapbook pt. „Odkrywam Polskę” i 2 miejsce w konkursie plastycznym „1000 lat koronacji Bolesława Chrobrego”. Cała grupa z dumą biła brawo, gdy odbierał on swoją zasłużoną nagrodę. 

Kolejna część zajęć upłynęła pod znakiem skupienia nad kartami pracy (ćwiczących zarówno umiejętności logicznego myślenia, arytmetykę, spostrzegawczość), po których płynnie przeszliśmy w świat świątecznych aromatów. Powietrze wypełniły zapachy cynamonu, anyżu, imbiru i goździków. Dzieci bez trudu rozpoznały te zapachy, co stało się wstępem do pięknej rozmowy o tradycjach bożonarodzeniowych. Porównywaliśmy dawne polskie zwyczaje z tym, jak świętujemy w naszych domach dzisiaj.
Prawdziwą ucztą dla zmysłów była praca manualna – tworzenie aromatycznych mandarynek. Dzieci z wielką starannością wbijały goździki w owoce, tworząc pachnące ozdoby. W tle rozbrzmiewały dźwięki kolędy, której wspólnie się uczyliśmy, a radosne śpiewanie przeplatało się z testem wiedzy o bożonarodzeniowych tradycjach, który dzieci zdały śpiewająco! Nie zabrakło pytań o liczbę potraw, na wigilijnym stole, co to są  “pająki”, czym dzielimy się przed wigilijną kolacją, jaka jest najsłynniejsza na świecie kolęda, co symbolizuje sianko.
Na zakończenie czekała na nas naukowa niespodzianka. Tworzyliśmy bombki z magicznego papieru, który pod wpływem wody niesamowicie puchł i rósł w oczach. budząc zachwyt na każdej twarzy. Dzień zakończyliśmy wspólnym podziękowaniem i pożegnaniem, niosąc do domów nie tylko pachnące mandarynki, ale i głowy pełne zimowych opowieści.
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice, życzę Wam pięknych, przepełnionych radością Świąt Bożego Narodzenia, zdrowia, odrobiny oddechu i samych wspaniałości w Nowym Roku.
Żaneta

Bociany


Zajęcia rozpoczęły się przypomnieniem wiadomości dotyczących Świąt Bożego Narodzenia. Następnie przeprowadzono quiz tematyczny obejmujący zagadnienia takie jak: ozdoby choinkowe, Święty Mikołaj, tradycyjne potrawy świąteczne, zimowa pogoda (śnieg), odpowiedni ubiór oraz sporty zimowe. Dzieci wykazały się wielką wiedzą .
W dalszej części zajęć rozdano dyplomy i nagrody laureatom konkursów plastycznego pt. " 1000 lat koronacji Bolesława Chrobrego " i   literackiego  O Orle Pióro, którego tematem było : "Pamiętajmy skąd przyszliśmy " , w tym dyplom dla nauczyciela za pomoc w przygotowaniu uczniów do konkursu. Wszyscy bardzo się cieszyli z otrzymanych nagród.
Po tych emocjach przyszedł czas na śniadanie i krótki odpoczynek w czasie którego dzieci z zaciekawieniem i wielką radością oglądały swoje nagrody.
Kolejnym elementem zajęć była prezentacja obchodów  Świąt Bożego Narodzenia w poszczególnych krajach świata, ze szczególnym uwzględnieniem Hiszpanii, Włoch , Meksyku, Kanady, Chin, Japonii  oraz Anglii.  Poznaliśmy tradycyjne potrawy, dowiedzieliśmy się kto przynosi prezenty, jak wyglądają szopki bożonarodzeniowe. Rozmawialiśmy, również jak polskie rodziny, które tam mieszkają spędzaj Święta.

Następnie odbył się quiz dotyczący tradycji bożonarodzeniowych w różnych częściach świata, poświęcony przebiegowi i formom obchodów świąt. Dzieci czytały fragmenty książki pt. „Magia Świąt". W dalszej części naszego spotkania wszyscy  wykonywali rysunki pt. „Kartka z podróży”, przedstawiające kraje omawiane podczas lekcji.
Na zakończenie zajęć uczniowie oglądali filmy edukacyjne ukazujące obchody Świąt Bożego Narodzenia na świecie. Zajęcia przebiegały w miłej, świątecznej atmosferze i spotkały się z dużym zainteresowaniem dzieci.
Na koniec zajęć złożyliśmy sobie życzenia świąteczne i spotkamy się  w przyszłym roku .



Gosia i praktykant Ireneusz 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Zuzia, spełnia swoje marzenia na praktykach w Barcelonie