Tarragona, zajęcia 20 września
Pierwsze zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie w nowym roku szkolnym 2025/2026 już
za nami! Na wstępie naszego spotkania zaczęliśmy od zabaw
integracyjnych. W ten sposób przełamaliśmy nieśmiałość i ochoczo
powtórzyliśmy kolory za pomocą materiałów szkolnych jak kostki, tunele oraz kolorowe kółka. Szukaliśmy również przedmiotów w danych kolorach,
które znajdowały się w klasie. Nadszedł czas na przywitanie
się. Siedząc w kręgu, z wykorzystaniem piłki, próbowaliśmy zapamiętać
imiona rówieśników. Tym samym przywitaliśmy nowych uczniów! Witamy wśród
nas jeszcze raz! Towarzyszyła nam powitanka Radosne powitanie
https://youtu.be/dqVphRX4jEk jak również Wszyscy są, witam Was
https://youtu.be/h9wMpq8kqkA
Pora na małe co nie co, czyli śniadanko. Wykorzystaliśmy ten czas na wysłuchanie
piosenek o jesieni https://youtu.be/V_TTMDHms1E?list=RDV_TTMDHms1E a
wraz z nimi opowiedzieliśmy sobie o charakterystycznych cechach tej pory
roku. Dzieci zgodnie stwierdziły że zbliża się też Halloween...
Pogawędek nie było końca. Po długiej
przerwie wakacyjnej, uczniowie z wielką chęcią każdy po kolei, opowiedzieli jak i gdzie spędzili wakacje. Dzięki zdjęciom i pocztówkom
przyniesionym przez dzieci odkryliśmy wspólnie miejsca i zakątki
wakacyjnych przygód. Brawo Sikorki!!! Wystąpiliście na forum klasy, a co
więcej z wielka odwagą opowiadaliście o waszych wojażach. Nim się
obejrzeliśmy Orły, starsza grupa, czekała już na nas, by wyjść wspólnie
na szkolne boisko. Nasze zabawy miały charakter integracji.
Po powrocie do klasy Sikorki zastały pracę plastyczną z Panią Jesień w
tle. Z kartonu sięgały kolejno dary jesieni takie jak, szyszki,
orzechy, liście, kasztany, strączki chleba świętojańskiego. Zadanie
polegało na ułożeniu dowolnego obrazka z wykorzystaniem przedstawionych
materiałów. Jak zwykle kreatywność i wyobraźnia dzieci nie ma sobie
równych. Powstały pająki, ślimaki, buźki, domki...
Na zakończenie naszych podsumowaliśmy pierwsze zajęcia i utrwaliliśmy cztery pory roku.
Dziękuję i do zobaczenia!
Gosia
Orły
Pierwsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od powitania nowych uczniów w
naszej grupie oraz od pogawędki na temat minionych wakacjach. Jak się
okazało większość Orłów poleciało latem do Polski. Podczas rozmowy
pokolorowaliśmy kolorowankę witaj w szkole. Nazwaliśmy też przybory i
atrybuty szkolne, niektóre słowa sprawiły nam trochę trudności, tj.
temperówka, biret, pióro do pisania. Kontynuując temat wakacyjny
uczniowie wysłuchali legendy o Królowej Bałtyku Juracie. Dowiedzieliśmy
się skąd wzięły się bursztyny nad polskim morzem. A następnie
obejrzeliśmy animowaną wersję tejże legendy.
Po przerwie śniadaniowej uczniowie wysłuchali wiersza pt. "Listonosz" M. Terlikowskiej:
Przez ulice długie, od samego rana
Idzie pan Listonosz, torbę ma wypchaną.
Czy pogoda, czy dzień mglisty
Pan Listonosz nosi listy.
Stuku-puku, proszę wpuście listonosza,
Pan Listonosz listy niesie,
Nie pomyli się w adresie.
Następnie porozmawialiśmy na temat przeczytanego wiersza. Uczniowie
musieli odpowiedzieć na.in. na takie pytania jak: O kim mówi ten wiersz?
Kto to jest listonosz? Skąd listonosz wie, gdzie należy doręczyć list?
Po czym poznajemy listonosza?
Kolejnym punktem była zabawa pt. "Umiem się przedstawić i znam swój
adres zamieszkania". Prawie wszystkie Orły znały cały adres (nazwę
ulicy, miejscowość). Brawo. Następnie zapoznaliśmy się z drogą, jaką musi przejść list, aby trafić do adresata. Zaczynamy od napisania listu,
kupienia znaczka i koperty. Kolejnym krokiem jest wrzucenie listu do
skrzynki. Następnie pan Listonosz wybiera listy ze skrzynki. Na poczcie
listy są segregowane wg adresu, później są one przewożone do różnych
miast. Finalnie pan Listonosz dostarcza list pod wskazany adres.
Tego dnia w ramach podsumowania naszych zajęć pokolorowaliśmy polską
skrzynkę pocztową, zapoznaliśmy się z instytucją Poczta oraz
wysłuchaliśmy piosenki Skaldowie "Medytacje wiejskiego listonosza".
Uczyliśmy się pisać list, dowiedzieliśmy się, że mogą być formalne oraz
nieformalne. Zapoznaliśmy się z takimi zwrotami jak: z poważaniem....
Szanowny Panie/Szanowna Pani, drogi....., serdeczne pozdrowienia itd.
Na zakończenie zajęć uczniowie zapoznali się z konkursami dedykowanymi uczniom naszej grupy.
W ramach zadania domowego proszę o próbę napisania listu do bliskiej nam osoby i opisać w kilku zdaniach swoje wakacje.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz