Gavá, zajęcia 31 maja

Klub Maluszka

Pierwszy czerwca dzień radosny, kwitną kwiatki, słońce świeci... W dniu tak pięknym i wspaniałym życzę Tobie sercem całym moc uśmiechu i radości, szczęścia, zdrowia, pomyślności....
Sobotnie zajęcia z naszymi Maluszkami przebiegły pod hasłem Dnia Dziecka, który w polskim kalendarzu wpisany jest 1 czerwca.
Już od samego rozpoczęcia zajęć, po wesołej piosence i gimnastyce rączek zaczęliśmy podkreślać znaczenie święta, przypominać sobie historię jego powstania.
W 1924 roku w Genewie Liga Narodów przyjęła pierwszą Deklarację Praw Dziecka. Krótki dokument stwierdzał m.in., że "ludzkość powinna dać dziecku wszystko, co posiada najlepszego".
Rok później w tym samym mieście odbyła się Światowa Konferencja na Rzecz Dobra Dzieci, podczas której zaproponowano, by powołać Międzynarodowy Dzień Dziecka. Święto miało być obchodzone 1 czerwca.

Rodzice bardzo chętnie wysłuchali kilku informacji, a potem daliśmy dzieciom chwilkę, żeby wypowiedziały się na temat swoich ulubionych bajek, wykorzystaliśmy do tego naklejki przedstawiające bohaterów klasycznych bajek.
Kolejnym „naklejkowym” zadaniem było wybranie zawodów, nazwanie ich i zdradzenie nam, kim dzieci chciałby być w przyszłości. Rodzice nie ukrywali zdziwienia - musimy zaczekać wiele lat, żeby dowiedzieć się, czy naprawdę dzieci spełniły swoje marzenia.
Wykonaliśmy kolorowe okulary, aby dzieci w nich i bez nich również,  widziały jak najdłużej tylko kolorowy, radosny świat bez trosk. Uformowaliśmy wielkie słońce i zabraliśmy je do naszych zabaw na podwórku.

Tam odbyły się sportowe konkurencje z nagrodami - balonami. Ogromną radość sprawiło dzieciom wspólne przyrządzenie pieniącej się wody, przygotowanie sznurka, a wreszcie tworzenie baniek. To niesamowicie ciekawe dla dzieci zajęcie mogłoby trwać w nieskończoność.  Dzieci z zachwytem wymieniały się w kolejce, aby móc uformować wielką bańkę, rodzice oczywiście pomagali, ale też sami chętnie próbowali „wysłać do nieba” swoją bańkę. Zastanawiałam się komu sprawia to więcej przyjemności? Cieszę się bardzo, że była to fajna zabawa dla wszystkich – o to chodziło! Ujawniły nam się potwierdzone badaniami zalety puszczania baniek mydlanych: nauka cierpliwości, która jest niezbędna do wyczarowania odpowiednio wielkości i unoszącej się w powietrzu jak najdłużej kuli. Bańki relaksują, poprawiają nastrój i sprzyjają skupieniu.

Muszę jeszcze dodać, że w czasie przerwy śniadaniowej Maluszki wysłuchały słuchowiska „Kot w Butach”  https://www.youtube.com/watch?v=JzRtlH7uiIc,  był to odkrywczy moment dla Rodziców, którzy nie sądzili, że taka forma poznania bajki jest dla dzieci ciekawa, wywołuje zainteresowanie i ciszę. Tyle odkryć i zachwytów podczas zajęć specjalnie dla dzieci z okazji ich święta.
Dziękuję bardzo za wspólną zabawę. Życzę  Dzieciom dużo radości każdego dnia, słonecznych nastrojów i tylko przyjemnych wspomnień z minionego dnia.


Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia
Joanna Tylek

Żabki


Ostatnie zajęcia w naszej grupie „Żabek” upłynęły w radosnej, twórczej i pełnej zaangażowania atmosferze. Zajęcia rozpoczęliśmy od wesołego powitania, które jak zawsze wprowadziło nas w dobry nastrój. Następnie dzieci wzięły udział w zabawach z chustą animacyjną – była to doskonała okazja do integracji, rozwijania koordynacji ruchowej i współpracy w grupie.
Kolejnym punktem dnia była rozmowa o minionym tygodniu. Każde dziecko miało możliwość podzielenia się swoimi przeżyciami, co sprzyjało rozwijaniu umiejętności wypowiadania się oraz uważnego słuchania innych. Następnie przeszliśmy do rozmowy o emocjach, wykorzystując karty emocji. Dzieci nazywały uczucia, które towarzyszyły im w różnych sytuacjach, ucząc się je rozpoznawać i akceptować. W kolejnej części zajęć rozmawialiśmy o preferencjach – o tym, co lubimy, a czego nie. Każdy z nas ilustrował swoje upodobania za pomocą specjalnych buziek przedstawiających zadowolenie lub niezadowolenie. Dzięki temu uczyliśmy się świadomego wyrażania opinii oraz szacunku dla odmiennych preferencji.
Po tej intensywnej części dnia nadszedł czas na przerwę śniadaniową, po której dzieci miały chwilę na swobodną zabawę i wyjście na szkolne boisko, gdzie mogły spędzić czas na świeżym powietrzu.

Kolejny blok zajęć poświęcony był tematyce wiejskiego podwórka. Rozpoczęliśmy od rozróżnienia krajobrazu miasta i wsi, wskazując różnice w zabudowie, środowisku naturalnym i codziennym życiu mieszkańców. Dzieci aktywnie uczestniczyły w rozmowie o tym, czym jest wieś, dzieląc się własnymi doświadczeniami i skojarzeniami. Rozmawialiśmy również o zwierzętach mieszkających na wiejskich podwórkach. Dzieci z entuzjazmem wymieniały znane im zwierzęta, naśladowały ich odgłosy, a następnie obejrzały film edukacyjny (https://www.youtube.com/watch?v=DzNnN8JiZ3s)  przybliżający ich wygląd i zwyczaje. Na bazie zdobytych informacji dzieci pracowały z kartami pracy, które wspierały rozwój wielu kompetencji – percepcji słuchowej i wzrokowej, budowania wypowiedzi, klasyfikowania, koordynacji wzrokowo-słuchowej oraz umiejętności operowania zbiorami zastępczymi. Następnie przeszliśmy do pracy plastycznej - naszym zadaniem było stworzenie świnki. Nie zabrakło też rozmowy o tym, czym żywią się zwierzęta mieszkające na wsi. Dzieci poznawały podstawowe informacje dotyczące diety poszczególnych zwierząt, ucząc się troski o inne istoty i zrozumienia ich potrzeb.
Na zakończenie zajęć odbył się quiz podsumowujący, który pozwolił dzieciom utrwalić zdobyte informacje w formie zabawy.


Dziękuję za wspólne zajęcia i do zobaczenia,
Paulina 

Czaple


W minioną sobotę po wesołym, porannym powitaniu, przypomnieniu jaki jest dzień i miesiąc, Czaple omawiały niezwykle ważne święta. Zaintrygowana zadaniem grupa odrysowała na wielkich arkuszach papieru dwoje dzieci. Po podzieleniu obrysowanych postaci na 2 części, Czaple musiały po jednej stronie narysować dziecko szczęśliwe, po drugiej smutne, oraz zastanowić się, co sprawia, że dzieci są szczęśliwe i co je zasmuca. Padło wiele inspirujących odpowiedzi. Niektóre dzieci od razu odgadły, że tematem pierwszej części zajęć będzie Międzynarodowy Dzień Dziecka (w Polsce obchodzony 1 czerwca). Czaple dowiedziały się, że ten ważny dzień powstał po to, aby wszyscy (i dorośli, i dzieci) pamiętali o podstawowych prawach każdego dziecka: do bycia szczęśliwym i kochanym, wychowywania się w środowisku bezpiecznym ale i rozwojowym, o prawie do nauki. Dzięki krótkiemu filmowi https://youtu.be/M-giGmAcfZA?si=huV0vT6xKU4NZrR4, Czaple dowiedziały się, jak Dzień Dziecka jest obchodzony w innych krajach.



Po omówieniu zdobytych informacji, grupa udała się na szkolne patio, by wziąć udział w zabawach ruchowych. Było przeciąganie liny, skoki w workach, wszelakie wyścigi, bieg (!) z jajkiem na łyżce, wojna na woreczki, zjeżdżanie i turlanie się z górki. Były zabawy wprowadzające zarówno elementy zdrowej rywalizacji, jak i przede wszystkim współpracy.
Po przerwie śniadaniowej dzieci wykonały pracę plastyczną “balony”, którą stworzyły z pomocą wacików kosmetycznych, samodzielnie farbowanej barwnikami wody. Zamiast pędzlami, mali artyści - chemicy malowali pipetami. Dzieci w wielkim skupieniu ale i zachwycie obserwowały, jak powstają bajeczne wzory na bawełnianych “balonikach”.
Nadszedł czas na drugi temat, który dotyczył minionego Święta Matki. Dzieci rozwiązały ogromną krzyżówkę, w której ukryło się hasło “MAMUSIA”. Następnie chętne dzieci opowiadały, kto to jest MAMA, co lubią wspólnie z mamą robić, co mamę uszczęśliwia. Kolejna część tego arcyważnego tematu kontynuowana była na szkolnym podwórku, na którym Czaple uruchomiły szkolną manufakturę. W cieniu drzewa dzieci tworzyły szalone, kolorowe i wyjątkowe bransoletki dla swoich kochanym mam, by na koniec zajęć posłuchać i zaśpiewać piosenkę https://youtu.be/0IgEMFTTt_8?si=GbPq9gsoPhaLKwdZ. Nie zabrakło też symbolicznych upominków z okazji Dnia Dziecka.

Drogie Czaple, dziękuję za kolejny szalony dzień! Do zobaczenia w najbliższą sobotę!
Żaneta Pomorska i Angelina 

Bociany 


Podczas ostatnich zajęć dzieci poznały znaczenie i tradycje związane z Dniem Matki w Polsce, obchodzonym 26 maja. Wspólnie rozmawialiśmy o tym co najczęściej robi się w tym dniu oraz za co dziękujemy naszym mamom. Następnie dzieci przygotowały laurki dla mam, bazując na karcie pracy wyświetlanej w prezentacji. Następnie Bociany  uczestniczyły w grze ruchowej, gdzie podzieleni na grupy musieli wykonywać na czas zadania na torze przeszkód, ta zabawa sprawiła im wiele radości. Następnie porozmawialiśmy o dniu dziecka w Polsce oraz o wakacjach.  Dzieci dzieliły się swoimi planami letnimi, opowiadały o miejscach, które chciałyby odwiedzić (morze, góry, Mazury, wieś), oraz o rzeczach, które zabierają na wakacje. Później każdy z Bocianów wykonał rysunek, gdzie chciałby pojechać na wakacje. Po przerwie uczniowie uczestniczyli w twórczej zabawie plastycznej, sensorycznej, którą na prośbę powtórzyliśmy, a mianowicie w robienie „gniotków”. Przy robieniu gniotków towarzyszył nam filmik o 120 najpiękniejszych miejscach w Polsce, który został puszczony w tle. Bardzo  dziękuję za to wspaniałe doświadczenie i możliwość współpracy z taką radosną i energiczną grupą. Życzę wszystkim Bocianom powodzenia i cudownych wakacji.

Alicja


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?